< Tilbake til oversikten

Oppskrift på noen slags muffins med egg og philadelfia (finner den ikke)

#1

Yonah sa for siden:

Noen som kan hjelpe meg. Nå har jeg lett og lett, men finner ikke.

Jeg har sett en oppskrift i flere lavkarblogger på noen enkle muffins med egg og philadelifa og vanilje. Men jeg finner ikke oppskriften, og jeg har søkt både her og meg der.

Dersom noen vet hva slags muffins jeg mener og kan hjelpe meg blir jeg glad!




#4

Yonah sa for siden:

Jeg tror ikke det skal være hverken frø eller nøtter i de. Jeg har bare sett oppskriften et sted og har bare noen vage minner om hva den inneholdt, men de skulle være uten nøtter og frø mener jeg. Mistenker oppskriften ligger i en blogg og kanskje ikke nødvendigvis her inne.



#6

Kitt sa for siden:

Ingen nøtter i den jeg linket til, bare mandelmel!:)
Fant den maaaange steder, da! Blant annet på Lilalife- bloggen!


#7

nellie sa for siden:

min manglet philadelphia..


#8

Yonah sa for siden:

Jeg tok feil, det var mandelmel i de.. Det var disse:forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41667

Men Kitt, maldemel er da nøtter, bare videreforedlet.. Jeg kaller iallefall mandelmel en nøtteingrediens.


#9

Kitt sa for siden:

Nei vel, mandelmel er MEL, nøtter er sånn hakkete greier!;)

Er jo så og si akkurat den samme som den jeg linket til, da!
Så vidt jeg kan se!:p


#10

Yonah sa for siden:

En nøtt er en nøtt uansett om den er malt eller hel, spør en nøtteallergiker. Mandelmel er jo bare malte mandler hvor man har tatt bort noe av fettet for å få en tørrere konsistens. Malte mandler blir som mandelmel det også, bare uten klumper( snakker om malt og ikke hakket til fin masse i kjøkkenmaskin, for det er ganske forskjellig konsistens på malt og finhakket).


#11

Kitt sa for siden:

Bruker alltid min gode, gamle, slitte ut 3 stk, mandelkvern, jeg, men det likner overhodet ikke på det mandelmelet jeg kjøper! Det er MEL, det!
Min svigerinne er kjempeallergisk mot hasselnøtter, men tåler fint mandler, fordi mandler ikke er nøtter! Den er frøet i en steinfrukt, ikke en nøtt!

Og du, det var mandelmel i den oppskriften du lette etter, så ikke skyt budbringeren! ;)



Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.