< Tilbake til oversikten

Til dere som trener i tillegg!

Haense sa for siden:

Hei. Lurer bare på noe.

Jeg har nettopp begynt med denne dietten, og følger den til punkt og prikke. I tillegg er jeg en halvtime på tredemølla hver dag (mandag til fredag) og går raskt med en avsluttende lett jogg. Jeg registrerer at jeg går ned i vekt ganske raskt enda, noe som jo skjer mange i begynnelsen.

Spørsmålet mitt er, merker dere som trener at vekten står stille over en lengre periode (f. eks. 2-4 uker eller mer)? Mitt skikkelige skrekkscenario er at vekten blir stående stille selv om jeg er på dietten og trener 5 dager i uken. Da tror jeg at jeg fort vil finne tilbake til gamle synder for trøst... :( Håper ikke det skjer, og skal prøve å holde meg skikkelig i skinnet, men håper noen kan dele noen tanker om dette hvis dere har opplevd det! :)

Dolsi sa for siden:

At vekta stopper opp i perioder vil vi nok alle oppleve, det skjer uansett kur og livvstil.
Det gjelder da bare å holde ut og ikke gi opp så kommer det nok i gang igjen :)

Cyan sa for siden:

Helt vanlig at vekta stopper opp i perioder. Dersom man vet at man har lett for å henge seg opp i vekta og panikkere over stillstand eller oppgang er det like greit å sette den bort syns jeg. Bruk heller målbånd og klær.

Haense sa for siden:

Tusen takk for svar. Får gjøre dette hvis det skulle skje. Får bare prøve å fortsette og bruke andre ting for å måle på kroppen istedet! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.