< Tilbake til oversikten

Sellerirot

Dolsi sa for siden:

Leser her inne at en del av dere spiser sellerirot som f.eks gratinert sellerirot.
Har fått sansen for dette, synes det er veldig godt.
Lager det av og til, men ikke daglig.
Leste nå i en LCHF kokeboka mi at man kan spise sellerirot av og til, ikke daglig.
Trodde da at det er så lite karbohydrater i det at man kunne ha spist det daglig om man vil, eller stemmer ikke det :confused:

nellie sa for siden:

Står det noe grunn til dette, eller?

Dolsi sa for siden:

Det står: Unn deg i blant
Følgende matvarer inneholder mer karbohydrater og kan spises av og til: også ramses det opp: Rotfrukter som gulrot, kålrot, pastinakk, rødbeter, søtpoteter og rotselleri.

men så vidt jeg kan se så inneholder da rotselleri kun 2,8 karbohydrater per 100 gram :confused:

Kanutten sa for siden:

Jeg spiser sellerirot hver dag. Men det blir aldri mer enn ca 200 gram.

Jeg er SÅ glad for at noen introduserte den rota for meg for den er GOOOOOD! Jeg takler ikke blomkålmoser eller brokkoligratenger, men sellerirota er knallgod. Jeg skal teste ut sellerirotmos i overmorgen. Står på planen.. :p Skal da ha stekt falukorv med sellerirotmos! Det kan hende jeg da blander litt knutekål oppi siden den har litt mer sødme i seg... :rolleyes:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.