Lil@ sa for siden:
Hei, jeg ser her inne at fler lurer på samme sak, de opplever "krøll" med syklus og menstruasjon enten i startfasen, eller undervegs i lakarbo-dietter.
Jeg for min del levde på lavkarbo i 2008, og tenkte aldri over syklus-kluss...noe som resulterte i min vakre datter på straks 19 mnd.
Nå har jeg levd på katolyse-diett i 1 måned omlag (noe slit med å finne min sti, men det kommer..), og fikk mensen omtrent 1 uke "over tiden" altså en syklus på vel 36 dager, fremfor 28/29 normalt.
JEG lurer jo på hvorfor dette skjer da, er det ett tegn på ketose, på vektnedgang, på at man er på rett kjør eller er det bare ett tegn på at man bøller med hormonene?
Årsaken til at jeg spør, er at jeg har spist lavkarbo lenge og ikke opplevd dette...mens nå som jeg er mer ketolyse-diett så skjer det endringer i syklusen.
Jeg er sykepleier student, og jeg finner ingen god, medisinsk forklaring, noe jeg så gjerne skulle hatt...
NOE er det jo, og det kan vel ikke bare være at hormonene kommer i balanse? Jeg for min del har jo aldri hatt trøbbel med hormoner annet enn når jeg bruker kjemisk prevensjon noe jeg ikke gjør lengre... og skjønner derfor veldig lite av det her, fra det anatomiske, og patologiske perspektivet...
Helt ulogisk..
Noen som vet??