< Tilbake til oversikten

Teller man med te og kaffe i dagens veskeinntak?

Peppa Gris sa for siden:

Sikkert århundres teiteste spørsmål, men teller man te og kaffe med i dagens veskeinntak? Jeg prøver å ligge mellom 2 og tre liter, men skal jeg telle med disse da? :o

VSB sa for siden:

Hvis jeg skal telle bare rent vann, så drikker jeg for lite i hvert fall...
"følger med"

manne sa for siden:

Jeg regner kun vann og drikker 4-5 liter om dagen.

Har alltid hørt at man skal drikke 2 glass vann for hver kopp kaffe/te siden det er vanndrivende, men det er vel muligens teorier man har tilbakebevist for lenge siden uten at jeg har fått det med meg. :rolleyes:

nellie sa for siden:

Sånn i teorien skal man telle med alt. Jeg hadde ikke gjort det, men:p

Gracella sa for siden:

Væske er væske og du kan godt telle kaffe- og tekopper inn i dagens væskeinntak. Men det beste er å drikke nok/mest vann.

Ellers mener jeg å huske at jeg har lest at kaffe ikke er mer vanndrivende enn ...vann!
En del tesorter har vanndrivende effekt, men generelt er ikke te mer vanndrivende enn ...vann ;)

Dolsi sa for siden:

Hvordan er det egentlig med te på lavkarbo da? Er det greit å drikke all slags te så lenge man ikke har i sukker :confused:

Gracella sa for siden:

Styr unna slike "instant" teer og isteer. De har gjerne MYE sukker i seg.
Som i alt annet på lavkarbo, så bør du lese innholdsfortegnelsen.
Mange av Lipton sine fruktteer inneholder tilsatt sukker (har jeg skjønt av innlegg her inne) mens andre frukt og bærteer ikke inneholder tilsatt sukker.

Charlott sa for siden:

All væske skal telles med :D
Og at kaffe er vanndrivende er en tilbakevist myte ja ;)

Finnes masse gode te`er, har blitt fan av Yogite, særlig den med lakriser yyyyummi :D

Kitt sa for siden:

Væske inn er væske inn, ja!:ja:
Alt teller, selv væske i maten man spiser!

Det er forskjell på hva man mener med vanndrivende!
Dersom du drikker en øl, feks, vil den være vanndrivende på den måten at alkoholen bremser "ikke- tisse- for- mye"- hormonet(Antidiuretisk hormon) i kroppen og du mister mer væske enn du putter inn!:eek:
Te og kaffe kan være vanndrivende på den måten at det "renner fortere gjennom", men tar ikke med seg noe mer væske ut enn det man puttet inn!:)

Peppa Gris sa for siden:

Se der, da vet jeg det :) Takk!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.