Smelia sa for siden:
Kan fløte redusere vektnedgangen min? bruker mye fløte!
Smelia sa for siden:
Kan fløte redusere vektnedgangen min? bruker mye fløte!
Nerthus sa for siden:
Ja, fløte KAN reduserer vektnedgangen din om du bruker veldig store mengder :) Både fordi det er ganske så energirikt, men også fordi noen reagerer med vektstagnasjon pga melkesukkeret i fløten.
Man må ofte prøve seg fram, står du stille eller synes det går litt sakte, ta en uke med veldig moderat fløtebruk og se hva som skjer ;)
Smelia sa for siden:
okei! då skal eg prøve ei veke uten så mye fløte! Men eg MÅ ha fløte i kaffien ;) hehe.... men eg snakker om en halv til en pakke daglig ... men no skal eg prøve å kutte ut ei periode og sjå om det e fløten som bremsa opp ja! takk for svar ;)
Smelia sa for siden:
Men gjelder det også rømme sant?
Nerthus sa for siden:
Tja, nå klarer ikke jeg få i meg så mye rømme som fløte - og jeg vet faktisk ikke hvordan det ligger an med rømme. Men måtehold i alt er vel en fin regel :) Kanskje noen andre har noen kommentarer :)
Trj sa for siden:
Jeg synes rømme metter mer... Og da spiser jeg kanskje mindre. Neppe godt i kaffen ! :D
Dolsi sa for siden:
Spiser ikke rømme og har derfor ikke satt meg inn i hva den inneholder av karbo og fett.
Men jeg er glad i fløte og da særlig i kaffen min. jeg er også glad i å lage saus med fløte til lavkarbomaten min.
Fløte inneholder jo mye fett, og litt karber.
Klart at dersom man bruker mye av det, så kan det bli både mye karber og kalorier som kommer fra fløte.
Har selv innsett at jeg bruker for mye av det, så jeg har trappet ned nå for å se om jeg får i gang vektnedgangen min igjen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.