Jeg har iløpet av fire dager skrevet inn alt jeg har spist på diett.no for å få en oversikt over karbo-inntaket etter at jeg begynte å spise lavkarbo.
Jeg skal ned fem kilo og begynte på søndag.
Karboinntaket mitt ligger på 20-23 daglig, men jeg ser at kaloriinntaket ligger på 2100. Er det slik at jeg ikke skal henge meg opp i det?
Jeg spiser bare lovlige ting som egg, bacon, ost, tomat, fløte, cottage cheese, salat osv. Har tatt et par jordbær noen av dagene men ikke mer en fire-fem stykker. Ser jo at det utgjør endel, sammen med lavkarbo-lasagnen jeg spiste til lunch og middag noen av dagene (lagde en form og for en person holder jo den i flere dager.).
Kakediagrammet mitt ser slik ut:
Fett: 65%
Karbohydrat: 6%
Protein: 29%
Ser dette greit ut? Er det for mye med litt over 20 kh daglig? Jeg leser og leser men forstår liksom ikke alt helt :o
Frokost:
To kokte egg med smør
Kaffe med en god skvett fløte
(hvis jeg hadde hatt bedre tid hadde jeg laget med en god eggerøre med bacon og gjerne litt avokado ved siden av, det holder meg mett litt lengre)
Mellommåltid siden lunchen ble litt utsatt:
1/3 atkins-bar.
Lunch:
En halv avokado med salt og pepper
Noen skiver hvitost
To skiver røkt kalkunfilét (sånn pålegg)
Til middag stekte jeg kylling, sopp og litt rødløk. Deretter tok jeg oppi noen dusker med blomkål og brokkoli, en ternine kyllingbuljong, litt vann og en god slump med fløte. Krydret med salt og pepper og lot det putre en stund mens jeg laget isbergsalat med cherrytomat og paprika.
På salaten hadde jeg litt seterrømme og cottage cheese.
En av mine favorittmiddager!
Etter middag drakk jeg en kopp kaffe med en fløteskvett i.
Kvelds:
Rester fra middagen :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.