< Tilbake til oversikten

Vektnedgang

Fru Potethode sa for siden:

Hei

Har stilt spørsmålet et annen plass her på forumet, men har ikke fått svar enda...så utålmodig som jeg er så stiller jeg det på nytt igjen. :_plystre:

Jeg bare lurer på om man kan gå for fort ned i vekt? Vanligvis så anbefales det ikke mer enn rundt 1 kg i uka... Gjelder dette lavkarbo også?

Supah sa for siden:

Ikke MER enn 1 kilo i uken? Jeg synes det er rimelig fort jeg.. :smile:

Anos sa for siden:

Hvis man går for fort ned i vekt så er det jo større sjangse for at huden ikke følger helt med. Det er vel anbefalt å ikke ta av mer enn 0,5kg-1kg i uka på lavkarbo også.

Jeg startet med lavkarbo kost 18.april, da veide jeg 80 kg.
Veide meg i dag tidlig og da viste vekten 67,8 kg.
Synest det er mye på litt over 5 uker....

Supah sa for siden:

12,2 kilo på 5 uker!! :eek:

Det er kjempemye. WOW.. Hva driver du med? :smile:

Spiser lavkarbo mat, har merket at vekten gikk fortere ned når jeg begynte å drikke 2 kopper kaffe med Cocosa. En på morningen og en på ettermiddagen.
-jeg spiser vel tilsammen 4 måltider i løpet av en dag.
Seriøst, dette er de letteste kg jeg noengang har kvittet meg med!!:D
Merker på hele kroppen at dette er riktig kost for meg, og eksemet på hendene er borte vekk. :D

Supah sa for siden:

Fantastisk! :stortsmil

Bra at du har funnet ut hva som passer for deg.

lifejack sa for siden:

Først og fremst: Gratulerer med fantastisk vektnedgang!
Godt å høre at du trives så bra med dette kostholdet, og at du har hatt andre helsegevinster også!
Det er ikke anbefalt å gå ned noe særlig mer enn 0,5-1kg i uken, men når det er sagt så er det ganske mange som går mye ned i starten, før det så jevner seg ut, og vektnedgangen går saktere (og noen ganger stopper opp litt).
Så hvis du ser på vektnedgangen din om noen måneder, og regner et gjennomsnitt, så kanskje du vil se at det ligger nærmere 0,5kg i uken f.eks.:)

Makronelle77 sa for siden:

Oj så flink du er:-)
Kan du skrive litt mer om hva du spiser?
Ble litt motivert av dette. Jeg har selv stått stille nå i 5 uker.
Synes dette med fett er vanskelig, men skla teste ut dette med cocosa.
Hvordan kom du på at det kunne være løsningen forresten?
Kan jeg også spørre deg om hvor høy du er?
Jeg er 165 cm og veier i dag 76,8 kg. Begynte i februar og veide da 82 kg.
Så jeg synes det går litt tregt....

Dolsi sa for siden:

Det var utrolig mye altså, kan du ikke gi oss eksempler på din dagsmeny?
Begynte omtrent samtidig vi da, jeg litt før deg tror jeg, men jeg har ikke gått ned særlig mye altså

milja sa for siden:

Super intr. i hva du spiser! Dytter på denne!

Bestemamma sa for siden:

Har for første gang prøvd cocosa (uten smak) i kaffen. DET VAR FAKTISK KJEMPEGODT !!!! :D Det var altså ingenting å grue seg for :o.... Nå er det bare å vente på om jeg blir kvalm av dette også samme som når jeg spiste den grønne direkte fra skje.... :(

Bestemamma sa for siden:

Jeg ble faktisk ikke kvalm i det hele tatt !!!!! :D
Dette er fantastisk! Kaffeen fikk en deilig rund smak og glir lett ned gjennom halsen. :p
Nå skal det sies at jeg har både stevia og fløte i den, men også uten fløte smaker den nå mye bedre enn uten cocosa :)
Kan nå endelig forstå de som sier at smør-te er godt :D
Så dette skal jeg sannelig fortsette med :stortsmil

Okie sa for siden:

sniker meg inn og spør hvilken type Cocosa dere bruker... :o

vil så gjerne prøve jeg også, men er redd for å kjøpe "feil"...

Smelia sa for siden:

wow eg e sjukt misunnlig!!!! eg begynte i slutten av mars og var då 87.. no e eg 82 og syns det går seiiiint... men cocosa i kaffi?! korleis.. bare kaffe og ei skei med cocosa?

Bestemamma sa for siden:

Til kaffien bruker jeg den med brun etikett fra Soma. Det er den som er uten kokossmak. Pure coconut oil økologisk cocosa, heter den. Den optimale stekeoljen står der. Jeg har ikke brukt den til det da. :rolleyes:

Den andre er med grønn etikett også fra Soma. Extra virgin coconut oil står det på den. Den må vel brukes til salater og slikt noe som skal ha kokossmak, i og med at den er kaldpresset og smaker godt av kokos. En smak av tropisk paradis står det på den. Ja, gjerne det, men jeg kunne bare ikke spise den som den var lenger etter at jeg hadde kommet så langt ned i vekt. Ble som jeg skriver over her, temmelig kvalm av den etterhvert...:(
Begge kjøpt på helsekost.

Misunnelig på vektnedgangen? Den kommer til deg også :) 5 kilo ned er da slett ikke lite på såpass kort tid...Dessuten har du tiden og alderen på din side...det har ikke jeg....;)

Jeg tar litt stevia og fløte i i tillegg til en stor skje Cocosa.... Skulle begynt med det tidligere. Men har jeg planer om å kutte ut kaffe og gå over til grønn te istedenfor...tenker på fargen på tennene jeg da, også har jeg fått tendenser til sur mage av all kaffedrikkingen......:o

Gjør det da, vennen min :D

LIBBA sa for siden:

Gratulerer med super vektnedgang! :heia:
Er jo veldig mye på 5 uker. Sterkt jobba :D
Tror nesten jeg må begynne med cocosa i kaffen jeg også ;) :ja:

Okie sa for siden:

takk :D ut og kjøpe i helga
og jeg blir 40 neste år, håper det skjer et under med vekten/ forbrennning for meg også hehe (og jeg fikk så bakoversveis at jeg glemte å si gratulerer- gratulerer )

Tufso86 sa for siden:

Har de Cocosa på iHerb?

Gratulerer, så flink du har vært!!

misslinda sa for siden:

Hmm.. tror jeg må begynne å drikke litt te med cocosa ;)

Er det forskjellige smaker på grønn te? evt. en som smaker bedre enn andre??

Og til TS.. WOW.. Super vektnedgang ;) Gratulerer ;) :D:D

Bestemamma sa for siden:

Håper du liker Cocosaen. Om du skal ha den i kaffe eller te vil jeg anbefale at du kjøper den med brun etikett. Den er uten smak og ødelegger ikke for smaken på det du drikker.

Vet ikke om den heter Cocosa den de har på Iherb, men de har nok andre kokosoljer som er like bra.

Er det jeg som har vært flink, eller mener du noen andre ? :D

Bestemamma sa for siden:

Det var så mange forskjellige smaker på grønn te at jeg ble helt fortvilt...endte opp med å kjøpe en totalt smakløs en..må nok prøve igjen.....:p

Eucalyptus sa for siden:

Gratulere med super nedgang! Jeg er mektig imponert :heia:

Bestemamma sa for siden:

Skulle ønske jeg hadde tatt før og etter bilder, men jeg har bare kroppen min som den er nå å se på...greier seg det egentlig...:D

Batillip sa for siden:

Stor forskjell! Jeg er hektet på Earl Grey.

Batillip sa for siden:

Hm! Jeg har droppet å ta før-bilder. Har bare lyst til å kvitte meg med hele kroppen. Ute av syne, ute av sinn. Men dersom jeg angrer, så er det kanskje lurt å ta likevel. Før det er for sent. Hm, hm, hm. Tar alle før-bilder? Jeg har bestandig jaget vekk enhver fotograf. Ikke har jeg målt heller.

Bestemamma sa for siden:

Det var slik jeg tenkte jeg óg, men nå når jeg ser hvor bra dette har fungert for meg angrer jeg jo litt på at jeg har vært så fotosky...:rolleyes:

Bestemamma sa for siden:

Men er ikke earl grey en svart te da...? Eller er det bare navnet de har tatt? Er den bare tilsatt bergamott som den vanlige earl grey teen kanskje?

Batillip sa for siden:

Earl Grey te er en sort te som er smakssatt med olje som er utvunnet av skallet fra bergamottappelsin.Tradisjonelt har betegnelsen Earl Grey vært bruk om sort te produsert av Twinings, men i dag brukes betegnelsen også om grønn og hvit te med smak av bergamott fra en rekke forskjellige produsenter.

Klem fra Wikipedia.

Bestemamma sa for siden:

Hem, god idé, liker bergamottsmaken jeg..... Må prøve den...

Sitter og prøver en stor kopp Lipton grønn te med Osmanthusblomst...Lukter herlig, smaker nada... Har hatt to pyramider te oppi og søtet med Stevia...hadde oppi en skje Cocosa og fløte...Smaker som sagt lite, men det går da ned......
Må prøve den med kokossmak i teen i morgen kveld... Kanskje det blir litt eksotisk....:p

frisk og slank ? sa for siden:

Gratulerer med en fantastisk flott start ! Det er superinspirerende for meg som er på dag 5 med ketolyse :-)
Jeg leker med tanken å ha som mål å gå ned 12 kg. på 12 uker...... Synes det er litt ambisiøst - men har lyst til å prøve ! Du har jo greid det på 5 uker !!!!!!
Takk for inspirasjon og lykke til videre !

Bestemamma sa for siden:

Jeg gikk ned 11 kg på de første 5 ukene, men hadde faktisk den største vektnedgangen på midten av de 4 månedene jeg gikk ned de første 30 kiloene.....:D

Syns fru potethode har fått en flying start,,, lurer på hvor langt ned du skal frue? :D

solsikke123 sa for siden:

Hei.
Gratulerer med super nedgang:)
Kan det være lurt med cocosa selv om man får i seg nok fett gjennom kosten?
Tror jeg også må prøve det, går så tregt om dagen.....

Heisann og tusen takk alle!! :D
Her har det jammen vært litt aktivitet siden sist jeg var inne på forumet. :)

Hadde en sikkelig flying start, kan man si. Har ikke gådd ned i vekt på leeeeenge. Veier meg hver fredag. Så på 1 mnd ca så har jeg bare gådd ned 0.8 kg.

MEN for all del jeg klager ikke, føler meg fantastisk og har et overskudd som jeg faktisk aldri har hatt før.:D

Jeg skal ned en 8-9 kg til tenker jeg.
Noen av dere spurte hvor høy jeg er, hehe jeg er pittelita- 163 cm...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.