< Tilbake til oversikten

Hva skal jeg bruke 2 bokser creme fraiche til?

fremtid sa for siden:

Jeg kjøpte 2 bokser creme fraice i går da jeg tenkte at jeg skulle bake et nytt lavkarbobrød, men nå byr det meg helt imot, som å brakk meg i dag morges da jeg skulle spise det:(, må ha en liten pause kjenner jeg...Men hva jeg skal bruke de 2 boksene til da..noen forslag...???har ikke lyst til å bli nødt til å kaste dem når de har gått ut på dato...:)

Gerd sa for siden:

de kan fryses
brukes i gryteretter
i stekt kjøttdeig
stek kjøtt i panne og ha cf i stekesjyen... =god saus

:)

Egwene sa for siden:

Bruk det til saus, smoothier og andre bakevarer!

Yonah sa for siden:

Til dressing, veldig godt. Liker creme fraiche bedre enn rømme jeg, synes den har en bedre syrningskultur enn rømme.

senorita sa for siden:

bruke sammen med laks eller ørret.. mmm :D

Ninasju sa for siden:

Stek kjøttdeig og krydre med litt tacokrydder. Bland inn en boks med tomater, gjerne med smak, hvitløk eller basilikum (har på Rema). Evt litt vann. Ha dette i en ildfast form, legg ringer av løk oppå, fordel creme fraiche over som et lokk. Strø ost over og gratiner i ovnen. Server med salat til. NAM :-) :D

Areola sa for siden:

Du kan bruke det istedet for rømmen i rømmegrøt :)

fremtid sa for siden:

Hvordan blir det da...tenkte jeg skulle prøve å lage den lavkarbo rømmegrøten på lørdag?

fremtid sa for siden:

Hvordan blir det med CC ikke stedet for rømme da?

fremtid sa for siden:

Dette skal jeg prøve i morgen og ta med meg på jobb i morgen kveld..:)
Takk

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.