For min del ødela det masse, jeg hadde ikke så mange kg å gå ned igjen. Skulle sprekke bare på 17. mai men kom meg aldri tilbake og la på meg masse igjen...
Grunnen til at jeg spiser lavkarbo er jo selve livsstilen, ikke bare for å gå ned i vekt å så begynne på karbohydrater igjen...
Jeg hadde aldri gjort det igjen, men har jo lært the hard way....
Jeg sprakk i morges, var fyllesyk til tusen og kjøpte før jobb 2 hveteboller var så kvalm... Kunne ikke drømt om å spise andre ting enn det bare for jeg allerede har sprukket.. Men det er nå meg....
Hadde en 2 dagers pause for et par uker siden, og til tross for at jeg har spist kun lavkarbo siden, så har jeg enda ikke kommen ned dit jeg var i vekt.
Så for meg ødelegger 1 dag eller 2 alt for mye til at det er verdt det :o
Ja helt enig med Dolsi her. Jeg syns også det er vanskelig å komme on track igjen hvis jeg først unner meg noen karbo. Men en sprekk skjer jo - og hvis man tenker at dette er forever, så blir det kanskje lite sett i den store sammenheng!? Så en sprekk på 1-2 dager er jo ikke noe stor big deal heller da - hvis du bare vet det er for disse dagene?
Men for min del så er jeg ikke noe flink å komme tilbake til lavkarbo når jeg først skeier ut med høykarbo... mister motivasjonen eller hva det er - ja... sist tok det nesten to år før jeg var tilbake - så en sprekk for meg er ihvertfall farlig ;) (for meg)
For min del klarte jeg ikke komme meg tilbake ever... eller det tok noen år da... Men jeg mistet all motivasjon og spiste masse karbo og falt tilbake i gamle vaner...
Jeg tror det er veldig individuelt, jeg har aldri sprukket over flere dager, men de dagene jeg har sprukket så går jeg alltid opp 1-2 kg, men det er jo bare vann! Det forsvinner igjen etter 1-2 dager.
Skeiet ut i jula, gikk opp noen kilo og sto dønn stille i mange uker etterpå...
På kjøpet fikk jeg nye rundre med cravings, hodepine, håpløs mage, økte leddsmerter og langt på minussiden energimessig.
Sambo derimot kan skeie ut litt hver helg, bortsett fra litt oppblåst mage og uggen kropp går det rimelig smertefritt for ham. Vekta hans går tilogmed videre nedover.
Mao, hvordan det vil slå ut for akkurat deg er vanskelig å si ... :)
Jeg hadde planlagt utskeielse 17 mai og en lørdag på samme uke. Vekten sto stille den uka, men har RAST ned nesten 1.5 kg denne uken. Så for min del hadde ikke "utskeielsen" noe å si foruten at jeg ramlet ut av ketose, men var tilbake dagen etter. Ingen hodepine, ikke oppblåst ingenting:D. Og ettersom det var en planlagt utskeielse var det ikke stress å gå tilbake til lavkarbo.
Utskeielse 17 mai var eks: En sjokoladekakebit, 1 glass brus og en softis.
Lørdagen spiste vi potetgull og noen få biter med smågodt!
Enten du tror det eller ikke, så ble det 4.5 kg vektøkning på de to dagene.
Har enda 2 kilo av dem tilbake og det enda jeg har levd lavkarbo siden da.
Har litt mistanke om at jeg har spist litt for mye partystoppermat i det siste, at det er derfor det tar så lang tid å få det bort igjen :eek:
Har ikke blitt noe trening her de siste 2 ukene, dette pga jeg hadde en operasjon for vel 2 uker siden og ikke har fått lov til å trene etterpå.
Starter opp med treninga til uka nå, så da håper jeg det løsner på vekta igjen.
En ting er sikkert, du legger ikke på deg 4,5kg fett på 2 dager. Det er vann. Og ja, det kan ta litt tid før kroppen slipper vannet igjen etter en sprekk:)
Men HVOR mye vann er det faktisk mulig å lagre på to dager? Jeg hadde også en sprekk nå i helgen - spiste godteri og en del brød - mandag morgen viste vekta +3,6kg - kan alt dette være vann (har vært på do) Hva er beste måte å kvitte seg med dette vannet fortest mulig? Null karber i en ukes tid?
Jeg har ikke sprukket sikkelig enda, men har blitt et mini stykke kake, en bitte liten skive, en is osv i ny og ne og ser at det ødlegger.. går iallefall ikke ned.
Men for min del, kan jeg ikke være fanat, så jeg må bare innse at det er det beste jeg greier.
Men når jeg ikke er invitert noe sted, og bare kan kose meg med lavkarbo maten min hjemme, går jeg ned som bare det. Gleder meg til en lavkarboIS i butikkene... hehe :)
Jeg prøver å ligge på maks 50gkh, gjerne mindre. Jeg vil ikke kalle mine utskeielser sprekker siden det er planlagt og med viten og vilje. Som den kvelden vi feiret en venninnes bursdag og jeg unnet meg ost og kjeks(kornmo), et stykke ostekake og et stykke sjokoladekake (lagd på surmelk), og jeg kan rapportere at jeg var helt fin både den kvelden og de påfølgende dagene. Jeg merket ikke noe til vektoppgang (jeg har ikke vekt, men klærne satt likedan), kvalme, hodepine eller at jeg sleit med å spise lavkarbo igjen.
Hadde også en "kos" på søndag der jeg joinet min samboer på Burger King. Var langt i fra noe problem å stoppe, kastet maten før jeg var ferdig siden kroppen sa i fra at det var feil og jeg hadde ikke lyst på mer.
At kroppen kan holde på mange kilo vannvekt, er helt sikkert.
Gikk selv opp 7 kg over natta etter en operasjon for 4 år siden, og det var jo så klart bare vann.
Gikk også ned 8 kg på en uke på Cambrigdekuren for mange år siden, og det var også så klart vannkilo :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.