Men, det går kjempefint, var godt i gang med røykeslutt når jeg satte i gang med ketolysekur.
Første spørsmål kommer i forbindelse med dette.
Jeg bruker nicorette fruitmint i forb. med røykeslutt, har dette noe å si for kuren?
Noen som har erfaring med dette,? 1 stk tyggegummi inneholder xylitolum 591 mg.
Jeg har holdt på en stund, men vektnedgang går sakte. Det må sies at etter 4 mnd røykeslutt for 2 år siden, hadde jeg allerede etter 4 mnd gått opp 8 kg. Så dette kostholdet har hvertfall stoppet vektøkning ved røykeslutt.
Hatt 3 små sprekker. Tar tid å legge om kosthold 100%, men er på god vei. Holdt på i ca 2 mnd.
Denne typen "mat" er favoritt, men tidligere i hverdagen ble det til at man spiste det som er lett tilgjengelig. Nå planlegger jeg og tilbereder mat etterhvert.
Trenger også noen gode dessertforslag, sliter noen ganger når det gjelder søtt. Og trenger alternativer jeg kan kose meg med.
Kan desverre ikke svare på det du spør om, men dytter så kansje
noen andre her inne kan gi deg ett svar :)
Skal iværtfall ønske deg lykke til å synes du er virkeli tøff som prøver,
har tenkt mange ganger på å slutte å røyke men blir så stressa at jeg
røyker 3 bare etter å ha tenkt på d :D
Men har sagt at om jeg klarer å gå ned til mål vekten min så kaster jeg
røyken :)
Jeg hadde samme visjon, altså siden jeg skulle starte livsstilsendringen, så skulle sigaretten dø samtidig. Det endte meg at jeg stressa sånn over kostholdet i starten at røyken ble min dessert. Jeg har mer eller mindre lagt fra meg sigaretten, for jeg har oppdaget snusen. Dén er jeg avhengig av, og jeg har et endret forhold til sigaretten. Nå røyker jeg for at jeg vil, ikke fordi jeg må.
Innstillingen endret seg nogen lunde samtidig som jeg klarte motså sjokolade og andre fristelser. Og når det behovet dabbet av, tok jeg sigaretten fatt. Kutta den mer og mer ut, og erstatta med snusen. Snuser 2-3 for dag, og har mer lukt- og smakssans, bedre kondisjon og mindre dårlig lukt av klærne :rolleyes:
Tips: Ta en ting i slengen, mindt mulig stress er best for kropp og sjel - og vektnedgang:o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.