Da jeg skulle svare på en annen tråd her gikk det opp for meg at jeg egentlig ikke har noen konkrete svar på hvor bra lavkarbo virker på meg, og om jeg går langt nok ned i karbohydrater?!
Jeg føler meg bedre, har mer energi (men ikke akkurat nå midt i eksamenstiden :D ). Er stort sett kvitt oppblåst mage, kviser og fett hår. Altså, jeg burde jo godta at det gjør noe med kroppen min. Men siden jeg ikke skal ned i vekt, så kjenner jeg meg usikker på om det er bra nok, og skulle gjerne hatt en måte å måle virkningen på.
Jeg har jo et konkret mål, å senke nivået av androgener, få et balansert hormonnivå, og så forhåpentligvis bli gravid. Syklusene har vært i store endringer siden jeg begynte på lavkarbo, det vil selvsagt også kunne gi en pekepinn. Men er så klart litt utålmodig også :geip:
Så er det noen måte jeg kan teste framgangen min på? Noen som har noen forslag? Hadde blitt så glad om jeg kunne finne ut av dette!
Hm, hadde vel ikke forventet et vell av forslag, men... :p
Ingen?
Hva synes dere, er det greit å gå til fastlegen for å sjekke ut dette? Var der omtrent en gang i uka for å prøve å bli utredet, men hun fant ikke noe. Først når jeg kom på IVF-klinikken på Ullevål at jeg fikk diagnose...
Jeg syns det å få tatt nye hormonprøver høres ut som en god ide!:)
Bestill time tidlig på dagen, møt fastende(mat, drikke og medisin) og be om full pakke med alle aktuelle hormonprøver, elektrolytter, leverprøver og seff kolesterol/triglyserider.
Om ikke annet, vil da du ha et utgangspunkt for senere prøver når det blir nødvendig!:)
Er liksom ikke så lett å si om ting har blitt bedre eller verre om man ikke har et utgangspunkt!;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.