< Tilbake til oversikten

Gjør jeg det rett?

Coeur sa for siden:

Hei alle sammen,
dere har sikkert fått dette spørsmålet mange ganger før. Men nå skriver jeg opp et par dager i min nye ketolysehverdag. Håper dere kan komme med litt tips og råd :)

Frokost: 2egg, 1/2 dl fløte, bacon og ost.
Lunch: Avoakdo
Middag: 3 karbonadekaker (Laget av karbonadedeig,egg,ost,krydder&fløte), 6 cherrytomater, spinat og fløtesaus.

• 1 neve cash. nøtter
    (Vet jeg spiste litt lite den dagen her)

Frokost + lunch (delte opp i 2)
Omelett med 2 egg, 1/2 dl fløte, ost og 30 g spinat. 7 cherrytomater.
Middag: Pepperbiff, fløtesaus (1dl) brokkoli&blomkål
2 never cash. nøtter
Kvelds: 2 karbonadekaker (tidligere oppskrift), 1 dl fløtesaus, 1 neve cash.

Frokost: 2speilegg, bacon, ost, spinat (30g)
Middag: 2 karbonadekaker (Tidligere oppskrift), Litt kyllingfileet, fløtesaus med spinat og brokkoli.
KveldS: eggerøre 2 egg + skinkeost.

Takk for tilbakemeldinger :)

Trj sa for siden:

Jeg synes du spiser mye cherrytomater og cashewnøtter. Tomater og løk var jeg nøye på å veie i begynnelsen fordi de inneholder mer karboer enn man tror. Jeg anbefaler å bruke diett.no for karboregnskap. Cashewnøtter spiser jeg ikke selv, men mener å ha lest her på forumet at de inneholder mye karbohydrater, der er visst paranøtter de som kommer best ut. Prøv å få karboinntaket opp mot 15 g pr dag, hovedsakelig gjennom "gode" grønnsaker. For meg er brokkoli den nye poteten. Ellers ser det strålende ut. Venligvis anbefales kjøttdeig (fetere alternativ, i likhet med nakkekoteletter i stedet for kamkoteletter), men jeg bruker konsekvent karbonadedeig og det har gått rimelig greit
Lykke til ! :D

Edla sa for siden:

Jeg spiser omtrent som deg og jeg går fint ned i vekt. :)

Nå har jeg mye å ta av og det virker som om de som ikke skal ned fullt så mye må være litt strengere og nøye på karbene. Jeg prøver ikke å være i ketose men sånn som jeg spiser nå så er jeg det likevel.

Coeur sa for siden:

Tuusen takk for svar! :) Da skal jeg roe ned på tomatene! Har fått ny dilla på spinat, og det er supergodt og lite karbs. Jippi! Mye og sette seg inn i gitt. Skal teste ut diett.no! Hvis de regner ut alt for deg er jo det suverent!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.