< Tilbake til oversikten

Hva er egentlig slankemat?

Klådia sa for siden:

Ja, hva er egentlig slankemat...?
Det skal tydeligvis Drevon svare på fra kl. 15.00 på VG Nett.

"Hva er egentlig slankemat? Har du spørsmål om kosthold, matvarer, kalorier eller næringsstoffer? Da kan du stille spørsmål til lege og professor i ernæring Christian A. Drevon. Han er kostholdsekspert i Vektklubb.no og svarer på alt du måtte lure på om kosthold og vektreduksjon."

Vi vet vel alle hva han svare på slike spørsmål. Har de siste gangene prøvd å unngå lesing av nettmøtene med Drevon, for jeg hisser meg så innmari opp.

Imp sa for siden:

Ja det blir jo spennende. :) Blir sikkert diskusjon ut av svarene hans etterpå. :)

Nerthus sa for siden:

Haha, ja det er greit lesestoff for den som trenger og få opp blodtrykket litt - ihvertfall om man spiser lavkarbo ;)

Nerthus sa for siden:

Angrer litt på at jeg leste svarene nå...:(

Jada...

eller denne:

"...vil du GARANTERT gå ned i vekt". 99.9% av alle som slanker seg på lavfett/lavkalori diett a la Grete Roede VET at det er viktig og ikke spise for lite... Drevon derimot anklager alle som sliter med samme problemstilling som ovenfor for å lyve om inntaket sitt... mange løgnere der ute blant slankerne ;)

Dessuten liker han tydeligvis og snakke mye og detaljert om luft i magen, promp og sånn....:cool: Stakkars dama spør om knekkebrød uten gjær og får en forelesning i gassdannelse i tarmene... Synd man ikke kan kommentere, skulle gjerne sendt en link til lavkarboknekkebrød... (nå er jeg usikker på om vanlige knekkebrød i det hele tatt HAR gjær i seg??)

Klådia sa for siden:

Og her er resultatet:

tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2492

Er som vanlig ikke imponert over svarene han gir.

Ei jente som spiser 1400 kalorier pr dag og trener, får råd om å spise enda mindre og trene mer.

En annen som trener 6 dager i uka og spiser 1900-2000 kalorier pr dag GARANTERER Drevon at skal gå ned i vekt, men jeg får inntrykk av at han tviler på at personen registrerer alt han spiser siden denne personen har problemer med å gå ned i vekt.

En person med PCOS som ønsker å spise færre karbohydrater får beskjed om at han ikke anbefaler lavkarbo, men i stedet maten som anbefales av Helsedirektoratet I PASSE SMÅ MENGDER. Synd at personen får slike råd når vi vet at det er mange her inne med PCOS som har mindre plager når de spiser seg gode og mette på lavkarbomat.

Enda en person med lavkarbospørsmål:

Low Carb high fat diet
Innsendt av: Vidar, 23/05 - 2011 kl. 10:07

Hei! Jeg har inntrykket av at du mener at det totale kaloriinntaket er det som avgjør om du går opp og ned(med noen unntak). Men når folk legger opp dietten sin med et høyt innhold av fett og lite karbohydrater hva tror du forklaringen kan være siden folk opplever effekt og bedring av en slik diet?"

Hei, De som lykkes med vektreduksjon på lavkarbo kost de spiser mindre, akkurat som andre som legger om kosten sin og spiser mindre. Hilsen Christian A. Drevon

Hvordan forklarer da Drevon at personer som spiser mer nå enn da de gikk på lavkaloridietter faktisk går ned i vekt????

Har flere ganger sendt inn kritiske spørsmål til disse nettmøtene, men får (merkelig nok :D) ikke svar på dem...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.