< Tilbake til oversikten

Høykarbo og ketose

Anos sa for siden:

Jeg falt ut av ketose etter helga etter å ha spist litt for mye karber, det har hendt at jeg har skeiet litt ut og falt ut av ketose tidligere, men da har jeg alltid vært i ketose igjen dagen etter.

Nå tenker jeg tilbake på når jeg spiste høykarbo - faktisk så spiste jeg som jeg gjør nå på lavkarbo enkelte dager når jeg var høykarbo-menneske.

Det jeg funderer på er om jeg muligens har vært i ketose tidligere når jeg spiste høykarbo men tilfeldigvis spiste lavkarbo enkelte dager?

Er det slik at når man spiser ketogent og har vært i ketose over lengre periode, men skeier ut, så kommer man lettere inn i ketose?

nellie sa for siden:

Når du har spist ketogent i en perioder og skeier ut, så er det som oftest ikke så ille mye karbohydrater du har i systemet og da tar det ikke så lang tid å komme i ketose, som om du har systemet fullt.

milja sa for siden:

Det kommer også ann på om du spiste veldig lite kalorier når du spiste høykarbo. Man kommer også i ketose ved lavkalori dietter.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.