< Tilbake til oversikten

Mellommåltider

Marianne sa for siden:

Her kan du legge inn hva du har spist i dag av mellommåltider. Barer og sånt gjelder ikke (det vet vi jo om), men "oppskrifter" som kan gode være tips til andre.

Min i dag var:

5 skiver roastbeef
masse løk
remulade
+
5 paranøtter

mofe sa for siden:

Kan man skrive inn selv om det ikke er en oppskrift? :o

Jeg har spist

Babybel (6 stk. fordelt utover dagen)

Alfie sa for siden:

Vel, vel, vel...

Mht mellommåltider er jeg kjempekjedelig :(
Idag:
Ridderost
Cherrytomater
Paranøtter

ER DU FORNØYD NÅ?

Alfie sa for siden:

Pusher opp denne tråden igjen - det hadde vært så utrolig deilig å få gode tips til mellommåltider/snacks!!! Please'a! :nedfor:

mofe sa for siden:

Paprika-strimler rullet inn i osteskiver!

Nammm! :ja:

Amica sa for siden:

Salami innrullet i Norvegia :p Så kjedli var mellommåltidet mitt igår :D

*Tulla* sa for siden:

Tror deg på at det var godt :)

Men er dette "lov" på lindberg. har nok ikke skjønt dette helt jeg :o

Nille sa for siden:

Ja - selvfølgelig er det lov på Lindberg. Det er jo til og med lovlig på Atkins Induksjon !
Hvorfor skulle det ikke være lov ?

boble sa for siden:

Har ikke spist dette i dag,men spiser det ofte:
[color=royalblue][/color]
Baby-bell delt i 4 skiver (sånn cirka)
Tre på spyd med tomat-skiver og basillikum-blader innimellom.
Et par sånne spyd,og du vandere videre på din ferd,blid og fornøyd.
Nammenam:D

ELLINOR sa for siden:

• JEG BRUKER OFTE DET HER TIL MELLOMMÅLTID ELLER KVELDSMAT OGSÅ, PRØVER Å UNNGÅ Å SPISE FOR MYE SEINT PÅ DAGEN.

• cottage cheese med funsaft

• en liten neve valnøtter

• kokt egg med litt røket laks

• Bacon gull og pepsi max (lørdag)

mofe sa for siden:

Cottage cheese med funsaft.. den var ny! Må prøves ut! :ja:

Idag har jeg spist dette til MM:
Halv Cottage Cheese-boks, 1 ts kanel (antioksidanter!), litt melk for å tynne ut, litt søtstoff..

Yuuummm! :ja:

Aline sa for siden:

å, mofe. det der er yndlings deserter min.
og hvisomatte man strør litt nøtter på i tillegg... drømme

ELLINOR sa for siden:

Ja det blir nesten som riskrem, ei venninne av meg som også går på Ketolyse kuren bruker å piske krem sammen med cc og har på funsaft, ho sier det er nydelig godt.

mofe sa for siden:

Supert! :)

Kanskje du kan legge det inn under oppskrifter? :)

Albertine sa for siden:

La til denne tråden under frokost/lunsj/middagstipsene. Greit å finne den igjen øverst liksom.

Alfie sa for siden:

Good - den er nyttig som bare det.
MM idag var forøvrig avocado med tjukk (kjøleskapskald) blåostdressing... smask!

mofe sa for siden:

Dagens mellommåltid:

En ostenøttemuffins delt i to, med maaasssse hvitost oppå - mmm!

mofe sa for siden:

Dagens mellommåltid:

Halv liter med fruktsmoothie (må spise opp kjærestens fryseboks før han flytter :p )

Tingeling sa for siden:

Snack:
Tomatbåt med en stor kladd philadelphiaost på! mmm !! :)

Nille sa for siden:

Halv avocado med skagensalat...... i går, skiver av mozzarellaost, tomat med hakketløk, basilikum og hvitløk..... med ørlite balsamico og en god dæsjnolivenolje over.......+ maldon salt & nykvernet pepper :sikle:

Marianne sa for siden:

1 babybel
+
5 macadamianøtter

Nooria sa for siden:

Nei nå må noen fortelle meg hva babybel er!! Please`a! :)

dingpot sa for siden:

Tjihi! Det er små runde oster, innpakket i en rød voks-sak (som store hele runde oster, bare disse er små:p ). Selges i et nett med 5 små oster i. De er kjempegode, og funker helmax som mellommåltid siden de har den voks-innpakninga.

Marianne sa for siden:

Kveldsmat-kos-snacks i går:

Kesam 1%
Mandelsmør
Litt Canderel-strø

TrineAD sa for siden:

Jeg bruker hodesalat og lager meg "wraps". Skyll et salatblad i vann og legg inn et godt fyll. Rull sammen. Fest evt. med tannpiiker. Forslag til fyll: 1) Hakkede oliven, choritsopølser og egg 2) Strimlet salami, hakkede tomater, agurk, avocado 3) Stekt karbonadedeig med tacokrydder, avocado, rå løk, evt kesam.

Fridolina sa for siden:

Pleier å lage en fetaost crem.
Moser fetaost å blander med litt rømme..Grovhakke litt valnøtter.Ha i LITT hvitløk viss du vill..
klikkar en stor skje med cremen på tex agurk,squash,sjampinjong.
[color=red][/color]
Kutte squashen eller agurken 1 gang på lengden å sedan kutte de til 1 dm lange biter. ta veck "det myke" som er i mitten..
Ta av "stammen" på sjampinjongen så att de blir en liten bolle.:D
[color=red][/color]
Gratiner i ovnen i 10-15 min tills allt blir varmt.. super gott!!!!!!!!!!!:D

Fjonken sa for siden:

1/2 CF med funsaft og solsikkefrø..
eller.. noen skiver ost..
eller fjonkenskive med no pålegg
eller kokosmelkkakao
eller litt bringebær med fløteskvett

Liidama sa for siden:

Ser at ingen har skrevet på denne tråden på leenge, men...
Her er mitt bidrag: Hardkokte egg med kaviar. Det er kjempe enkelt og godt. Prøver alltid å ha noen hardkokte egg i kjøleskapet.

Hannehk sa for siden:

Kun et par hardkokte egg er også enkelt og raskt :)

Andreaen sa for siden:

jeg skal i dag ha hardkokte egg, eller CC med kanel og splenda, eller makrell i pepper,
Eller bare tunfisk i dag igjen:P Får se. Klarer ikke bestemme meg her!
:)

Photobscura sa for siden:

Denne tråden har jeg faktisk ikke sett før! Mellommåltider er litt nytt for meg, men helt nødvendig nå som jeg spiser litt mer karboer og litt mer fett.
Som regel blir det en neve nøtter, men føler det blir for mye av det.
Jeg trenger at MM er enkelt og kjapt. Tidvis har jeg tatt et hjertesalatblad (perfekt størrelse) og hatt i en god klatt med ovnsbakt leverpostei (den fra First Price er så og si karbofri) og en tynn stripe majo. Bra mat!
Eller skal jeg kjøpe inn grønne oliven, og lage avocadomuffins!

Mellon sa for siden:

Her burde jeg jo skirve ja, og ikke egen tråd, i dag hadde jeg:

Avokado med vaniljekesam

I går hadde jeg:

CC med fun light og hasselnøtter

Jabba sa for siden:

Fenalår og litt eggerøre

Jabba sa for siden:

Eller noen skiver med bacon

scartz sa for siden:

i hvilke butikker kjøper dere babybel ost? Husker jeg gumlet på disse da jeg var yngre, men har ikke sett dem igjen på leeeenge...

Har sett dem i stort sett alle butikker! Det er nam :)

scartz sa for siden:

ok! da regner jeg med at det ligger sammen med resten av osteutvalget? merkelig at jeg ikke har sett dem da... Kommer de i forskjellige smaker ?

Ligger sammen med annen ost, ja. I et lite rødt nett. Men ikke forskjellige smaker så vidt jeg vet.

Miramax sa for siden:

Som mellommåltid kan jeg anbefale stekt/grillet Halloumi-ost.
Det er kjempegodt. Jeg lagde det nettopp og mannen min spiste opp nesten hele osten. Jeg måtte steke i flere omganger.

Det er en tyrkisk ost som du finner i masse varianter i invandrerbutikker, men her om dagen fant jeg også en variant på ICA. Den var kjempegod.

Halloumi-ost skjæres i skiver og stekes i stekepannen. Den får en gyllen og sprø stekeskorpe og er myk og smeltet i midten. Den eneste osten som holder formen i panna (som jeg vet om).
Og bare 0.8 karb per 100 g...:D
Stek den gjerne i en god olje med finhakket chili. mmmmm.....

Ellers pleier jeg også å spise mye Babybel, Avocado, valnøtter, oliven.

• Deviled eggs er kjempegodt...
  • Reker i thousand island dressing sammen med Avocado eller i et lite sprøtt salatblad (sikkori eller innerst på hjertesalat)
  • Viltpølser skåret i skiver sammen med norvegia i terninger er en super snacks (sjekk karb.innhold før du kjøper sånne pølser, og at det ikke er tilsatt sukker)
  • Sopp fylt med kjøttdeig og tomatsaus el rømme og gratinert i ovnen

Hmmm.... nå ble jeg sulten igjen. Har Foseids brownies i ovnen som jeg er veldig spent på... håper den er god.

kikkidi sa for siden:

Hei!

Sjekk ut denne linken!
Hær har de himmelsk sjokolade med NULL KARBO! JA NULL!

www.lowcarbmegastore.com/

kanksje det e ols news, men jeg er helt avhengig av sjokolade, og nå kan jeg nyte med god samvittighet!

Kyss å klem!

Hva har det med mellommåltider å gjøre? :confused:

Men, hehe, ja, det er old news. Sjokkis med sukkeralkoholer er å få kjøpt stort sett i de fleste dagligvarebutikker.
Men vær obs på at du kan få magetrøbbel!

kikkidi sa for siden:

Hvorfor kverulere på det? hvem bryr seg om ikke du syntes det er et mellommåltid, d er d for meg.

Hannehk sa for siden:

1 babybell ost og noen skiver fenalår med majones :D

Det kan hende noen bryr seg fordi jeg har flere års erfaring med dette kostholdet, du behøver ikke å ta den tonen ;)

Jeg skjønte dessuten ikke at du mente at sjokoladen var et mellommåltid!
Det hender nemlig at nye medlemmer som ikke helt har funnet fram på forumet poster noe i en tilfeldig tråd.

scartz sa for siden:

Det er kanskje delte meninger om dette, men jeg mener at sjokolade ikke er noe mellommåltid.. Mellommåltid for meg er mat, og jeg ser ikke på sjokolade som mat :)

Helt enig! Ser den med at f.eks en Fedon- eller atkinsbar kan være et nødmåltid, men noe fullverdig mellommåltid er det ikke. Med det sagt så må jo folk spise sjokkis som mellommåltid så mye de vil for meg, men jeg vil ikke ha ekstreme magegasser hver dag :p

scartz sa for siden:

Nå har jeg ikke spist barene, unner meg kun litt anthon berg en gang i blant på kveldstid for kos (den gang det solgtes :o), men disse barene er vel designet for mer næring enn en vanlig sjokolade? (med eller uten karbo)

Men selv om disse barene hadde hatt evig næring av nøtter, tørka frukt osv osv så blir det for kunstig for meg, til at jeg kunne hatt god samvittighet med "mellommåltidet" mitt. Det er som du sier Photo, ett nødmåltid :cool:

Anarko sa for siden:

Har blitt litt mye mandariner nå i julen og ettertid. Men på kiwi (ihvertfall der) så får man noe spekekjøtt av svin til 25 kroner. Har du da ost, og kanskje pittelitt mandarin attåt så er det snadder. Spiser en halv sånn om jeg er skikkelig sugen på noe, med rikelig ost.

Ellers så er det godt med kokt egg, pepper og smør da.

alexsandra sa for siden:

har lagt merke til at den er en del som nevner avocado.
er litt flaut,men jeg vet ikke helt hva det er:o

Stine sa for siden:

Mellommåltid i dag har vært følgende :

Mellom frokost og lunsj - liten porsjon sukkerfri gele blandet med pisket krem

Mellom lunsj og middag -2 mini Babel oster

langaard sa for siden:

kokt egg med lodderogn pakket inn i salatblad:) (halve egg)

Mellon sa for siden:

Er bare å google no.wikipedia.org/wiki/Avokado

Jeg syns det er godt med noe i hulllet hvor steinen har hvert, f eks. rømme

Egwene sa for siden:

Et mellommåltid/kveldsmat/kjapp frokost for meg er av og til cottage cheese, yogurt/kesam naturel, med mandler, hasselnøtter og valnøtter i, blandet med oppvarmede bringebær med sukrin.
Funker også fint som en god lørdagskos^^

Tidl. medlem sa for siden:

En god smoothie?
Lag to porsjoner, så har du en til ett mellommåltid og resten til frokost/kvelds? :)

tiris sa for siden:

Jeg var ute for å kjøpe Babybel i går, og det fant jeg jo, men jeg fant også en pakke med små, runde Norwegia-oster som lignet på BabyBel :-) Så da kjøpte jeg det i stedet, siden Norwegia er favoritten min

Madeleine_n sa for siden:

Ost og skinkeruller er et godt og greit mellommåltid :D

Skal man ikke holde seg unna frukt på lavkarbo?? Jeg er helt ny på dette, så jeg er ingen ekspert, men trodde man skulle holde seg unna :p

Hvilken butikk fant du dette i? :)

Charlott sa for siden:

Lavkarbo spenner seg fra et inntak av tilnærmet 0 karbohydrater til opp mot 150 gr pr dag.

Så det med frukt kommer an på hvor høyt du ligger på karbene. Ketogen kost som vanligvis er ca 20 karber pr dag, har ikke rom for frukt. Litt bær derimot er ok, avhengig av karbinnhold. Jordbær, bringebær samt blåbær er vel de som ligger lavest :)

Fedon Lindberg feks, sier at litt frukt er ok.

ostebit sa for siden:

Squash-skiver med cheddar smøreost og grovkvernet pepper. Nam!

monikab sa for siden:

jeg endte opp med en naturell yoghurt med friske (utenlandske) blåbær og en håndfull mandler :)

Tetra sa for siden:

Hjemmelagde knekkebrød av frø med feks:
skinke,
makrell i tomat,
tunfisk,
egg.
Har noen ganger på agurk og/eller majones.

Eller spiser tunfisk/makrell i tomat rett fra boksen med majones og litt agurk.

ramazotti sa for siden:

Uansett hva enkelte mener om denne linken, så har de MASSE MASSE MASSE lavkarbo mat der!!!! Isteden for å være så sykt negativ, ville jeg heller tipset om alle de andre produktene man kan bestille der ;) og der har de masse mellommåltider!!! Litt dyr frakt bare :(

Mmmkey. For tre år siden, da denne ble linket til, hadde de ikke stort mer enn sjokolader og bakemikser. Jeg står fortsatt inne for at akkurat det ikke er fullverdig som mellommåltid, så får du kalle det "sykt negativt" om du vil, særlig når trådstarters første innlegg er som sådan: ;)

lammarau sa for siden:

Hvilken frukt er fy fy som mellom måltid ?

Sivensvans sa for siden:

Det kommer litt an på hvor strikt du kjører - men, som hovedregel er all frukt fy fy, i alle fall i starten. Banan er kanskje verstingen, tror jeg!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.