I lys av alle mine andre rare spørsmål og diskusjoner, måå jeg bare høre om en ting til. Jeg lurte jo på øl her en dag (ble ikke noe av den ut-på-byen-turen der), meen..jeg veit at om jeg drikker Vodka og light brus blir dette..lite karbiser (tilnærma lik 0), MEN..er blakk, og sambo har noe..heimbrent ( :rodme: ). Er dette mye verre? Vet ikke noe om hvordan det er laget osv..Vil øl være verre? 6 øl vil jo knuuuuse dietten min..Har og 2 flasker vin, men en av dem vil vel være like så ille som 6 øl?? sukk
[color=#4169e1][/color]
Jeg lurer på mye :rolleyes:
men tror det er mye sukker i hjemmebrent, hvis det ikke er smuglersprit da, og det skal man jo helst ikke drikke om man ikke har ekstremt stort spenningsbehov...:cool:
Øllen burde du la stå, drikk vin istedet. Det høres ut som det beste alternativet!
Du veit ikke hvor mye karbiser det ca. er i en vinflaske da..? Nei, har ikke noe extremt spenningsbehov :p Takk for svar! Menneh, er det ikke like mye sukker i Vodka da..?
Iflg Atkins har en halvliter øl 18 g karber. Vin har mye mindre, hvitvin mindre enn rød. Det vil si, kanskje ikke nødvendigvis per halvliter, men per glass... Husker ikke helt hvor mye, men det tror jeg du finner et eller annet sted på forumet. Prøv søkefunksjonen! RedLight øl har 2,5 g karber per halvliter. Sitter her med et glass tørr hvitvin nå jeg... Kos deg, hva du enn bestemmer deg for...
Takk Karin! Er i morgen det er snakk om i såfall..Men er ikke 100 % sikkert enda, men blir det ikke denne helga, så er det neste..Men uansett, takk for tips. Skal sette meg ned å søke med funksjonen :p Jeg finner ikke det Red Light ølla! Urk..Hvem er det som har det? Har funnet Hansa Ultra, men der var det masse karbiser :eek: (selv om det er lavkarbo). Har to hvitvin flasker i kjøleskapet, tenkte på å drikke mot en..Siden det er fest :p (stopper selfølgelig før siden dietten nok har noe å si for hva jeg tåler, samt at det er eeevigeheter siden jeg drakk).
Red Light har de på Meny. Vet ikke om noen andre steder... Jeg ville tatt hvitvinen. Prøv med litt farris eller en dæsj Sprite Zero oppi, det bruker jeg av og til. Hvis du har relativt mye blandevann i, er det en god drikk på en varm sommerdag i stedet for utepilsen, f eks.
Ja, har sendt klagemail til Meny, for dem er ikke i noen Trøndelag fylker :mad: Menneh, skal innom Ultra, dem påstår at det skal være den samme der. Men, det var smarte triks med noe "blandevann" i!! :D Så går det mindre liksom..Takktakk!
Det er ifølge min bok 0.9 gram karber i 115ml. medium tørr hvitvin. Litt kjapp hoderegning fikk det til å bli 6,75 karber i en flaske.. Men hvis det er søt hvitvin som Liebfraumilch osv er det snakk om noe helt annet. (I en annen karbo-diett jeg har vært inne på anbefaler de tørr champagne som det beste. Ja det er klart, kjøper meg et par kasser og setter i kjelleren til en passende festlig lørdag...)
Ikke så verst med karbene, altså, men selvsagt fy og fy for meg på induksjon. Men man lever jo bare en gang og jeg klarer ikke sitte å drikke vann på fest..:o
Så bra da! Det var jo ikke MYE da..Prøver å holde meg under 20 kraber om dagen, og kan fort ligge rundt 12-13, så om jeg "fyller" på med 7 karber fra vin, så går det jo bra :D Har..Ei ungarsk halvtørr vin, og ei Bulgarsk (står ikke hvordan den er).
Tørr Champange? Har du noen å anbefale? Og hva koster dem? Champagne for mine ører er DYRT :D
Nei, er litt kjedelig med egenlaget fest (endelig), så får jeg ikek være meed..:rolleyes: ;)
Tenker jeg tar en tørr hvitvin imorgen og passer på å drøye den med et glass vann for hvert med vin, så blir søndagen fin også... Har noen småtroll i huset som ikke bryr seg om mammas form er laber..
Champagne ER dyrt. Veldig dyrt! Hvis den heter champagne, altså. Det har jeg ikke drukket mange gangene i mitt liv, nei. Men bevares så godt det er.
Derimot fins det mange musserende viner som er laget etter champagnemetoden, men som ikke har lov å kalle seg for champagne fordi de ikke er laget i Champagne-distriktet i Frankrike. Det fins noen greie spanske som ikke er for dyre, men aner ikke hvor mye karber de har. Sikkert omtrent like mye. Tørr hvitvin må være greit nok, tenker jeg.
Derimot har jeg prøvd meg litt på rosevin noen ganger nå. Det er faktisk veldig godt, syns jeg. Har aldri drukket noe særlig av det før. Fikk sansen for det da jeg satt på en fortauskafe i Barcelona og drakk rosevin midt på en januarformiddag for tre år siden, men har ikke brukt det noe etterpå før nå i det siste. Kjøper tørre typer av dem også. Er det noen som vet hvor mange karber det er i det? Jeg har tenkt meg at det sikkert ligger et sted mellom hvit- og rødvin.
Jeg har brukt å drukker Martini Asti, billig og "sprudlene vin", men så godt som jeg kan huske var det fryyyktelig søøøt..Og det lover vel ikke godt, masse sukker :p
Kanskje jeg drar innom vinmonopolet å hører? Etter en tørr vin? Eller..så kan jeg jo bare drikke en av dem jeg har..Om jeg bare spiser mindre karbiser..Hum..
Her er det jeg elsker Montignac dietten. Som ekte franskmann mener han at ingenting er som et glass vin eller to til maten. Men du bør ikke drikke mer enn to glass mener han. Til lunsj og til middag. Hver dag. :D
Nå har jeg, etter mye iherdig forskning, funnet ut at jeg nok legger litt på meg hvis jeg satser på et jevnt alkoholforbruk på fransk nivå, så jeg holder meg til noen norske helgeutskeielser. Og da har jeg oppdaget at vin er mye bedre enn sprit for vekten. Hva som kan være av suspekte ting i hjemmebrent har jeg ikke lyst til å tenke på en gang. Eh... vel, jeg vil helst ikke tenke på det fordi jeg vet det. Og vet hvordan det virker. Og det vil jeg i alle fall ikke tenke på.
Drikk hvitvin du. Kanskje med farris, så varer det lenger og du unngår mange slags konsekvenser...
Det er mellom 0,3 og 0,5 karber i et glass rødvin. Men har du Jacobs Chreeeck eller noe sånt er ikke flink i vin navn. er det ennå mindre. cANEPA OG dIABLO cabarrnet er det også litt mindre i. GÅ INN PÅ VINMONOPOLET.NO SÅ FINNER DU UT SUKKER INNHOLDET. Husker ikke helt nå hvordan man skulle regne ut karbene. Jeg har funnet det inne på Ketolyse sidene.
Har vært å funnet det frem. Det Står:
En halvtør/ tør vin vil typisk inneholde 3-5 gram sukker pr liter, det blir mellom 0,4 og 0,6 gram karbohydrat pr glass vin.
[font=Arial][/font]
Går du inn på vinmonopolet så ser du sukkerinnholdet. De som jeg nevnte har 1.0 og 2.0 i sukker innhold. Så den j-c vinen på 1,0 kan jo etter mitt regnestykke ha mer enn maks. 0.2 pr glass
Hva trur du. Skjønte du hva jeg skrev,.
Hei!!
Nå vet ikke jeg hvordan det er på din diett, men vet at på Ketolyse så skal man ikke drikke øl! Ja om man da ikke kjøper et karbofattig ølslag. Husker ikke i farta jeg.
MEN vi kan drikke ren alkohol da, vodka, gin, snaps. Kommer langt med det da:p
Hei
Redlight er i Meny, en del Spar og COOP butikker . Håper det hjelper deg. Det er pr i dag den beste lavkarboøl etter min mening. Smaken er som pils og dfen har minst KH .
Hansa Ultra smaker mer munkholmaktiv og Ringnes lysholmer mer som vann , men de går vel i nøden .( og lysholmer er KRYMPET til 400 ml ) de har dog klart å holde prisen oppe ;D) .
Så mye om øl
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen
Venn
Hei
Ovenstående er korrekt. I Slank med ketolysekuren er det en feil angående KH i vin , det står 2,5 gram pr 100 ml og er altså feil - og rettet i neste opplag.
Hei begge to! Ja, jeg så på Ketolysesidene at Red Light var en god erstatning, men jeg finner den altså ikke. Jeg inbiller meg også at det er veeldig dyr. Fant Hansa Ultra til 27 kroner boksen (det er også lavkarbo øl). Ja, okei..Ja, eneste som står der ER sukkerinnholdet. Mine to viner er kjøpt i Sverige, skal stikke innom Systembolaget.se og sjekke (dem hadde ikke mine viner i Norge så, sjekka igår :D ). Men det var jo ikke så ille med di karbisene, så får meg 7 gram per glass eller noe, slik som øl..
Hadde jeg hatt noen annen sprit enn heimbrent ( :rodme: igjen) så skulle jeg selfølgelig drukket det. Siden det er null karbiser..
Takk for svar! Kjøpe Jacob`s Creek neste gang da :ja:
Nei, og nei..På Systembolaget.se står det ikke sukkerinnhold..Den er veldig lite sødme, kan det bety at det er lite sukker? Er forresten En Bulgarsk vin..
"Hållbarhet: Vinner inte på lagring. Druvsorter/råvaror: Chardonnay och muskat. Alkoholhalt: 13,0 % Provad årgång: 2002 Provningsdatum: 2004-02-10 Tillsatser: (stod ingenting)"
Jeg fant ut at den andre jeg har Csardas fra Ungarn, vertfall er tørr, står det på sidene. Så da får jeg drikke den i dag da..:ja: Takk for all hjelp, og alle svar folkens!
Jeg finner den seriøst ikke! Huff, eneste jeg finner er Lysholmers..Pure, og Hansas Ultra. Nå har jeg vært på den butikken i Trondheim som har "alt", den hadde det heller ikke. Bare de to over. Og på stor Reman har dem ikke den grans, bare Lysholmer Pure. Om jeg vil kan jeg kanskje få tak i den hos Ultra (butikk :p ), dem sier dem kan få tak i alt, og får dem ikke tak i det får du 5000 kr (om jeg hørte rett av sambo).
Har og sett på Ica Maxi (stooor butikk), Mega og bunnpris..
Jupp, alt jeg har kommet over :D Meny og Kiwi finnes ikke i Trondheim. Puh, masse ord her ;)
Så kjedelig.. merkelig må jeg si.. i "store" trondheim. Grans er jo et Rema merke, så det er jo ihvertfall rart at du ikke finner "bright" der. Det jo billig og godt, så det er jo litt kjedelig. Nå kan faktisk jeg ta meg en øl en vanlig kveld hvis jeg vil jeg også! Det kan jo hende Rema gidder å bestille? Du kan jo snakke med dem...
Det var smart. Er jo Rema Stormarked, så dem BURDE jo ha det..Om ikke Stormarkedene har det, hvem har det da, liksom..(av Remaene, for som du sier er jo Grans Rema merke!).
Ja, det er jo ikke ille med 2.5 karbiser da! Drikke 4 av dem, blir det jo litt mye, men skal man på fest og er glad i øl, så må man jo kunne skeie ut litt :D
når det gjelder hjemmenbrent da, så er det nå en gang sånn at du vil gå på stigende rus lenge etter at du har sluttet å drikke. ja, jeg er fra bøgda. men det er igjen ikke så interessant i tråden her kanskje.
jeg vil dessuten opplyse om at dersom du finner red light, så koster den faktisk ikke mer enn 23 kr for en halvlitersboks. og det er jo ganske gjennomsnittelig. mista haka da jeg skulle skaffe ultra-øl til jul. dyyyrt! (ja, for det koster jo så klart å FJERNE noe fra oppskriften, naturligvis. øøø!)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.