< Tilbake til oversikten

Omelett for flere dager

lille_trille sa for siden:

Denne omeletten er helt super. Lager den ofte, og putter i det jeg har for hånden. Litt sånn basis:

9 egg
1 pk bacon
1/4 pk kokt skinke
1 ss vann pr egg.
Litt raspa ost.
Salt og pepper.

Steker denne i brødform i ovnen på 200 grader i ca 20 minutt (+ -).
Denne står seg godt i kjøleskapet, og jeg har lunsj i minst 4 dager.

Dolsi sa for siden:

Denne oppskrifta her kan du også velge å lage eggemuffins av. Bare hell røra i muffinsformer ( helst silikonmuffinsformer) også har du flere små omeletter :)

........... og her kom bildet som skulle vere med i første innlegget...

mio87 sa for siden:

Dette ser knall ut! skal prøves til uka!

Ja, prøvde i papirformer, men det var ingen suksess. Har kjøpt silikonformer, men ikke tatt de i bruk enda. Synes brødforma er grei på sånne store mengder.

Bytausa sa for siden:

Denne var jo helt super! Lagde i går til lunsj (med smørstekte asparges og brokkoli til), og ennå er det mye igjen.
Mektig og godt, både varm og kald (spiste ei kald 'skive' til frokost).
Tusen takk :stortsmil

Tanialasagna sa for siden:

Supersmart med brødformen :) Takk for tipset

Lindemor sa for siden:

Tusen takk for oppskrift! Den skal prøves snarest! :)

Doolitle sa for siden:

Takk for god oppskrift. Laget muffins-omeletter i går kveld, veldig gode. Så nå har vi alternativ til den ordinære omeletten :D

Doo

zitapus sa for siden:

Lurt. Jeg hadde akkurat tenkt å lage ovnsomelett til en picknik på søndag. Takk for inspirasjon! Skal prøve ut denne (men jeg må nok tilsette litt grønnsaker for jeg gidder ikke ta med bestikk til å spise salat).

smgj sa for siden:

Halve cherrytomater eller grovhakkede soltørkede tomater er godt i omelett. Og aspargesbiter, synes jeg...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.