Jeg har vært i ketose i noen uker nå, men i går falt jeg for fristelsen og spiste 1/4 big one pizza. Ifølge diett.no, fikk jeg i meg 54 gram karbo i løpet av dagen, og jeg regnet med at jeg ville falle ut av ketose. Men det gjorde jeg ikke.
Betyr det at jeg egentlig kan spise en god del mer karbo enn de 15 grammene jeg pleier å holde meg innenfor og fortsette å være i ketose, eller var det bare en "engangs"?
Hvordan trapper dere opp? Jeg tenker helt konkret hvilke matvarer dere tilsetter i kostholdet når dere trapper opp. Jeg skjønner jo at frossenpizza ikke er det ideelle.. ;-)
Det har jeg med gjort 2 ganger og var i ketose begge gangene :D
Av og til er fristelsen for stor:rolleyes:
Men hadde så å si ingen andre karber dei dagane...
Hvis du har kjørt ganske strikt ketogent kosthold, detter du nok ikke ut av ketose ved en glipp innimellom. Bare det ikke blir for ofte - 2-3 ggr mnd f.eks.
Når det er sagt - jeg er i ketose opp mot 50-55 kh om dagen, men problemet med å være i ketose på det nivået er at det skal så lite til for å falle ut av den + at jeg lettere fyser på noe selv om jeg ikke er sulten.
Du kan sikkert prøve å øke litt, etter de første ukene. Dr. Andersen skriver i ketolyseboka at man kan øke med 5 karber i uka, til man finner et nivå man trives på. Har ikke boka i nærheten akkurat nå, men sjekk gjerne det avsnittet ut.
Det er vel feil. Jeg har flere ganger målt på morgenen, UTEN å få utslag, så det stemmer nok ikke.. Men det er på kvelden en må måle ja :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.