Og uttrykket "et glass vin" er meg helt ukjent. Jeg kan bare la være å drikke vin hvis 1,5 dl er alt jeg får lov å drikke. Men jeg vil så gjerne klare resten av kostholdsregimet. Gjør det noe om jeg tillater meg å drikke vin? Rød eller hvit? Noen som kjenner til GI for vin?
Da sønnen min bodde hjemme hadde vi en regel om brus bare om lørdagen. Han kom en fredag og spurte om han bare kunne få ta ET ENESTE GLASS BRUS. Så på meg med de svære blåe aua sine og smilte sjarmerte mamma i senk. Sa OK jeg. Og så kom han inn fra kjøkkenet med et halvliterglass...... Næringsvett har han alltid hatt, den gutten.
Nå er jeg litt opptatt av livskvalitet oppi alt dette jeg, og jeg mener at hvis man har lyst på et glass vin (eller to) en lørdagskveld så kan man ta det. Hvis man passer på å spise veldig riktig og gjerne ta en neve nøtter til vinen så trenger det ikke ødelegge for noe som helst. Så lenge man ikke overdriver da...
Jah, drakk nesten en flaske jeg :rodme: (jeg skulle liksom være på fest så). Og ble ikke noe ille det (sånn utenom at jeg ble godvenn med doen etterhvert :D ). Sånn går det når man er på diett og ikke har drukker på månder :p
Ja.. kremt... jeg også har hatt mine episoder med rødvin, men er ikke skremt likevel! Jeg elsker rødvin fremdeles - laaangt inni mitt lavkarbo liv (bare ikke hver uke ;) )
Bare kos med litt vin ;) Men Michel Montignac sier at vi ikke bør drikke mer enn et par glass til hvert måltid. He he - ikke akurat norsk alkoholpolitikk det.
Personlig legger jeg på meg i perioder med mye alkohol, men når det er en utskeielse i ny og ne er det ikke noe problem. Så kanskje en lur strategi er å bare la det være sånn til vanlig, og så bare KOSE deg når du synes det virkelig er verdt det?
På Ketolysekuren får vi lov og drikke vin, med måte, tåler veldig lite når man er i Ketose. 1 glass vin er kun 0,3 karber
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.