Jeg har kjøpt inn masse deilige is-ingredienser (fløte, skikkelig vanilje, egg, sukrinmelis), også har jeg jo ikke mikser eller visp!! Holde rpå å flytte...
Om jeg finner noe å riste med, kan jeg riste fløte til krem? haha.. hva gjorde de i gamledager liksom? jeg har gaffel... og armmuskler...
Vil ha IS!! Eller noe annet godt jeg kan lage med de ingrediensene.... hhmmprr
Hvis du, som jeg og ganske mange andre overvektige, har en shaker stående etter diverse pulverkurer, fungerer den kjempefint til mindre mengder fløte. Bare pass på at naboene ikke ser deg. Gamlemor i nabohuset lo nesten på seg hjerteinfarkt en dag hun så meg gjennom vinduet. Var visstnok et hysterisk syn..:)
Hehe, jeg har INGENTING på kjøkkenet nå. En gaffel og en kniv. En stor og en liten tallerken, flytter i morgen liksom. Fant en soloflaske og rista, ikke spesielt lenge heller! Ble litt rar, men funka. Så klarte jeg å trøkke eggeplommene mine oppi flaska og og rista de litt og, så nå står isen til frysing. Litt mer flytende enn vanlig, men I DONT CARE, haha :)
:lol: Ser for meg at du står og trøkker eggeplommer oppi soloflaska:D Men når man skal ha is så må man lage is! Kjempebra at du fiksa det med så få hjelpemidler:cool:
Jeg rista ett rist for mye liksom. Den var kjempefluffy og fin og til slutt gikk det ikke å riste mer, for kremen fylte liksom opp flaska. Så rista jeg en gang til, KLONK, så samla det seg i bånn. Fortsatt litt kremete da, men litt sånn kornete. Gir egentlig f... det smakte ok, og jeg vil ha is. Smøris. haha
Skulle til å foreslå flaske, men ser du fikk det til selv. Bruker flaske når jeg ikke har mikser, eller er uten strøm f.eks. på skogstur. Funker bedre det, enn med manuell visp!
Ha ha eg trur eg ler meg i hel ser liksom for meg der då står og døtter eggeplommene ned på soloflaska!! ha ha , DA har du virkelig lyst på IS!! ha ha :lol: :lol: :lol:
hehe.. ja.. det var ikke så lett, jeg måtte liksom knuse de med hånda først og sile de ned, ellers tettet de bare igjen tuten... det som er synd er at isen ikke er ferdig på TO TIMER!!
Jeg tror jammen jeg hadde gått til naboen og spurt om jeg kunne fått låne en mikser :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.