< Tilbake til oversikten

Mensen og sult

Dolsi sa for siden:

:mad: Har så vidt fått mensen og med det et veldig sug i magen slik jeg alltid får når jeg har mensen.
Har lyst til å trykke alt mulig i trynet, men det er ikke aktuelt.
Tenker på å spise noe hele tiden, ja selv og spiste et osteknekkebrød med skinke og ost for 10 minutter siden så suger det i magen min.
Trodde kanskje dette suget ikke kom nå som jeg lever lavkarbo, men da tok jeg altså feil.
Lurer på hva dere andre gjør når dere får dette suget i magen?
Hva i alledager spiser man for å få bort suget :confused:

trultemamma sa for siden:

Fløtegrøt, smoothie med bringebær,søtstoff, fløte, egg og cc. :)Funket for meg før i dag. Trodde jeg skulle sprekke ei stund..

Dolsi sa for siden:

Tenkte å ta lage meg bringebæris jeg også,men så ble det så jeg åt meg kvalm på et osteknekkis med skinke og ost, så da forsvant også suget. Sitter igjen med kvalme langt opp til drøvelen da :o

KarMa40 sa for siden:

I min verste mensen-spise-historie, rundt nitten år og på vanlig høykarbo, brettet jeg i meg tre svinekoteletter med poteter og fløtesaus og en hel stor boks med mais med smør på og overraskende nok bare vært sånn akkurat mett. Kunne ha spist det samme en gang til liksom..:rolleyes:

Peppa Gris sa for siden:

Jeg går rundt å spiser salami fra pakken :o

Dolsi sa for siden:

Koker meg egg nå og skal gafle dem i meg sammen med meierismør :p
Det kjennes ut som jeg kunne ha spist hele pakken da :eek:

LibraGirl sa for siden:

Morsomt å lese, er skikkelig matvrak jeg også! :P
Denne runden med mensen har d gått i hjemmelaget seigmenn
(fant oppskriften inne på forumet her) Bacon gull, Farris med fun saft
å krem, myyyyyyye krem :P

rava sa for siden:

Jeg venter og mensen i disse dager.. Lagde meg Panna Cotta i går med surkrin. Det funka godt :o)) Og jeg har god samvittighet :D

Dolsi sa for siden:

Tredje dag med dette syke suget i magen, nå er det nok synes jeg. Kan ikke mensen bare komme skikkelig i gang så dette suget forsvinner igjen da:mad:
I går kveld ble det så jeg vispet meg litt krem og den glefsa jeg i meg uten en gang å smake på den. :(

halkatlala sa for siden:

hvit cavaliersjokolade fra helsekosten. får fryktelig vondt i magen og angrer bittert etterpå. neste gang er alt glemt og jeg gjør samme brøleren igjen:rolleyes: ja- også melkesjokolade fra cloetta- naaaammmm. får vondt av den også, da :rolleyes:

Timiane sa for siden:

Jeg har syndet med vanlig sjokolade. Får sug etter nyheter som kommer på markedet. Mensen er på vei... og jeg gruer meg til de neste dagene:mad:

Dolsi sa for siden:

men jenter. Når dere venter mensen og spiser sukkerfri sjokolade og annet sukkerfritt snop, kaker o.l. Virker ikke det som en partystopper?
Registrerer at jeg ikke får utslag på ketostixen om jeg spiser sånt og vekta går heller ikke ned da.
Skulle ønske jeg kunne spist sånt noen ganger altså, men jeg har faktisk ikke turt å kjøpe den sukkerfrie sjokoladen eller laget meg annet snop.
Det eneste jeg har prøvd var lavkarbo bløtekake til 17 mai, men da gikk jeg også ut av ketose.
Jammen ikke lett dette her når det suuuger i magen

Paris sa for siden:

Nei helt enig - dette suget er helt grusomt:mad: Føles ikke som om det hjelper med noen ting. Jeg spiste sukkerfri melkesjokolade fra sukkerfritt en dag - bare fordi jeg tror jeg hadde sprekke hvis ikke... det hjalp litt på "følelsen" - men ikke på vekta.

Jeg hadde samme problem som deg med 17. mai - sluttet å gå ned etter dette - selv om jeg kun spiste lavkarbois og bringebær med fløte tror jeg det var. Alt lavkarbo - så jeg fant ut at dette med kunstig søtning kanskje er partystopper for meg:p

Ble dette et svar på noe overhode?? :confused:

Dolsi sa for siden:

Det er jo greit å vite at man ikke er alene om dette da.
Tenker at man kan ta noe søtt lavkarbo dersom man er helt desperat etter noe når man skal ha mensen, men la det være sjelden.
Det er jo en del av oss som vil ned i vekt, og da nytter det ikke å spise noe som er partystoppere for ofte. :)

Paris sa for siden:

Når har vi i perioden denne ekstra kiloen? Er det før mensen kommer, og evt når er den borte?? Jeg ble nemlig overraska i dag over vekta var blitt så lav (dag 2), og håper at det ikke bare er denne ekstra vann-greia som har reist, men at jeg faktisk har gått ned litt ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.