< Tilbake til oversikten

Brus

Engledans sa for siden:

Ei lavkarbodame jeg snakka med i helga, sa til meg at det var bedre å drikke brus med sukker, som 7up og slik, enn pepsimax,når en er på lavkarbo. Stemmer dette?

Kitt sa for siden:

:eek::eek::eek:

Hva for no'???

Er nok et menneske som er redd for aspartam/kunstig søtning, dette her! Akkurat som at det er bedre å spise noen ruter 70% sjokoklade enn sjokolade med kunstig søtning!
Sånn sett kan det være bedre å kose seg med et lite glass "ekte" brus på lørdag enn å bøtte i seg light- varianter hele uka!
Men det gjelder jo alle, ikke bare oss på lavkarbo!;)

Engledans sa for siden:

Syns det var litt merkelig ja, så ville spørre. Fikk det ikke til å stemme.

Peppa Gris sa for siden:

Jeg gir heller ungene brus med sukker en med kunstig søtning da jeg er bekymret for langtidseffekten av kunstig søtning, vi vet tross alt farene med sukker ;)

Likevel ville jeg nok ikke drukket brus med sukker når jeg var på ketolyse.

Engledans sa for siden:

Det er klart, men dette er snakk om på ketolysekuren.

Imp sa for siden:

Hørt sånn vrøvl da gitt :p

Her drikker vi ikke brus noen av oss, ungene har til dags dato ikke smakt (snuppa har bare smakt litt saft hos andre, bursdag og den slags) og ikke har vi tenkt å introdusere det heller. Mannen har holdt stand på brusdrikkinga lenge, men nå tror jeg faktisk han har glemt at han drikker brus, det er veldig lenge siden han har hatt brus her. ;) (Men han drikker øl innimellom da....)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.