Hei! Jeg har så smått begynt å spise lavkarbo. Er ikke overvektig, men har tro på ulike helsefordeler ved dette kostholdet. Er 164 cm høy og 58-ish kg.
Jeg har likevel et mål om å gå ned noen kg i vekt. Jeg trener 2-3 ganger, og har i det siste lagt større vekt på styrke. Vil gå ned i fett og opp i muskler!
Jeg har registrert meg på diett.no, og gjør et lite overslag der (jeg veier ikke alt jeg spiser). Kan gi et eksempel på hva jeg har spist i dag.
Frokost: eggerøre av 2 egg, en halv avocado, en klatt majones og kaffe med en skvett fløte
Lunsj: ca 150 g svinekjøtt, en tomat, noen skiver paprika, litt agurk og en en god dose fetaost
Middag: ca 200 g fiskekaker, en tomat, paprika, agurk og fetaost (alt er stekt i meieismør)
Snacks/kvelds: kaffe med kremfløte, 2 stk(!!) atkins melkesjokolade. En dæsj pisket kremfløte med en halv håndfull valnøtter.Noen skiver morrpølse. Te med kremfløte
Når jeg regnet sammen fikk jeg 2259 kalorier, hvorav 180 g fett, 33.3 g karbo og 106 g protein.
Må jeg ligge på på et lavere antall kalorier for å gå ned i vekt? Ser dagsmenyen ellers grei ut?
Syns dette ser helt flott ut.....:) Ville absolutt ikke gått ned på kcal. om du ikke går opp i vekt....
Når du trener skifter du ut fettet med muskler. Ja, faktisk skifter du ut fettet med muskler uansett om du trener eller ikke på dette kostholdet, men fortere om du trener. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.