Helt fantastisk at disse finnes. Hver helg kan jeg spise sjokolade,OG gå ned i vekt! Jeg er sååå glad....ikke får jeg vondt i magen heller. Flere som spiser disse. Hvilken er din favoritt? Jeg spiser crispy milk.....Helt nydelig. Tar en sånn fredag og lørdag i stedet for kvelds. Og ved mensen....Nå kan jeg virkelig leve lavkarbo resten av livet....Ha en strålende kveld!
Mhm! Jeg har noen på vei i posten fra iHerb, med kokos! De ser supergode ut. Til nå har jeg bare smakt den Chocolate deacadence. Pleier å ta meg en liten bit på kveldstid hvis jeg fyser veeeeeldig, også er de grei å ha med seg på farten hvis man plutselig blir sulten :)
det er nok det ja! haha! irriterer meg sånn over at det alltid er tomt, så når de hatt inne de siste ukene så har jeg bare bestilt helt villt med barer! de har jo ingen! :P
Nå skal jeg være litt gledesdreper igjen... Det finnes ikke noe nyttig næring i atkinsbarene, kun kjemiske tilsetningsstoffer. Så når man først kutter ut andre giftstoffer fra kosten skjønner jeg ikke helt hvorfor man vil proppe seg full med kreftfremkallere?
det er mye som er kreftfremkallende da, feks røyker jeg ikke.. det er jo også kreftfremkallende? føler at det meste fremkaller kreft om dagen..
i tillegg var jeg en skikkelig karbojunkie, helt vanvittig! er en grunn til at jeg skal ned over 60 kg! hadde det ikke vært for atkins barene hadde jeg sprukket for lenge siden! klart jeg har tenkt og bare ha dem i nødstilfeller etter hvert, men foreløpig er det de som gjør at ikke jeg kaster meg i chipsposen i helgene!
klart det ikke finnes nyttig næring i barene, men det gjorde det da heller ikke i snopet jeg tidligere trykket i tryne i helgene..
for meg er det deilig og kunne ta en atkins bar her og der og likevel ikke komme ut av ketose..
Og sist gang jeg sjekket var jeg bare menneske... :cool:
Sprekker heller på Atkinsbar enn på alskens høykarbomat, da - barene får i det minste ikke blodsukkeret mitt til å hoppe opp og ned som en kenguru på ecstasy. :rolleyes:
Fullstendig avhengig her i gården også!!:_plystre: vi har bare de barene (måltidserstatterne) på butikken her, men syns begge gode - og vanedannende..! Har smakt de som er mer ordentlig sjokolade også (ikke bar/måltid), og de er helt fantastiske!:D Må hamstre neste gang jeg er utenbys!
Og angående tilsetninger; for min del får det være måte på... jeg har lagt om kostholdet for å ta av meg, men ikke nødvendigvis og for enhver pris spise "rent". Det er ikke det viktigste for meg, så lenge helsa er god og jeg er fornøyd:geip:
jeg også :D
så jeg vil ikke for resten av livet holde meg unna absolutt alt som ikke er kun sunt og smart å spise.
å spise noe kunstig men uten karbo kan jeg leve med :)
Jeg spiser og Atkinsbarene, men ikke de to jeg har funnet i butikkene her. De smaker høgg :_oppgitt: De jeg har bestilt gjennom iHerb derimot :sikle: Jeg er ikke avhengig og jeg spiser dem sjelden, men gode er de.
Jeg har aldri prøvd de barene, er nok litt redd for å bli hekta....
Hver gang noen selger prøvepakker på salgstråden, er jeg for sen. Men håper det blir min tur en gang. Greit å smake før en bestiller en hel pakke.
Regner da med at de fleste vet at atkinssjokoladene ikke akkurat er fullverdige måltider. Det er snakk om å finne et kosthold man kan leve med, og for mange vil det å kunne ta seg en liten sjokoladebit på lørdagskvelden være det som får dem til å ikke tryne i smågodtskåla eller potetgullposen. Og jeg syns ikke det ser ut som om det er noen som "propper seg full" med atkinssjokolader her. Ikke alle klarer å være 100% asketiske absolutt hele tiden ;)
Jeg synes også det er viktig å finne seg et kosthold man kan leve med og hvis det innebærer å spise atkinsbarer så heller det enn å spise høykarbomat. Men selvfølgelig kan det jo være en fordel og se på Atkins som snop som man bare skal ha av og til. Selv spiste jeg opptil 1 til dagen, men etter å ha kuttet det ut i 2 uker og jeg så at endelig begynte vekta og bevege seg nedover (etter over et år i stillstand) har jeg satt en grense på maks en bar i uka. Leste om ei her inne som spiser opptil 3 barer daglig :eek: Kjente jeg ble litt kvalm jeg og vil heller ha skikkelig mat.
Nei, det er jo ikke akkurat noe man bør spise hver dag, men en gang i blant syns jeg ikke gjør noe. Et mye bedre valg er jo selvsagt en liten bit mørk sjokolade, men det er jo ikke alle som liker det eller vil tillate seg de ekstra karbene (ca 3 karber på 10 gram 70% sjokolade). Selv syns jeg ikke Atkinssjokoladene er noen høydare og jeg får vondt i magen av dem, men jeg spiser Sjokoladeprinsens frihet nå og da. Det er den eneste sukkerfrie sjokoladen som magen min tolererer :)
Jeg spiser 1-2 Atkinsbarer hver helg, synes også de er knallgode, bedre og litt mindre søte enn vanlig sjokolade:p
Favorittene er Advantage-barene Chocolate Peanut Butter og Caramel Chocolate Peanut, samt Endulge-barene Caramel Nut Chew og Chocolate Coconut (de tre sistnevnte minner om hhv. Snickers og Bounty). Den Advantage-varianten med mørk sjokolade som man får i nesten enhver matbutikk er også god:)
Signerer denne!
Dette skal jo vere eit kosthold ein skal kunne leve med, og eg trur det er viktig at eg ikkje lever heilt asketisk og blir fanatisk! Og det er uansett eit valg ein tar for seg sjølv. Klart ein kanskje bør begrense mengden atkinsbarer, akkurat som med anna snop,men det er vel betre enn å kaste seg i smågodtposen? Eg et av og til atkinsbarer, merker ikkje noko på magen, slik eg gjer når eg et f.eks cavalier sine sjokoladar, som eg no har kutta heilt ut. Trur likevel at det beste er å ete litt mørk f.eks 85% sjokolade, men folk må ete det tåler, liker og har lyst på!:)
Hei hei jeg lurte på hvordan er det med de shakene? De så litt interessante ut hvor for man tak i de? Går det ann å få de fra iherb? Tenker da mest på vekten jeg da.
Jeg har bestilt Atkins-shaker fra iherb, og den med sjokolade var alldeles nydelig! Syntes nesten den smakte som sjokoladepudding. :)
Den med jordbær er og veldig god. Den har jeg blandet med frossne bær, og da smaker den fantastisk! Anbefales. :)
Tami, jeg er så totalt uenig med deg hva angår peanut butter cups! For meg er de nærmest perfeksjon. Ah, for en magisk blanding av søtt og salt :) I går spiste jeg for første gang crispt milk chocolate-greien, den var også helt magisk. Smaker akkurat som crispo jo! Mmmmm.. Nei, det er ingen fare hvis man nå og da skulle bli litt godtesyk. Venter på at iHerb skal få inn mer på lager, men frykter at de kommer til å gå fort unna hvis jeg har dem tilgjengelig i skapet...
Ja, peanut butter cups er heilt fantastiske..åh, nå fekk eg lyst på! Tenker at eg kanskje kan laga mine eigne med mørk sjokolade, 85% er jo ganske ok med tanke på karber...
www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article641975.ece Her er crispy milk chocolate-greien.. Jeg fant den på Lerøy i Bergen.. Smaker akkurat som sjokolade.. Må forresten nevne hvor teit klikk.no sin bedømmelse av baren er.. "Mye fett" "lite fiber" -- Tydelig at de ikke vet hva atkins år ut på.. I tillegg er jo denne baren ikke ment som en måltidserstatter, men som "godteri" (jf. "Endulge")
Mithila: Det går helt sikkert an! Sikkert lettest hvis du fryser ned små kuler av peanøttsmør og så dypper de i smeltet sjokolade.. Kanskje blande ut sjokoladen med litt fløte og litt smør og kanskje litt søtning.. Så blir det mindre karber og litt mer søtt..
Er det ikke det som er så fantastisk med oss mennesker? Det som for den ene smaker helt pyton er for en annen rett og slett himmelsk. Og takk og pris for det, tenk hvor kjedelig det hadde vært her i livet om alle var enige om alt og alle likte nøyaktig det samme. :D
Vet at noen styrer unna ALT når de går på lavkarbo men for meg blir det som å vente på en sprekk. Nå har jeg noe å kose meg med i helgene. Det gjør at ting blir lettere. Også går jeg fra ekstrem fedme til normal vekt samtidig;)
Blir så glad hver gang jeg leser om lykkelige mennesker som lever på lavkarbo :)
Veldig bra at du har funnet din perfekte erstatning for karbo godteri. Vi må alle ha oss litt ekstra kos innimellom.
Jeg var litt engstelig for sukkerfrie produkter til å begynne med men nå koser jeg meg innimellom og ser at jeg fremdeles går ned i vekt.
Men lurt å ha i baktanke at ikke alle tåler den da... jeg spiste en senest i går, faktisk (pleier aldri kjøpe dem, men var innom nærmeste Meny og fikk lyst på en liten sjokoladebit) og da fikk jeg skikkelig vond og oppblåst mage et par timer senere. ;)
Dessuten synes jeg den er RÅdyr - 21,90 eller noe slikt tror jeg det var jeg betalte i går, og den veier vel ikke stort? 30 gram, kanskje? Er slett ikke flink til å anslå vekt og slikt, altså, så kan godt hende jeg er på bærtur... :lol:
Ikke for det at Atkins-barene er stort billigere (her i Norge ihvertfall), men de er jo litt større da - 60 gram per bar til rundt 24 kroner, avhengig av hvor man kjøper dem.
Nei, jeg er nå uansett glad på vegne av dem som har funnet en sukkerfri sjokolade de kan spise uten å bli dårlig i magen av - om det så er Sjokoladeprinsen, Cloetta, Atkins, Cavalier eller Sukkerfritt. ;)
Sjokoladeprinsens er 50 gram.
Jeg reagerer veldig på Atkinssjokoladen (den er da bare 30 gram og enda dyrere, men barene er jo tyngre), så vi er alle forskjellige ;)
Vi er jo som nevnt i tråden forskjellige,og jeg føler meg heldig som ikke reagerer med hverken magevondt,diare,oppblåsthet eller søtsug. Skal ha med meg syv barer til Kypros på fredag,der vi skal på all inclusive en uke. Når venner og familie gumser vanlig Sjoko og potetgull om kvelden,skal jeg nyte atkinsbaren min og salte mandler. Målet er at vekten skal stå stille på ferien,eller maks opp en halv kilo,i motsetning til opp fire kilo,som var realiteten før.
Og jeg må få kommentere prisen. Noenogtjue kroner for lørdagsgodt er billig! Brukte over hundre kroner da jeg spiste høykarbo....
Så sant så det er sagt. I går koste jeg meg med en atkins bar og i dag har jeg kost meg med en cola zero og ostechips. I uka er det strengt regime med ren mat og trening. Heller gjøre det på den måten enn å gå på en smell, jeg er så flink til vanlig at det unner jeg meg rett og slett.
Hver sin smak, jeg syntes den var utrolig kvalmende og jeg ble umiddelbart som et middels stort gasskraftverk.
Jeg reagerer heldigvis ikke så mye på atkins i motsetning til andre sukkerfrie sjokolader og godis, så derfor unner jeg meg det, men maks en i uka. Pleier også og dra med meg barer på tur for å ha noe så jeg ikke sprekker, men ender som oftest opp med å ikke spise de for jeg spiser så mye annen god mat (lavkarbo) at jeg ikke har lyst på de.
signerer! man finner jo det som passer en best, gjelder vel det meste igrunn, men spesielt godt når man endrer kosthold så drastisk og ihvertfall ha NOE som kos:) atkins er best, ingen protest! neida, men det er bare den jeg ikke får magevondt av:)
Der tar du feil, det er faktisk motsatt. At ved å spise litt av disse tingene opprettholder man søtsuget. Ved å kutte det ut og spise ordentlig, ren mat fosvinner søtsuget helt og man blir ikke fristet til sprekker.
Vil tro det er ganske individuelt det også.. Får jeg søtsug aå blir det ofte en atkins,men noe mer enn det trenger jeg ikke - da er søtsuget tilfredsstilt.
Det samma gjelder for meg. Jeg spiste streng Skaldeman (fakir) i rundt 8 uker, Brukte ingen form for søtning og spiste mer enn nok fett. Jeg hadde søtsug og syntes det var en lettelse da jeg sluttet med dette opplegget og kunne spise søte ting igne som atkins eller pisket krem med stevia.
Vi er alle forskjellige og alle opplever det å følge lavkarbo/ketogen kost helt forskjellig, det finnes ingen fasit.
Har hatt null problemer med å holde meg unna søte fristelser siden jeg begynte på lavkarbo. Men hver gang jeg ser en tråd som handler om sjokolade så må jeg bare inn å lese. Og da blir jeg fysen da!
Og i dag gikk jeg faktisk inn på iherb for å se på disse sjokoladen...nam nam :)
Skulle ikke vært lov å skrive ordet "sjokolade" her inne! ;)
:eek:Jeg lurer på om noen kan svare meg på dette...jeg har en Atkins Chocolate Decadense bar her og på den står det :pr 60 gr(altså en bar) karbohydrater 17,9g. herav sukkerarter 1g herav sukkeralkoholer/varavpolyoer 15,9 g. HVA BETYR DETTE?? Er det 17,9 gr KH i min bar eller er det 1? Hva er net carbs???:eek::eek::eek:
manebane: Du må ikke ha sånt tilgjengelig vet du.. Hvis jeg har sjokolade innen 50 meter fra meg, så har jeg plutselig ikke det lenger, hvis du skjønner hva jeg mener ;)
Nam, idag fikk jeg en pakke med Atkins caramel nut chew i posten fra iherb, å himmel den var god. De skal jeg ha mer av ja :D Men fikk jo lyst på en til da, de var gode, farlig gode. Litt små dog, synes jeg ;)
Har også smakt Atkins Caramel chocolate peanut nougat, men den var ikke så god som den første, men god den å.
Er det sånn at Endulge barene er endel mindre enn Advantage? Mine er det.
jeg er ikke sikker, men det står på siden hos iherb hvor mye de veier.. de man får kjøpt her i norge veier vel 60 gram:) det er forskjell på vekta ja.. jeg ble også litt sånn: oi, med en gang:P
Jeg synes at Advantage Chocolate Decadence-barene er ufattelig gode :)
Men, jeg trodde at de var måltidserstattere. Ser nå her i denne tråden at de ikke er det, men kun snop som i tillegg ikke inneholder noe som helst fornuftig næring. Stemmer virkelig dette? Trodde de var laget for å være f.eks. frokost eller mellommåltider jeg.
Regnet jo med at de ikke var det sunneste man kunne få i seg pga mange rare og kunstige ingredienser, men likevel. De er jo så gode, og jeg er så ny på dette med lavkarbo og jeg falt litt for denne enkle løsningen :p
Jeg handler nesten automatisk sånne Atkinsbarer når jeg er på butikken. Kjøpte en sånn decadence-greie på kinsarvik - den med sånne lyse striper på - og jeg tror jammen ta meg det er den beste sjokoladen ever!? Jeg sprakk og åt opp alle sammen på to dager, var dritvanskelig å holde seg.. Dermed var jeg ute av ketose igjen og, for de er ganske karbfulle..
Men ja, heller disse barene enn noe høykarbogreier.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.