< Tilbake til oversikten

Blir man skikkelig dårlig av øl?

scubadoo sa for siden:

Hei, får besøk av en gammel kompis i morgen, tradisjon tro blir det gjærne noen øl/grilling og en bytur etterpå, MEN nå har jeg gått på lavkarbo i fire måneder/13 kg, uten andre utskeielser enn en halv tallerk av moderns lapskaus på 17 Mai, tenkte på å muligens holde meg kun til Whisky eller Vodka, men leser jo på forumet at man tåler mye mindre alkohol på lavkarbo og da kan jo det få kjedelige følger:o, er det slik at alle reagerer på øl, hjelper det evt med lavkarboøl og hvordan blir man dårlig? Mageknip, oppkast, diare eller evt andre utriveligheter?

Yonah sa for siden:

Det er nok helt individuelt. Jeg aner ikke sånn egentlig fordi jeg drikker ikke øl, jeg er vindrikker.. Men om jeg sprekker og spiser noe med mel, så blir jeg mye dårligere enn om jeg feks spiser noe med sukker. Av mel blir jeg helt i ørksa og armer og ben blir slappe og skjelvne og jeg blir kjempetrøtt/sliten. Av sukker blir jeg mest bare kjempesulten.

Nerthus sa for siden:

Bland tynne drinker!

Du må bare prøve øl selv, jeg velger "lite" versjonene om jeg drikker øl fordi jeg blir ganske uvel faktisk... selv om det nå er lenge siden jeg har smakt ordentlig øl :)

Paris sa for siden:

Jeg tåler godt lavkarbo øl. Blir ikke dårlig av det...
jeg tror igrunn jeg tåler nokså grei mengde alkohol på lavkarbo - men har ikke så lyst på likevel...

sirib sa for siden:

Kommer kanskje ann på mengden en drikker også. Jeg kan fint ta meg noen øl(LITE) eller et par-tre glass vin uten å bli veldig dårlig. Drikk vann til er alltid lurt.
Jeg ble sjuuuukt sjuuuuukt dårlig av 1 flaske vin + 2 glass etter Holmenkollstafetten, men det kan jo være dagsform, meg, etc etc.

scubadoo sa for siden:

Takker for svar, satser på lavkarbo øl/feit grillmat/80talls metall og muligens Famous grouse on the rocks senere på kvelden:). Har dere noen øl anbefalinger for en som liker lyst "syden"øl ala Corona

roo0sa sa for siden:

Jeg reagerer ikke noe spesielt på øl, bortsett fra at jeg tålr mye mindre. Før kunne jeg trikke 4-5 stykker, nå holder det med 2 :)

karodukken sa for siden:

Jeg er også en tidligere corona og sol øl drikker ;) Tuborg lite syns jeg er den beste av de jeg har smakt. Men det er jo smak og behag.
Her er en test med enkel forklaring. Om du trykker på hver øl får du se næringsinnhold i de forskjellige øl'ene :)
www.klikk.no/helse/dinkost/tester/article608520.ece

Zisco sa for siden:

Ser det er noen dager siden denne ble postet men tillater meg å skrive uansett :)

Jeg satt i den samme klypa som deg, men jeg merka ikke stort annet enn at jeg ble fortere påvirket og dermed sparte et par kroner :)

Tror nok det eneste du bør tenke på er å ta det forsiktig med ølen og kanskje istedenfor 4-5-6 øl at det blir 3-4-5 øl isteden hvis du skjønner? :)

Rock on! ^^

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.