< Tilbake til oversikten

Lei av å være feit?

lucifine sa for siden:

Tror jeg holder meg til lk jeg..

Huldr sa for siden:

Er du lei av å være Kari Jaquesson? :rolleyes:

Nerthus sa for siden:

Fader heller, hvorfor kan ikke lavkarbo-fagfolka sette i gang et slikt opplegg på TV?? Kenn Hallstensen feks, sammen med Hexeberg, trening OG kosthold på samme tid :) DET hadde jeg kommet til å sett på - hver eneste episode! :D

Kari er jo god på trening, men hva kan hun om kosthold, og at forskjellige kropper har forskjellig behov??

-Cilia- sa for siden:

Det hadde blitt favorittprogrammet mitt! :D

Supah sa for siden:

Ja, mitt også! :stortsmil

nellie sa for siden:

God på trening.. Er hun det? Synes hun er gammaldags og utdatert på den fronten.

Men jeg har ikke sett noe av det nyere arbeidet hennes da:)

ElisaT sa for siden:

Ingen som "kjenner noen som kjenner noen" som kan tipse TV2 eller noen andre om?! Høres ut som et bra programkonsept, spør du meg! Bare å se på bokhandlernes topplister, Lavkarbobøker ligger på topp uke etter uke.

Veggpryd sa for siden:

Kari Jaquesson kjører på videre for å skape flere fordommer overfor overvektige. Herregud. "Lei av å være feit". Akkurat som folk velger selv å bli feite. Faan, hu er frekk, altså! :(

Vil heller se lavkarboprogram på TV enn Kari Jaquesson som tror alle feite er dumme og late.

Bæret sa for siden:

Helt enig.

Klara sa for siden:

Ser det er Dinamo som skal produsere denne serien. Hva med å sende dem forslaget om lavkarboserie?

Anos sa for siden:

Er det bare jeg som reagerer på hvordan hun formulerer seg i blogg innlegget?¨
Synes hun formulerer seg dårlig og skriver veldig uprofesjonelt.

nellie sa for siden:

Det var derfor jeg la det inn her:p Er ikke første gang hun "formulerer seg" om oss feite.

Imp sa for siden:

Send mail! Send mail! Det skal jeg jaggu gjøre selv, altfor mange av disse kokkeprogrammene inneholder sukker sukker sukker og mel...

Supera sa for siden:

Jaaa, det var en idé! Jeg skal søren meg tipse alle TV-stasjonene om det! Det SKAL bli lavkarbo-program! BASTA!

Peppa Gris sa for siden:

Jeg synes faktisk at det er bra at noen setter fokus på fedme. Greit nok at man ikke er enig med henne, men det er flott at noen roper høyt, skaper debatt og jeg tror nok hennes metode vil fungere for en del mennesker, akkurat som lavkarbo fungerer for andre.

Carisma sa for siden:

Det kjipe med konseptet er at siden det ikke er de ofisielle rådene har de ikke lov til å lage ting på det uten ha en "ekspert-utallelse" fra ofisiellt hold (ernæringsrådet o.l).... :rolleyes:

Trolltika sa for siden:

Enn om TV3 tar saken? Sender ikke de fra England for å unngå en del norske lover og regler, eller husker jeg feil?

nellie sa for siden:

Det er ingen som har sagt at ikke det er fint at det settes fokus på dette, men det er måten hun gjør det på som gjør at det blir så latterlig. Hvem kaller noen de vil hjelpe for "FEIT"?? Det er som å kalle en som er psykisk utviklingshemmed for hjerneskada. En alkoholiker for alkis. En narkoman for narkis. Det er ingen respekt der og hun viser gang på gang at det ikke er noe slags forståelse for dynamikken som virkelig ligger bak noen sin fedme.

nellie sa for siden:

Prøv gjerne å hjelpe meg, men kall meg faen ikke for feit!

Peppa Gris sa for siden:

Jeg er feit og for min del må man gjerne kalle en spade en spade. Så vi er vel alle forskjellige der og.

Veggpryd sa for siden:

Finsk TV sendte for ikke mange dagene siden et skikkelig LCHF program, med minimal innblanding av Statlig "ekspertise". Det var utrolig bra, og vi burde kanskje sende link til programmet til både Kari og Dinamo...? :D

vimeo.com/24004754

Carisma sa for siden:

Men Kari J kaller ikke en spade for en spade. Hun kaller en spade for en dum og lat gaffel! :D

Peppa Gris sa for siden:

Det spørs jo om jeg er lat og dum, er det konstatering av fakta så er det greit for meg. Er det i sammenheng med at jeg spiser lavkarbo så gjerne da også, jeg anser bare de som har den meningen som uvitende og/eventuelt at de ønsker å provosere. Begge deler er forsåvidt greit da man får en gylden mulighet til å spre litt kunnskap.

Peppa Gris sa for siden:

Og som det provoserer alle de dumme late gaflene! Akkurat som hun ønsker ;)

Kanutten sa for siden:

Jeg blir provosert. Ikke på grunn av meg selv, men på grunn av alle de jeg kjenner som virkelig sliter med vekta og som gjør hva de kan for å gå ned, uten at det hjelper.

Ei jeg kjenner klarte gå ned 35 kilo på egen hånd. Selv om hun spiste det hun spiste gjennom hele vektnedgangen begynte plutselig vekta å gå OPPOVER igjen. Det endte med at hun 10 kilo tyngere enn det hun var i utgangspunktet. Nå er hun operert.

nellie sa for siden:

Du om det:) Jeg foretrekker å ikke gå rundt og kalle folk for ditt og datt, men alle er forskjellige ja:)

Jeg er ikke feit, jeg er overvektig.

En mangler en god del antenner om en tror at en når inn til folk ved å nedverdige og latterligjøre dem.

Bestemamma sa for siden:

Var det lavkarbo hun slanket seg med? Blir litt redd om det var det......:(

Kanutten sa for siden:

Det var GR.

Paris sa for siden:

Jeg tenker også at det er jo fint at hun bryr seg - at hun vil hjelpe de som er overvektige? Selv om formuleringene kanskje ikke er de beste, tror jeg nok at ho jobber for det ho tror på - at ho oppriktig tror på denne metoden.

Men skal vi starte vårt eget konsept? Noen som er flink på regi? ;) Så kan vi lage vårt eget lavkarbo-slanke-program :D

Jeg syns Norge hadde fortjent et godt Lavkarbo-fokus på TV - der folk flest kunne bli kjendt med dette kostholdet - og ikke minst hva all denne karboen gjør med folk... så hadde kanskje sukrin vært tilgjengelig i alle dagligvarer etter hvert ;) - dere skjønner hvor jeg vil? Norge må få denne kunnskapen som vi er så heldige å fått :love:

littleme sa for siden:

Jeg melder meg på lavkarbo-program lett!! :D

Carisma sa for siden:

Men hun vil jo ikke det, hun vil jo bare fortelle oss hvor late og dumme vi er! Som med dette programmet... Kom til meg så skal jeg opplyse dere liksom.... :rolleyes:

Bestemamma sa for siden:

Phjuu...Nå ble jeg lettet...:o

nellie sa for siden:

Ja, hun har sikkert gode intensjoner der hun flyr rundt og kaller for folk FEITE, late og dumme:)

Kari Marita sa for siden:

Jeg syns det er veldig frekt å kalle folk for feite, hun kan jo feks. si store isteden. Jeg har selv vært overvektig, og ja jeg må få si at det faktisk var min egen feil. Selv om stoffskifte mitt var litt lavt. Jeg spiste alt for mye av feil mat som sjokolade, potetgull osv, og for mye mat. Jeg trente heller aldri. Hun har rett i at mange store mennesker har påført seg dette selv. Unntatt di med sykdommer som lavt stoffskifte osv. Jeg begynte på Ingers rugbrød kurs og begynte å trene og gikk ned over 40 kg. Har siden holdt meg der. Det har blitt en livsstil for meg nå med sunn mat og trening. Nå er jeg på et lavkarbokosthold da og trives med det. :)

Trj sa for siden:

Oi. Har hun sagt at folk er dumme ?

Trj sa for siden:

Jeg har lenge tenkt på at det faktisk er store grupper i befolkningen som hadde kommet et godt stykke på vei mot et sunnere liv ved å følge de offentlige kostrådene. Når man selv er opptatt av hva man putter i munnen, blir man veldig oppmerksom på hva andre spiser. Sjekk kollegaene dine under lunsjen eller hva naboen i kassakøen i butikken har i handlekurven. Det er milevis unna - og langt usunnere mat - enn hva som anbefales. Så målgruppene er kanskje ikke oss, verken når det gjelderde offentlige kostrådene eller Kari J.s treningsråd.

littleme sa for siden:

True that! Føler ikke at jeg handler så sunt jeg heller da, sniker seg alltid med litt cola zero og kanskje en mørk sjokolade og litt sånt.. :/

Lillemy71 sa for siden:

Been there done that, sammen med maaaange andre.

Ja det er jeg enig i. For lever en i tråd med de offentlige kostrådene og trener litt, da vil nok mange i befolkningen bli tynnere og unngå å bli overvektige. De offentlige kostrådene er jo egentlig sunne i forhold til de som spiser høykarbo kosthold. Jeg vet at det ikke er sunt i forhold til lavkarbo kostholdet altså. :) Untatt trening som er sunt i alle kosthold. :) Jeg syns det er viktig å huske på at ikke alle vil velge en livsstil på lavkarbo, og da er det bra at folk følger de offentlige kostrådene. For å være ærlig tror jeg aldri at det blir så flesteparten i Norge/verden velger et lavkarbo kosthold. Da er det jo de offentlige kostrådene som blir sunne for dem på høykarbo kosthold i verden. Personlig mener jeg lavkarbo er et sunt kosthold for meg, og ville vært det for mange andre også hvis de ville vært villig til å prøve det. Noe ikke alle er. Det er mange årsaker til det, noen mener rett å slett at høykarbo kosthold er bedre/sunnere, andre sier de ikke liker maten på lavkarbo. For mye fett, ikke brød, pasta, ris, poteter osv. Sånn vil det nok alltid være tror jeg. :)

nellie sa for siden:

Nei, "oss" lavkarbere har hun jo kalt for en sekt, så oss ser hun nok ikke noe særlig håp for, hvertfall:p

Veggpryd sa for siden:

Men tyder ikke det bare på at kostholdsrådene er forferdelig vanskelig å holde da? Jeg har fulgt rådene i mange år, trent og unnet meg nei-mat bare en gang i blant (som ifølge rådene er ok). Likevel gikk jeg opp i vekt og ble dårlig. Jeg overspiste ikke og mente jeg hadde et veldig sunt kosthold.

Jeg synes de fleste handlevogner jeg kikker i er helt etter ernæringsrådets anbefalinger, jeg...

Veggpryd sa for siden:

Edit: Og når det gjelder anbefalinger fra ernæringsrådet - En hamburgermeny fra McDonald er helt i tråd med Helsedirektoratet.

Trj sa for siden:

De nye kostrådene er en justert utgave av hva som har vært norsk kosthold gjennom lang, lang tid. Så fryktelig vanskelige kan de ikke være, annet enn at de inneholder langt mindre tomme kalorier enn svært mange inntar. Se på alle oss lavkarbere her inne på forumet, hvor komplisert synes ikke vi at vårt kosthold kan være innemellom, også blant de med lang erfaring. Se for deg at den "bevisstløse" grandiosa- og smågodt-spiseren skulle forholde seg til en total omlegging til lavkarbo.... Nå tråkker jeg sikkert noen på tærne, men det får så være...:cool:

Veggpryd sa for siden:

Det kan kanskje være greit å spørre seg hvorfor det blir sånn. Som du sier - "så fryktelig vanskelig kan det vel ikke være", men når vi stadig blir fetere og sykere, så er det jo tydeligvis vanskelig.

Trj sa for siden:

Sammensatte årsaker; Tilgjengelighet er kanskje det viktigste ? Maten som en del av det sosiale, etterhvert på en dårlig måte. Kos er i hovedsak søtt , i "gamle dager" også fett. Det er bare det at vi i dag koser oss hver dag og hele dagen. Fins det barn i dag som gleder seg til julens kakebokser ? Men vi må ikke gjøre oss til ofre, vi har valg. De fleste av oss i Norge iallfall.

Veggpryd sa for siden:

Som om det er vår egen skyld i at vi har valgt feil mat? Har vi noen valg når fettet blir sett på som det verste man kan spise, og når fettet blir erstattet med sukker og andre karbohydrater? Har vi noen valg når vi blir anbefalt å spise frukt, pasta og brød med magert pålegg? Altså mat som ikke gjør oss mette, men som fremmer mer sult, overspising og fettlagring? Du må ikke undervurdere vårt overlevelsesmekanisme som skal hindre oss i sulte ihjel.

Jeg må bare få si at rugbrød faktisk gjør deg veldig mett. Jeg slanket meg 40 kg på rugbrød, og jeg var mett hele tiden. Så det du sier her stemmer ikke helt nei. :)

Veggpryd sa for siden:

At du ble slank av rugbrød, behøver ikke bety at alle blir det. Og du har gått over til lavkarbo kosthold nå. Hva om du IKKE hadde gjort det?

Kanutten sa for siden:

Jeg kan være enig i det; Ingers rugbrød det som i konsistens ligner på lavkarbobrødet metter mye..

Bestemamma sa for siden:

Er så enig, så enig...min niese spiste brød med ost i årevis og trodde hun levde sunt....men feit ble hun selv om hun aldri rørte snop....:p

nellie sa for siden:

Blir mett av brød jeg også:) og det er heller ikke alle som er offer for staten ass. Det er jeg som valgte å spise femten loffeskiver med smør og brunost til kveldsmat, ikke dem. Sånn ble jeg overvektig. Vil ikke bli dratt inn i offergjengen.

Det er jo forskjell på å spise 15 loffskiver da og 2 rugbrødskiver. Statens ernæringsråd annbefaler ingen å spise loff da, det er å overdrive syns jeg. Fordi om vi her inne mener lavkarbo er best, syns jeg vi kan være åpne for at andre kosthold kan fungere for andre. Det gjorde det faktisk for meg også, for jeg gikk ned over 40 kg på statens ernæringsråd/ingers rugbrød. Men alikevel mener jeg lavkarbo er et veldig bra kosthold som fungerer veldig bra for meg. :)

Camomilla sa for siden:

Åh, jeg greier ikke å la vær og kommentere dette! Jeg er ingen ernæringsekspert. Heller det motsatte. Etter jeg begynte å spise ketogent har jeg sikkert lest mer om ernæring i løpet av etpar måneder enn jeg har gjort i hele min levetid fram til da. Jeg har altså ikke vært så opptatt av hva jeg putter i meg. Jeg har hatt en forestilling om hva jeg mener er sunt - selvsagt basert på statens kostholdsråd - det er jo den eneste informasjon som er blitt tilbudt meg som ikke har vært interessert i å lete fram viten selv. Det blir smurt ut over nyhetssendinger og aviser, forkynt av talløse kollegaer og venninder på GR og i helsestudioer. SELVSAGT kjøpte jeg dette ukritisk - sånn BRED enighet blant både fag- og lekfolk!

Jeg kan ikke en gang BEGYNNE å beskrive hvor lurt jeg føler meg :mad: Etter jeg har lest innleggene til Pål Jåbekk (og alle svar han har fått), etter jeg har lest bloggen til LenaBeatrice, bloggen til Espen Rostrup, flere intervjuer med Sten Sture Skaldeman, Sofie Hexeberg, Dag Viljen (husker aldri åssen han skriver det siste etternavnet sitt), bloggen til Thomas Geisner osv. osv. - statens kostholdsråd er i beste fall laget for dem som i utgangspunktet er slanke, har en sømløs overgang mellom karbo- og fettforbrenning, en optimal blodsukker-/insulinregulering i kroppen - tja, et bittelite fåtall av oss (vil jeg tro). Vi spiser magrere og magrere og blir fetere og fetere.

Og hvorfor er det slik? Alle vet jo at pottis, sjokkis og lite mosjon er dumt om man har lyst til å gå ned noen kg. Det å sulte seg er naturstridig. Og det er dét man gjør når man slanker seg. Man tvinger kroppen til å spise av den matpakken man bærer rundt på, i form av flotte fettlagre til dårligere tider. Men det er helt, helt unaturlig å være sulten når man har tilgang på mat. Vi snakker ikke bare om viljestyrke, vi snakker om grunnleggende instinkter som har sikret artens overlevelse. Man kan mestre sult i perioder. Kroppsbyggere gjør det hver gang de skal konkurrere. Men ingen greier dette over tid (jfr. Pål Jåbekks pdf med innsigelser til de nye norske kostholdsrådene) - og hvorfor skal man? Man kan jo spise mat som sørger for at kroppen selv greier å regulere hvor stor matpakke man drasser rundt på! Når jeg i tillegg leser at to hjerteleger/forskere ved Haukland (Espen Rostrup og Thomas Geisner) frikjenner fett ift. hjertesykdom, forsvinner min siste lille innvending mot ketogen kost!

Det er her jeg synes KJ og GR og alle de andre rett og slett har gått glipp av noe viktig. Apetittregulering og hormonsystemet vårt er så grunnleggende og instinktivt, at å sloss MOT dette nesten er en håpløs oppgave på sikt! Ja, man kan ha viljestyrke nok til å slanke seg mangfoldige kg på lavkalori og trening. Men er det noen varig løsning? Etter alt jeg har lest og opplevd selv vil jeg påstå at det er for de få, ikke de mange. Og de få trenger det jo egentlig ikke.

I frykt for å framstå som medlem av en fanatisk sekt :rolleyes:

Trj sa for siden:

Du har valgt, jeg har valgt... Jeg har liten lyst til å forsvare de nye norske kostrådene. Jeg gjentar: MANGE hadde levd sunnere om de hadde fulgt dem. Brødvarene som f.eks serveres i kantina på min arbeidsplass er ikke i nærheten av det som anbefales. Det er vafler og kake hver dag. Er det anbefalt ? Og til din siste setning, greit nok. Men det som skiller oss fra dyrene er vår evne til å abstrahere, tenke fortid, nåtid, fremtid og konsekvenser. Og til å gjøre valg som ikke alltid er instinktive.

Veggpryd sa for siden:

Men Trj, det er jo akkurat det du gjør. Du forsvarer de nye kostrådene ved å si at "folk må jo bare skjerpe seg, det kan vel ikke være så vanskelig". Det er en utrolig arrogant holdning, og det viser liten innsikt i hvor store konsekvenser disse rådene har.

Mellon sa for siden:

Nå har jeg ikke lest alt, men iforhold til å kjenne noen, som kjenner noen, så kjenner jeg ei som jobber i nrk og var med på produksjonen av trekant. Jeg skal kontakte henne jeg, dette er jo et supert program konsept.

Trj sa for siden:

For dem som spiser grandiosa i stedet for f. eks fisk til middag. Eller en dobbel meny på en eller annen fastfoodsjappe. Og det er mange. Det er unger som har pannekaker og iste med i matpakka... Jeg ser hva kollegaen min spiser i lunsjen. Det er disse jeg mener.

Trj sa for siden:

Har jeg sagt det ? Jeg har sagt at det må være lettere for junkfoodspiserne å forholde seg til de offentlige kostrådene i første omgang, trolig med en stor helsegevinst , enn å spise lavkarbo. Jeg nyter jo lavkarbolivet, men det er nå bare å titte rundt på forumet. Det vrimler av %-beregninger. Så uklompisert er det ikke, og har du fra før et bevisstløst forhold til ernæring er dette neppe første skritt på veien.

Veggpryd sa for siden:

Det blir faktisk sett på som helt vanlig mat i dag. Mange ville blitt helt fra seg hvis noen skulle sagt at man må gi ungene bedre mat. Jeg har hørt så utrolig mange ganger at man skal la ungene få kose seg og at man ikke skal la de være annerledes enn andre. Det er helt forferdelig, og hvis noen klarer å omstille de dårlige matvanene du referer til nå, er det selvfølgelig bare positivt. Det er helt grusomt hvor ille matvanene våres har blitt de siste 20 årene.

Elbe sa for siden:

Synes egentlig det er rart at det skal være nødvendig å være innbitt LCHF eller HCLF;). Selv holder jeg meg til lavkarbo, og har snart gått ned 20kg. Men, det finnes dem som av helsemessige årsaker ikke tåler å spise så mye fett, og da blir ikke dette helt enkelt å overholde. Vi er skrudd sammen forskjellig - kanskje kostholdsekspertene burde tenke mer på det før de "eier sannheter" - enten de tilhører den ene eller andre leieren?

Trj sa for siden:

He he... Ja !

Trj sa for siden:

Da er vi jo enige da ! :D

Carisma sa for siden:

Hvilke helsemessige årsaker er dette? De fleste som tror de ikke tåler fett viser seg å tåle dette helt finbt når karbene kuttes. Fett er tross alt essesielt for kroppen.

Greddy sa for siden:

Folk er feite pga folk og eksperter har ikke peiling på hva som gjør dem feit, og hvorfor.

ninagronn sa for siden:

Kan skrive under på dette, tidligere kunne jeg ikke spise fett, ble sittende på do resten av dagen. Etter overgang til LCHF går det bare fint med inntak av fett.

kthnk sa for siden:

Mye rett i dette tror jeg. Jeg har selv, og andre med meg, levd et liv jeg trodde var ganske sunt, i årevis. Jeg har (iallfall i lange perioder) trent meg halvt ihel, spist masse frukt, en del grønt, og masse knekkebrød m magerost og yoghurt med kornblanding. Kutta så godt som alt fett og spiste meg mett på ris til middag :confused: Gikk ned litt her og der på lavkalori-dietter, men alltid opp igjen når jeg gikk tilbake til mitt normale "sunne" kosthold.

Det er min egen feil at jeg ble overvektig og min egen feil at jeg forble overvektig, men jeg har prøvd å gjøre noe med det i årevis og trodde at jeg levde sunt og gjorde det rette. Etterhvert så gir man opp og tenker at normalvekt er uoppnåelig...

Frøken Scott sa for siden:

Amen!

Frøken Scott sa for siden:

Amen igjen!

Cherry sa for siden:

Hvorfor ikke møtes litt på halvveien da? Sånn at HCLF-folkene kanskje kan kutte LITT av kornproduktene sine, spise mindre ris og pasta og sånn, kanskje kutte potetmiddagene ned til ett par stykker i uken og spise rene og naturlige produkter istede for fiskekaker.

Også kan LCHF-folkene kutte LITT av fettet sitt, og spise litt mer rotgrønnsaker, kanskje litt ordentlig grovbrød, liiiittt grovpasta og brunris, potetmiddag en og annen gang og spise rene og naturlige produkter istede for all mulige slags erstatningsgreier?

Foreslår at vi møtes hos Lindberg :D

Paris sa for siden:

Og Lindberg er jo skremmende for mange:D

Paris sa for siden:

:eek::eek::eek::eek: har hun? Og jeg som har likt dama tidligere:mad:

Vhanja sa for siden:

Jeg må innrømme at jeg ikke blir særlig provosert av Kari Jaqueson, og kan hun hjelpe noen gjennom dette programmet så er ingenting bedre! Min overvekt er ene og alene min egen feil, jeg har beveget meg lite og spist altfor mye tull over altfor lang tid. Jeg vet det finnes mennesker som pga sykdommer eller andre årsaker sliter mer med å ta av, eventuelt legger på seg selv om de ikke spiser særlig mye. Men jeg våger selv å påstå t flertallet (ikke alle) av de som er overvektige er det rett og slett fordi de har spist feil (det inkluderer også å ikke følge statens ernæringsråd) og beveget seg for lite.

Greddy sa for siden:

For all del, du må ikke ta skylden selv, feilen ligger jo på våre eksperter som skal liksom kunne noe, men har istedenfor følgt andres arbeid uten å stille kritiske spørsmål til hva de dårlige forskerne kom fram til.

Eneste skyld vi har, er å tro på disse kostholdekspertene. Det er flott vi kan tenke selv, så får heller de som tviholder på gamle myter ha det så godt.

maynard sa for siden:

Fordi om det funket for deg så betyr det for all del at det ikke funker for alle!

Om jeg spiser ei grovbrødskive med vanlig pålegg så ligger jeg langflat meg skjelving og kaldsvetting 3-4timer etter pga lavt blodsukker. Det er jævlig slisomt det, og ned i vekt har jeg ikke gått.

Sorry å si det, ikke meningen å være frekk, men det mest latterlige jeg hører; "det funket for meg, derfor funker det for deg også"

For veldig mange er det ikke sult som gjør at vi ikke spiser høykarbo, for min del så klarer jeg meg fint med minimalt med mat så lenge jeg holder meg til lavkarbo. Jeg har prøvd grete roede, ingers rugbrød og slike fjasdietter.
Og uansett hvor hardt jeg prøvde eller hvor lenge jeg holdt på så gikk jeg minimalt ned i vekt. Grunnen i ettertid er jo klar, dårlig toleranse for karbo.
Trodde det at vi er forskjellige var en ting alle hadde fått øynene opp for innpå her, men der tok jeg feil gitt!

Iforhold til programmet og formuleringen til Kari Jaquesson så er det jo den retningen Norge går. Alle som ikke; trener, spiser sundt, er røykfrie, er slanke vakre og "tar vare på seg selv" har rett til å bli rakket ned på. For vi er jo dumme som brød og har ikke vett og forstand til å ta vare på oss selv. Når vi er slike idioter som tillater oss å bli så feite som vi er så kan vi ikke fovente oss noe annet:rolleyes:

Bestemamma sa for siden:

Du mener vel høyt blodsukker? Ellers er jeg enig med deg om KJ...:mad:

maynard sa for siden:

Nei mener lavt ja :) som i 3-4timer etter jeg har spist og blodsukkeret faller dramatisk. Jeg tror jeg er ganske ekstrem i forhold til mange andre på det der da..

Bestemamma sa for siden:

Åja, jeg trodde du mente med det samme du hadde spist og 3-4 timer fra der...:)

Opheliia sa for siden:

Det gjør meg egentlig ingenting at hun(og sikkert mange andre) sier at vi er ei fanatisk sekt:o Fordi: herregud så hawt jeg blir på dette kostholdet. Og ja, hvis vi skal se på alt som ikke har med selve utseende å gjøre, så er jeg utrolig frisk fysisk og psykisk. Jeg har aldri magesmerter. Jeg har ikke ditten og datten av negative ting som jeg hadde før.

Så sekt? Helt ok:D

Og jeg er fullstendig klar for et program som omhandler lavkarbo..og trening. Vet dere hvem Pauline Nordin er? Hun kalles for Gud her. Ah, ser for meg henne + dyktige folk innenfor lavkarbo-miljøet:D Kuult^^

Paris sa for siden:

Hehe - kul sekt ihvertfall ja :D

mrs kishty sa for siden:

Så nettopp denne her... Jeg er så lei av å være det lovlige mobbeobjektet her i landet. Siden jeg både er "feit" og røyker og ikke er fysisk aktiv nok.. Kan nå omtale de som hun visstnok skal hjelpe med litt respekt. Drittkjerring..

Sånn da har jeg blåst av meg litt. Kansje jeg får sove.

Rikkem0r sa for siden:

Hahaha, så bra :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.