< Tilbake til oversikten

Hjelp! Kan noen hjelpe meg å komme i gang?

Bente Andrea sa for siden:

Hei :o
Jeg er ei jente i slutten av 20 årene som har kjempet mot kiloene i mange år, og for hver gang jeg har slanket meg,har jeg gått opp igjen,pluss noen xtra kg..

Jeg har lyst til å prøve lavkarbo,men veit ikke hvordan jeg skal komme i gang, hvilken mat jeg børr velge og hvor mye jeg burde spise... el hvor mange kcal om dagen man skal ha når man går ned..

Dette er noe som har ødelagt for meg gang på gang, jeg tror jeg spiser riktig, men det blir feil.. jeg faller tilbake og får sukker kick og spiser for mye.

Nå er j eg så lei og oppgitt , det plager meg så mye at jeg snart ikke orker mer... Hater MAt!!
Jeg føler meg totalt DUM ovenfor mat, eller jeg kan ikke klare å styre meg... spesielt i dårlige tider :-(
Men dette er noe jeg virkelig vil prøve,men trenger noen å spørre om råd og sånn som har vært igjennom dette !!!
Håper noen der ute kan dra meg opp litt , og hjelpe meg på vei!
Det er nå eller aldrig for meg!!
Ha en flott helg alle sammen,setter kjempe stor pris på o noen kunne svare meg :-)

lille_trille sa for siden:

Her er en tråd for nybegynnere og for dem som trenger litt inspirasjon i ny og ne. Du finner svar på det meste. Ellers så er det bare å surfe i trådene, journalene og bloggene. Lykke til!!
For nybegynnere.

ThereseA sa for siden:

Hei og velkommen hit til oss..
Du kan begynne med å lese Arnakristins nybegynnertråd hvor det står alt det du trenger å vite for å begynne å spise lavkarbo :)

Lykketil

Nerthus sa for siden:

Nybegynnertrådene du har fått er et must for en newbie, men synes du til og med DET er overveldende i starten kan du bare spise etter lavkarbo på 3 minutter ( som du også finner link til under nybegynnertråden til arnakristin :) )

Det er en tosiders pfd med det du trenger og vite. Lurer du på noe som IKKE står der, søk i forumet eller lag en tråd og spør selv :)

Jeg startet etter lavkarbo på 3 minutter, mens jeg leste meg opp her inne på forumet, lavkarbobøker, og andre sider på nett som handler om lavkarbo. Kunnskap om kostholdet er viktig, men du MÅ ikke vite alt med en gang ;)

Lykke til!

Furine sa for siden:

Hei og velkommen! Nybyrjartråden du har fått link til er god og informativ.

Ein fin liten sak du kan skrive ut og ha på kjøleskapet til dømes er "lavkarbo på 3 minutter".

tuuusen takk, sitter og leter og skriver ting ned,kan bli litt mye i starten,spesielt med hvor mye mat per måltid...
Men mye fine oppskrifter her :-) Blir nok en livstil endring, men jeg trodde egentlig at den maten som oftest går igjen her, med egg & bacon, gjorde at jeg gikk opp i vekt :-) Skal ikke sulte sr jeg :-)

men vanskelig å sette seg inn i.... :-) takk for råd !!

Furine sa for siden:

Du skal ete til du er behageleg mett, og ete når du er svolten. Om du held deg til det som står i lavkarbo på 3 minutter, så er du godt i gong! Sørg for å få i deg nok væske, helst vatn.

Så det er ikke noe max antall måltider og sånt her ?
Bare spise til jeg er mett,og nytt måltid når jeg er sulten? :-)
Men det er vel best å spise lite og ofte her og???? :-)

urer fælt på hvordan jeg skal klare å holde meg unna sukker, sukkerkick så det holder, spes mot brus,sjokolade og te...OOOOH, men må vel bare begynne :-) :-)

ThereseA sa for siden:

Du skal spise når du er sulten og til du ikke er sulten lengre.... Har ingenting å si hvor mange måltider du spiser om dagen... Jeg ligger på to til tre måltider gjennomsnittlig pr dag og kroppen min stortrives med det :)

lille_trille sa for siden:

Spis når du føler behov for det. Egg & bacon er super frokost. I stedet for brød under egget, pleier jeg å legge noen grønne salatblad. Glem ikke vann. 2-3 liter pr. dag. Dette går så bra så. Stå på, og nok en gang lykke til. Vi heier på deg :goodluck::heia:

tusen takk, virkelig ikke vant til å få støtte, godt jeg kom inn her :-)
Virker som jeg kan finne mange svar her :-) :-)
bare jeg som må gjennomføre de :-)

VSB sa for siden:

I begynnelsen må du spise mye og mye fett for å komme gjennom sukkerabstinensene, de gir seg etter hvert. Mengden mat o.l. vil etter hvert regulere seg selv for de aller fleste.

Jeg føler at sukker blir altfor søtt de gangene jeg har unnet meeg en liten utskeielse, så det frister egentlig ikke, men det er ikke alle som opplever det slik.

Lykke til:heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.