-- konkluderer med at Lindberg er bra fordi det er variert, men at GI og blodsukker-kontroll er tull (som vel er hele filosofien bak Lindberg??)
Sjokkerende hvor lite reflekterte disse menneskene synes å være rundt de ulike diettene! Ingen trekker fram at det kan være kjempevanskelig å få i seg nok og riktig mengde energi og næringsstoffer på Raw food, eller at Superfoods er helt sinnsykt dyrt og stort sett har blitt slaktet av all vitenskap. Lavkarbo presenteres som en hurtigkur som man overhodet ikke kan gå på med barn i huset (!?!), og man trekker igjen fram dette med kolesteroløkning hvis man spiser for mye fett, og at fett er svært energirikt og derfor ikke vil egne seg til vektreduksjon.
I tillegg påstås det at man ikke spiser grønnsaker (!!!) eller vegetabilsk mat på lavkarbo, og at man ikke kan trene fordi muskellagrene vil være tømt for energi. Selv spiser meg minst like mye grønt som jeg gjorde før, om ikke mer! For ikke å snakke om frø og nøtter, som også trekkes fram som sunt..
Og min personlige favoritt: Man må spise "vanlig mat".. Uten noen videre forklaring enn at dette har være "norske anbefalinger i årtier"
Nei, det stemmer ikke Nerthus...Det var en omtale av noe som stod i Dagens Næringsliv som vi ikke engang kan få lest fordi det står i papirutgaven...(Vil ikke kjøpe den bare for dette)
Ja, Annne, jeg så det...kjempefint at du skriver så langt og informativt om det som står i artiklene. Men det er desverre litt liten vilje til diskusjon om dem her på forumet...Tempen blir ikke så høy når en er enige om alt....:D
Diskusjon om LCHF inne på dagbladets diskusjonssider er fint, men de er beklageligvis ofte noget useriøse i måten de diskuterer..........:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.