< Tilbake til oversikten

Squash- spaghetti

Gerd sa for siden:

Squash-spaghetti

Ønsket mengde squash rives i lange strimler med et juliennejern.

Stekes i litt smør på medium/sterk varme i stekepanna 2-3 minutter
Rør forsiktig om hele tiden.
Trekk pannen av platen.
Strø på litt salt.

Serveres med stekt kjøttdeig og hjemmelaget pastasaus.

[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=2948&amp;albumid=327&amp;dl=1306331197&amp;thumb=1[/img]

Juliennejern:

Jeg kjøpte mitt på Rema 1000
Kan også fåes tak i på Jernia og Til Bords.

LibraGirl sa for siden:

Skal definitivt prøves!! Savner spagetti :p

Imp sa for siden:

Jeg lager pastagugge med squash, steker squash i strimler som du, og har i ost, smør og en ts eller to tomatpurè og krydder...nam!
Men det høres ut som jeg må skaffe meg et juliennejern.

LibraGirl sa for siden:

Hva er egentli ett juliennehjern? :p

kamp sa for siden:

Jeg har en slik

Akkurat som en potetskreller bare den lager tynne riller.

Tiki sa for siden:

Dette er en av mine favorittgrønsaksretter som tilbehør i tillegg til salat også. Bruker det en del til nakkekoteletter også med raspet parmasan på. Deilig. Et Juliannejern er fin invistering når man spiser lavkarbo.

LibraGirl sa for siden:

Ah tusen takk :D

babydoll sa for siden:

Noen som vet hvor det kan kjøpes juliennejern? Har de det f.eks. på en helt vanlig Clas Ohlson eller Jernia?

mio87 sa for siden:

Jernia har jeg hørt at skal ha:)

Tiki sa for siden:

Velutstyrte kjøkkenbutikker har i alle fall. Kitchen, Traktøren o.l. elles har de sikkert på Jernia også.

Jeg har i merket Røsle, men det er mest for jeg samler på det, og har mange andre kjøkkenredskaper i det merket.

lille_trille sa for siden:

Kjøpte på Kitch, Oslo City i forrige uke. Uten håndtak, men med godt gripetak likevel. God invistering :)

Alenka sa for siden:

jeg bruke wok, 2-3 min. FERDIG

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Lager mye squash-spaghetti. Anbefaler å klemme ut vannet av den før steking. Strimler den opp, legger den i et dørslag med litt salg over, og lar den renne av seg en stund. Så klemmer jeg ut alt vannet jeg får ut, før jeg steker den i en varm panne med mye smør i. Da blir den ikke så fuktig, og jeg får den varm uten at den mister sprøheten! Namme

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.