Vekten har stått stille i 1 mnd. På søndag bestemte jeg meg for å kutte ut atkins sjokolader og cola zero for å se om det hjelper.
Jeg innså samtidig at jeg gjerne ikke spiser nok fett. Jeg har det travelt om dagene og trenger noe som er lett å lage.
Det jeg tenkte da, var å lage en stooor prosjon av noe som kan vare over flere dager, noe med nok av fett i! Jeg blir ikke så fort lei mat, så jeg kan gjerne spise den samme maten over flere dager :p
I går lagde jeg lavkarbo lasange, pjåtet på med så mye fett jeg kunne, fra smør, ost, fet kjøttdeig, fløte, creme freshe..
Er det noen andre retter jeg kan lage med mye fett i? Gjerne noe man kan lage store prosjoner av.
Hva med å lage deg f. eks. en "potetsalat", med enten sellerirot eller blomkål evt. begge deler? Ligger flere oppskrifter her inne. Kan jo spises som lunch etc.
Lag frokostpannekake stooor oppskrift, med olje og nøtter i. Sånn gjør jeg:
To boks cc
18 egg
6 ss malte nøtter (valnøtter/mandler feks)
6 ss kaldpresset rapsolje
6 ts kanel
2-3 ss søtstoff
Noen vaniljedråper
Mos med stavmikser. Holder til minst seks stoore pannekaker, helt sikkert mere om du er som meg og ikke orker en så veldig stor. Stek som pannekake på begge sider. Kjapp å steke. God frokost!
Det ligger oppskrift på Ost&Skinkesalat hos Lena Beatrice. Den kan jo varieres med det du liker - og holder seg en stund i kjøleskapet. Jeg har spist dressingen med rømme i stedet for fløte.
Stor omelett/frittata liker jeg å lage og ha stående som frokost for en ukes tid. :cool: Ikke problematisk å få høy fettprosent med fløte og ost - og kan hive oppi det man føler for av smaksgrønnsaker/kjøtt...
Denne skal jeg følge med på.. Jeg og trenger noe med en del fett i. Har litt mye som skjer om dagen, eksamen og jobb, trenger noe fikst og ferdig som bare trengs å varmes opp! :)
Å, den der hadde jeg glemt, den er knallgod! Jeg brukte den attåt grillmat i fjor, eller bare slik den er og med litt mere salat i. Jeg skal jammen få mannen min til å handle inn til denne i dag, så tar vi det til middag( også kan de andre ta pitabrød til og ungene fyller sitt med masse av ingrediensene uten dressingen som de ikke liker, tar bare å skjærer opp ekstra grønnsaker, skinke og ost.)
Jeg lager sjokoladefondant av bakepro, egg, meierismør, sukrin og 86% sjokolade. Lager dobbelt porsjon. Setter dem til avkjøling og fryser dem. Tar opp en og legger i kjøleskapet om kvelden - om morgenen tar jeg den i hånden med en dæsj cocosa oppå. Inneholder 2 karber pr stk. Nam.. Kjekt å ha om kvelden også, å bare gnage på en frossen en.. :-)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.