veand sa for siden:
Jeg lurer på om en proteinshake om morgenen kan erstatte frokost. Eller inneholder vanlig proteinshake for mye karbohydrater?
Lurer på om jeg skulle kjøpt en boks med proteinpulver som erstatning for frokost.
veand sa for siden:
Jeg lurer på om en proteinshake om morgenen kan erstatte frokost. Eller inneholder vanlig proteinshake for mye karbohydrater?
Lurer på om jeg skulle kjøpt en boks med proteinpulver som erstatning for frokost.
VSB sa for siden:
Det er noen oppskrifter på proteinshake inne på oppskriftsforumet. Med og uten proteinpulver. Laget av bl.a. egg, fløte, CC en gang og det ble mettende i hveert fall. Men de ferdigkjøpte tror jeg det stort sett er for mye KH i.
turbokano sa for siden:
Proteinshake funker dårlig som måltidserstatning,du vill ikke føle deg mett.
ville ikke tatt proteinshake om du ikke trener,da en som regel får i seg nok proteiner allerede på lavkarbo.
Skal du kjøpe protein pulver så pass på å kjøp en med lite karbo i.
kan annbefale nutrisport 90+,den er billig,smaker greit og lite karbo
veand sa for siden:
Ok, takk for tips.
Men det er akkurat det med å velge riktig pulver eller ferdig shake som er vanskelig.
Har gått inn på proteinfabrikken.no og sett følgende:
Whey proteinpulver inneholder 9g karbo pr. 60g. Men hvis jeg ser på pulver beregnet for vektreduksjon, ser jeg at det pulveret inneholder 21g pr. 60g.
Synes det er rart at pulver for vektreduksjon inneholder over dobbelt så mye karbo enn vanlig protienpulver.
turbokano sa for siden:
nutrisport.co.uk/90-Plus-Protein
absolutt noe av det beste lavkarbo proteinshakene som er
veand sa for siden:
Takk for tipset:) Men dette er ingen måltidserstatning?
Nerthus sa for siden:
Noen bruker det av og til når situasjonen er slik at man ikke har andre alternativ. Strengt tatt skal man ikke føle sult på lavkarbo om man spiser nok fett spesielt, så ta med min erfaring at man fort kan bli "avhengig" av shaken og dermed spiser mindre ordentlig mat.
Kan man holde seg unna - så gjør det tenker jeg :)
nellie sa for siden:
Jeg tar ofte proteinshake som mellommåltid for å stagge sult.. Blir da mett og god av det?
Pulveret med mye karbo, aka de for slanking, kaller de for måltidserstattere:) Men de egner seg oftest ikke bra på "lavkarbo"..
Det avhenger liksom veldig av hvilken retning man følger innen lavkarbo, så vanskelig å si hva som egner seg for deg:)
Opheliia sa for siden:
Whey Protein Complex 100% sjokoladesmak:love:
Karbohydratene kommer ifra melka på denne her, men verd det. Men nå bruker jeg den i forbindelse med trening jeg..og ikke for å stille sulten:D
Smelia sa for siden:
går jo ikje an å bestille der? norge er ikkje listet opp ... eg får iallefall ikje bestilt!
Opheliia sa for siden:
Jeg vil anbefale dette her jeg da:
gymgrossisten.no/6/no/artiklar/100-whey-gold-standard
Jordbær skal være best, men det er vel smak og behag:D
marjusen sa for siden:
Etter min erfaring er det INGEN over INGEN vedsiden av dette her:
proteinfabrikken.no/Avdelinger/Proteinfabrikken/Protein/Gourmetprotein/Scitec-Nutrition/Protein-Delite-Sjokolade--500g-Scitec-Nutrition-10429.aspx
Dette smaker UTROLIG bra blandet i KUN vann. Jeg bruker 1scoop + 2dl iskaldt vann og rister den godt. Blir akkurat som sjokoladeshake med sjokoladebiter. 1scoop inneholder ca 4,5kh, så det er akseptabelt som frokost eller godis:)
Dette proteinpulveret er NYYDELIG å bruke sammen med kremfløte som sjokoladekrem, gjerne med litt moste bringebær oppi også. Nam nam. Blir som softis om du bruker fryste bringebær, 1 scoop slik og 1dl kremfløte stivpisket til krem:D nam nam
Men det er som det står der altså, dette er det beste pulveret. Det er dyrt ja, men verdt hver eneste krone:D Dette anbefaler jeg på det sterkeste!!!!
Marius
Yonah sa for siden:
Jeg har en boks fra proteinfarbrikken, whey isolate( har skjønt at det proteinet er visst ikke helt bra), 1.4g karbo pr porsjon. Jeg tar en 1/2 porsjon, 1/2dl fløte, 1-2ss olje, 1 egg, 1dl vann og 50g frosne bringebær. Dette blir en ganske velsmakende shake.
Alternativt lager jeg shake av 2 egg, 1dl vann, 2ss olje, 1/2dl fløte, 50g bringebær og 100g cottage cheese. Ha i søtning etter smak og spe med vann til passe konsistens. Blir minst like godt. Men det er ikke alltid jeg har cottage cheese i hus. Derfor boksen med proteinpulver. Det er en grei frokost når jeg feks må spise tidlig på morran, jeg våkner uggen om morran( dessverre vanlig pga jeg har ME og ofte våkner like sliten og trøtt som da jeg la meg). osv. Eller bare til kos!
marjusen sa for siden:
Ble bringebærsmoothieshakesoftis på meg i dag:)
50 gram frossne bringebær
50 gram kremfløte
2 ss sukrinmelis
1 scoop scitec proteinpulver
3 ss nøytral olje kaldpresset
Namnam
Opheliia sa for siden:
Jeg liker ikke proteinfabrikken jeg da:o
Tror bare man må bestemme seg for å prøve noe, når man er "fersk" innenfor proteinpulverjungelen:D
marjusen sa for siden:
scitec er eget merke som selges blandt annet på proteinfabrikken, men det er ikke proteinfabrikken sitt proteinpulver;)
jeg tør vedde på at ALLE elsker scitec sitt altså. det er helt overlegent på smak!!!!
nellie sa for siden:
Liker det, men langt i fra elsker det. Altfor søtt i lengden.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.