< Tilbake til oversikten

Tips til lavkarbo-sydenmat?

lottepotte sa for siden:

Noe man burde ta med hjemme fra? Hva er fin retaurantmat f.eks? Evnt tips til å holde seg på matta når man drar avgårde til sørligere strøk der fristelsene fort kan bli ganske store når sola skinner, varmen stiger og man sitter i godt lag og vil kose seg litt? :-)

Jeg er nokså fersk i dette, og det er ennå noen uker til jeg skal på tur, så jeg har litt tid til å lære ennå - men hjelp er alltid godt å få og jeg tviler jeg lærer alt på rams, og det er litt trist hvis jeg må sitte å smuglese i matvarelista mi under bordet før vi bestiller ;-)

Mye mulig dette spm er spurt før, men jeg fant det ikke noe sted.
Blir veldig glad for alle råd :-)

Dolsi sa for siden:

Biff er jo alltid et sikkerstikk, det er bare å la være å spise tilbehør som poteter og karborike grønnsaker.
kan hende må du stå over sausen også, kommer an på hva som er i den, også kan du jo be om å få kryddersmør eller hvitløksmør på biffen :p

Gerd sa for siden:

Tenk rent kjøtt, grønnsaker, salat.
Unngå brød, ris, potet, pasta.

Jeg reiser mye, og jo lenger sydover jo enklere er det syns jeg. Ingen som sier noe på at jeg ber om ekstra grønnsaker, salater, mer olje osv...

:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.