< Tilbake til oversikten

Sliter med motivasjonen!

Tøvsjur sa for siden:

Jeg har så lyst på brød i kveld. Holder på å gå på veggene. Kunne gjort mye for ei fersk god brødskive med skinke og ost på! Kjenner at jeg er lei fet mat nå.... Men må bare holde meg i skinnet. For sant det blir bare for sumt å ta seg ei skive i dag? (vet jo at det egentlig er det altså)

Hadde ti dager med opphold med ketolyse når jeg var i oslo og københavn,og det var ikke lurt. gikk opp alle killoene jeg hadde tatt av. men nå eter ei uke er fem killo av igjen:) Så det hjelper jo på motivasjonen.

Anos sa for siden:

Jeg sliter også med motivasjonen mange ganger, men hver gang jeg får lyst å skeie helt ut, så stopper jeg opp og tenker over om det faktisk er verdt det. Ja, det vil smake godt der og da, men følelsen jeg får etterpå vil ikke være verdt det!

Følelsen av å "mislykkes", ikke ha nok selvbeherskelse.. Det hjelper heller ikke når jeg går på vekten dagen etter å ser at den sakte prosessen vektreduksjon går feil vei. Etter å ha tvunget meg selv til å bruke hue så har ikke utskeielser vært noe særlig problem :D

Jeg håper du får nok motivasjon til å fortsette og holde deg på rett spor. Lykke masse til! Du klarer dette, og resultatet og selvmestrings følelsen i enden av tunellen vil være verdt det! :)

Tøvsjur sa for siden:

tusen takk for gode ord! :)
Vekten viser jo at motivasjonen egenltig ikke burde være borte. Har tatt av 6 killo il nå, og det går bare nedover:)
Men kjenner at lysten på fruk og brød (egenltig mest frukt) er stor. Godteri kan jeg godt klare meg uten.

I dag er jeg syk, har 0 energi, kvalm, vondt i kroppen. Kjenner jeg har så lyst på en brødskive med kvitost og skinke og litt vannmelon akkurat nå.:(

Tøvsjur sa for siden:

takk takk:)
ja bringebær har hjulpe på når fruktbehovet kommer, men kjenne at vannmelon og masse jordbær friste masse.
Knekkebrødene må lages ja.
har spist lit peanøtte nå, bare for å få i meg litt i dag. Måtte sjekkestixen om jeg datt ut av ketose, men var på det sterkeste på skalaen. Noe jeg aldri har vær før.

Gerd sa for siden:

Du kan spise litt jordbær :)

Viss stixen er helt mørk, kan det indikere på for lite væskeinntak :ja:

Stixen viser kun overskuddsketoner i urinen. Og det sikreste svar på den (viss man kan kalle det det) er på kveld, et par timer etter siste måltid.
Så lenge det er utslag, er du i ketose. Farge har ikke noe å si. Eneste at urinen kan være konsentrert viss den viser det aller mørkeste.

Charlott sa for siden:

Svarte i feil tråd.... plystreplystre.... ;)

Perleblomsten sa for siden:

Hei, er det lenge siden du var på tur? muligens ay kroppen din skriker etter høykarb, hadde selv 3 dager pause fra ketose og det var ikke lurt, suget etter høykarb hang i 2 uker etterpå:o
Men dette klarer du, hvis du er lei fet mat i en periode så prøv å lur fettet inn i maten, fløte/cocosa i kaffen, fløte i omelett, litt ekstra smør her og der. Eller litt ekstra ost, brie er godt om du liker det. Lykke til

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.