< Tilbake til oversikten

Nøttesjokolade

Makronella sa for siden:

Jeg har en favorittsjokolade (som heldigvis ikke er å få tak i her i staden ) Det er mørk ritter sport sjokolade med hele nøtter …….. farlig god!!
For en tid tilbake hadde jeg noen dager jeg bare hadde såååå lyst på sjokolade -så jeg kjøpte en 86 % sjokolade, men den var liksom ikke så fristende likevel. Fant etterhvert ut at jeg skulle ta sjokoladen å smelte den, hadde ogsa i 1 t-skje cocosa, bare for å øke fettmengden. I muffinsformer av silikon la jeg noen hele hasselnøtter og helte den smeltede sjokoladeblandingen over. Jeg syns huske jeg fikk nok til 3 (dumt ikke kladde innlegget med en gang ) Satte formene deretter i frysen for stivning.
Litt store stykker for spises i ett , selv om jeg glatt kunne klart det Delte de i to og hadde dermed en liten og tilfredstillende kaffekos. Neste gang vil jeg prøve med konfektformer, ha i en nøtt og litt sjokolade.
[CENTER][/CENTER]

Kitt sa for siden:

Her finner du en av mange varianter som alt finnes rundt om!

Mange av oss som like nøttesjokolade, tror jeg!:o

Ninisen sa for siden:

Lagde denne i dag, og den var alt for god! :P Så nå mumser jeg morrpølse for å ikke spise mer av sjokoladen... :P

Cilli sa for siden:

Nam - denne har jeg også laget i muffinsformer. Rist nøttene med et lite dryss salt - så får du virkelig stimulert smaksløkene. En annen variasjon er en aldri så liten kremdott på toppen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.