< Tilbake til oversikten

Hei, jeg er ny her..

Skalned25kg sa for siden:

Hei! Jeg er ny her. Tenkte å introdusere meg litt. Jeg er en jente på 28 fra nord. Jeg har et ønske om å gå ned 20-25 kg. I dag er min første dag på lavkarbo så jeg har ikke vært så streng med meg selv.. Har spist litt nugatti og drukket pepsi max.

Lurte på om dere har noen tips om "putte i munn"-mat? Har veldig lett for å putte forskjellig i munnen uten å tenke meg om. F.eks sjokolade.. Har dere noen gode tips til andre ting man kan ha som "snacks"?

LibraGirl sa for siden:

Heia :) Velkommen hit :)
Jeg har poser med tørrfisk å bacongull liggende i skapet,
lite karbohydrater å godt :D
Lykke til :)

Charlott sa for siden:

Hjertelig velkommen og lykke til! :D

Nerthus sa for siden:

Hei og velkommen!
Nugattien synes jeg du skal hive ut, du trenger ikke være så "streng" mot deg selv - men har du startet og spise lavkarbo i dag - skaper du bare trøbbel i kroppen ved og spise RENT sukker som nugatti er :)

Det finnes mange andre alternativer om du har søtsug...

Hele poenget med lavkarbo er at du blir kvitt "putte-i-munnen" syndromet. Dette innebærer at du må spise mye ORDENTLIG mat de første par ukene, da det er litt tøft med abstinenser etter karbohydrater før kroppen kommer ordentlig i gang med fettforbrenningen.

Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du lese arnakristins nybegynnertråd, og en av mine favoritter lavkarbo på 3 minutter.

Tråden jeg linker til har mye god startinformasjon som du kan ha nytte av. Kunnskap er makt, også når det gjelder kostholdsendring, så jeg anbefaler at du bruker mye tid på å lese det du kommer over av lavkarbo-info :)
Den letteste måten etter min mening om man er fersk og ikke helt kan så mye enda er å velge en lavkarbo-retning og følge den i noen mnd. Da vil du forhåpentligvis ha opparbeidet deg mer kunnskap, og kan tilpasse kostholdet mer i din retning om du ikke er helt komfortabel på den retningen du har valgt.

Ønsker deg så mye lykke til - bruk forumet for det det er verdt, og les trådene arnakristin snakker om i nybegynnertråden!

Skalned25kg sa for siden:

Hei!
Takk..:) Jeg vet nugatti ikke er noe bra i det hele tatt. Det er sønnen min sitt pålegg. Litt av en unnskyldning.. hehe. Jaja..
Jeg har surfa og lest litt på nettet i dag om forskjellig. Jeg har bestilt Skaldeman sin bok, han gikk ned 65 kg. Det er virkelig godt jobba. Akkurat her jeg sitter nå nesten før jeg har begynt å slanke meg føles 25 kg som et nesten umulig mål, men jeg er vel ikke den eneste som har den tanken. Jeg må bare få opp motivasjonen min litt mer.. Har sett på en del før-etter bilder på 30kg+ gruppa og det er motiverende..:)

LibraGirl sa for siden:

Du får sette deg opp delmål så kansje det blir lettere å
holde motivasjonen oppe :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.