Selv om jeg har fulgt ketolyse-boka, har jeg likevel valgt å ikke bruke stiks, fordi jeg er redd jeg får enda en ting å henge meg opp i - sammen med vekta. Så jeg har valgt å ikke bruke den. Men nå når alle snakker så mye om disse stiksa, så får jeg litt lyst å prøve jeg også. Er de dyre? Det har litt med penger også for meg - syns det blir en unødvendig kostnad:o
En rosa/lilla flekk på en pinne du tisser på får deg ikke ned i vekt.
Jeg får ofte ikke utslag selv om jeg noen dager skulle finne på å spiser bare koteletter og smør. Det manglende utslaget betyr ikke at jeg ikke er i ketose, men at ketonene ikke er i urinen.
Nei, jeg gidder ikke å bruke de stixene mere, de forteller jo bare en hva som skjer i urinen, ikke i blodet. Det er OVERSKUDDSKETONER som måler, ikke de kroppen bruker opp.
Eg har også sticks liggandes. Dei kjøpte eg i juni 2010 og har endå sikkert 35 stk igjen :p
Eg brukar dei kun når eg kjenner at kroppen jobbar (mitt mål er ikkje å vere i ketose ein gong) på det verste og det berre for å få ein bekreftelse på noko eg eigentleg veit frå før :p Utan at eg har telt, så trur eg at eg har hatt rett på drøye 95% av dei gongane eg har testa berre for å sjekke at eg har rett i mine antakelsar.
Så konklusjonen min er som dei over, ikkje gidd å stress over å tisse på papirstrimlar. Spar pengane og kjøp heller ei god ribbe eller noko anna lavkarbonammis :D
Jeg var hysterisk med å teste meg di 2 første mnd... men nå gjør jeg ikke det lengre, kun når jeg har skeiet ut så tester jeg meg etter noen dager, bare for å holde motivasjonen oppe;)
Jeg har brukt to sticks siden september. Jeg hadde blitt stressa om jeg skulle holdt på med slik. Så lenge vekta går nedover og man vet at man holder seg innenfor reglene, regner jeg med at jeg er i ketose.
Jeg brukte det de første dagene for å forsikre meg at jeg var i ketose. Fikk utslag allerede etter en dag, og de ti-femten stixene jeg har brukt, har vist kraftig utslag. Nå blir de vel stående i skapet til jeg har gått på en skikkelig vinsmell.
Har aldri brukt sticks, men har tatt av det jeg ville likevel. Ikke har jeg brukt vekt heller, men jeg har vært ganske streng med meg selv. Har vært på lavkarbo i ca et år, og nå har jeg tenkt å leve etter 80/20-regelen: Det betyr at jeg skal i hovedsak (ca 80%) leve på lavkarbo, men av og til skeie litt ut (ca 20%). Kommer ikke til å sitte med verken kalkulator eller vekt, men ta det på "gefielen".
Jeg kjøpte en pakke fordi jeg var nysgjerrig på om jeg gjorde alt riktig i begynnelsen. Når jeg så at jeg fikk utslag noen dager på rad, satt jeg dem på hylla - og der har de stått siden.
I begynnelsen før kroppen lærte seg å bruke ketoner skikkelig, var de mørke lilla. Nå kan jeg leve på bare fett og stix`n blir bare..eh, gule :)
Nei, blås i dem, de betyr null og nix.
brukte dem i starten fordi jeg var usikker på om jeg spiste riktig. Nå som jeg er sikrere tar jeg dem bare en gang iblant, f.eks. dersom jeg føler jeg kan ha spist litt feil, greit å få bekreftet at det har gått greit synes jeg. Men absolutt ikke nødvendig, så ikke gidd om du er fornøyd uten. Kos deg med all den gode maten vi kan spise.;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.