< Tilbake til oversikten

Dere som bruker diett.no

Anyone sa for siden:

Hvor mange kalorier får dere i dere pr dag?

Som gammel lavkalorislanker som er omvendt til lavkarbo, så trodde jeg et kalorimengden i det jeg har spist nå måtte være skyhøyt. Så av rein nydgjerrighet har jeg lagt inn det jeg spiste i går. Siden jeg tidligere har veid og målt (noe jeg her helt slutta med nå) så vet jeg sånn ca hva alt jeg spiser veier, og la inn med god vekt. Jeg kom til litt i underkant av 1300 kcal :eek: (eneste jeg ikke har lagt inn da er en sånn kyllingsliders, men den tipper neppe hele regnskapet)
Syns jo jeg spiser enormt mye og enorme mengder fett. Fordelingen var da 65 % fett, 25 % protein og 10 % karbohydrater.

Regret sa for siden:

varier mellom 500 og 2000 kcal, alt avhengig av hva jeg spiser og hvor mye :)

nellie sa for siden:

Synes du 1300 kalorier er mye? Jeg vil si at det er det minste du bør gi kroppen din.

Anyone sa for siden:

Nei, syns det var utrolig lite i forhold til hvor mye fett jeg putter i meg.
På lavkalori har jeg jo funnet ut at 1500 kcal pr dag er ideelt for meg å gå ned på.

nellie sa for siden:

Sånn ja, da ble jeg litt mer beroliget:p

kthnk sa for siden:

Jeg opplevde akkurat det samme i starten. Lå på 12-1300 og var mett. Presset meg så opp i 15-1600 kcal hver dag fordi mange sa jeg lå altfor lavt, og var da stappmett og nesten kvalm.

Etterhvert så gadd jeg ikke henge meg opp i antall kcal og lot det bare være, det går seg til. Jeg spiste til jeg følte meg mett og god og ikke mer. Har imidlertid en viss kontroll ennå, bare for å sjekke at det ikke skulle bli altfor mye.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.