monste sa for siden:
Hei igjen.
Ingen med erfaring på nicorette tyggegummi, om det kan ha innvirkning ketose?
Takknemlig for svar..:)
Monica
monste sa for siden:
Hei igjen.
Ingen med erfaring på nicorette tyggegummi, om det kan ha innvirkning ketose?
Takknemlig for svar..:)
Monica
Dolsi sa for siden:
Stilte samme spørsmål her en dag, men fikk ikke noe klart svar, så kanskje det ikke finnes ? :confused:
Tvillingmor09 sa for siden:
Det er ikkje alltid te på virker ketosen. Men er det tilsatt sorbitol eller sukker??? Sorbitol kan gå utover vekt ned gangen sjølv om du er i ketose. Slik er det med søtningsmiddel også.
Dolsi sa for siden:
Vil tro den er sukkerfri, men kan jo påvirke vektnedgangen likevel ja.
Har planer om røykeslutt, og tenker at jeg skal bruke tyggis,men vil ikke at det skal påvirke vektnedgangen min nei :o
Kitt sa for siden:
Nicorette inneholder xylitol og det er vel ikke tilrådelig på ketolyse da kroppen tror det er sukker og pøser ut insulin!:eek:
Røykeslutt er viktigere for kroppen enn vektnedgang, så..........
Kan ellers anbefale nikotin- plaster. Jeg er nå røyfri etter 27 år som vanerøyker. Brukte plaster de første dagene fordi de hindret meg i både å kjenne den "lyst på røyk"- smaken i munnen og å bli så eitrende forbannet for den minste ting!
Etter 17 måneder må jeg bare si at det er deilig å være røykfri, men at jeg fortsatt kjenner på den psykiske biten!:p
monste sa for siden:
Hei..
Nicorette inneholder 591mg xylitolum, søtningsmiddel. Vet ikke om det er av den godkjente typen?
Monica
Dolsi sa for siden:
Vektnedgangen, eller kanskje det å holde vekta, er minst like viktig for meg no som røkeslutt.
Dropper tanken på nicorettetyggis, og kjøper heller røykeplaster.
Har 11 sigaretter igjen og jeg skal ikke kjøpe nye :eek:
herregud sa for siden:
Jeg hadde ikke noen problemer med vektnedgang til tross for 2 brett med nicorette hver dag. men røyking derimot økte vekten med 5kg på 6mnd til tross for streng lavkrbo. Det fant jeg ut da jeg sprakk i vinter. Slutta i januar igjen med hjelp av nikotintygg og har nå nådd målvekt.
røyking og insulinresitens er en dårlig kombinajon:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8463765
monste sa for siden:
Takk for svar..
Da kan jeg nok trygt tygge nicorette tyggisen min :p
Det er første gang jeg hører om noen som har gått opp i vekt av røyk. (hvis jeg forstod deg riktig) Forbrenningen øker jo ved røyking pga av at hjertet må slå noen ekstra slag ved hvert innpust av røyk. Men man lærer så lenge man lever.. :)
Mitt første forsøk på å kutte ut røyken gjorde meg 8kg tyngre på 4mnd. Da trente jeg og spiste normalt. Men uten noen hjelpemidler, som nikotin tyggis el. plaster.
Denne gangen har jeg ikke gått opp, men ned pga lavkarbo mat. Det går sakte, men at det går sakte,tror jeg også kan ha litt med røykeslutten min å gjøre..
Monica
herregud sa for siden:
Jepp, du forstod riktig :) Har aldri opplevd det før jeg eller (ikke første gang jeg slutter, hehe..) Før så gikk jeg alltid opp ca 10kg, Tipper at det har med det som stod i den linken å gjøre.
Tvillingmor09 sa for siden:
Eg gjekk ikkje ned noko eg når eg slutta å røyke :-/ Alt stoppa.. men da eg begynte og røyke igjen begynte vekta å rase igjen... Det viktigeste er nok å ikkje stresse :-D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.