Cocosa er kokosolje, jeg har kjøpt på helsekost. Fins som ekstra virgin og vanlig type.
Jeg har begge typer hjemme, kan brukes i kaffe/te, til å steke med osv
Natreen- kunstig søtning, fins som suketter, i pulverform og flytende mener jeg. Fås i dagligvarebut. Jeg har suketter selv
Fruktose - full av karber (!) og fins på daglivaresjappa - denne bruker ikke jeg
Sukrin & sukrinmelis - fins mange steder, søtning laget av erythritol, kan ansees som naturlig, og er uten karbohydrater. Jeg har kjøpt på helsekost og på Ultra
Jeg bruker det ganske ofte, når jeg trenger litt søtsmak i maten tyr jeg oftest til denne, liker den bedre enn endel andre kunstige søtninger. Sukrinmelis har jeg ikke prøvd ennå, men har lest litt negativt om den her inne. Sukrin kan ha en kald bismak, og melisen er muligens enda verre på den bismaken (?)
Stevia har jeg ennå ikke prøvd, men er en slags søtning..mange her inne som bruker den, så her får du sikkert bedre svar snart.
Pure whey, basic whey og proteinpulver kjenner jeg ikke, dessverre
Proteinpulver og whey er veldig vanlig i kroppsbyggermiljø, bl.a. Det er proteinpulver som blandes i melk og drikkes etter trening for raskere restitusjon og muskelbygging. Vet også at en del på lavkarbo drikker proteindrinker når de er matlei og trenger noe i kroppen.
Ja, sant det. Det smatt ut, men skal rette det opp jeg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.