I begynnelsen da jeg leste boka "slank med ketolysekuren" så ble jeg glad da jeg så hvor mye bedre alt skulle bli. Mer energi enn man har hatt, sunnere hud og bedre helse blant annet. Jeg er nå i min fjerde uke og har ikke opplevd noe av det. Huden er verre enn noengang og energien er fraværende. Føler meg sliten. Hodepine har jeg også mye av selv om jeg drikker nok av vann.
I tillegg har jeg fått utslett?! på brystkassen. Er det normalt da?
Nei, bortsett fra at jeg har mistet noen kg, så er jeg skuffet over hele greia:(
Leste du også den delen av boka som forteller deg at det vil komme en periode i kuren (for noen nesten med en gang, for andre etter noen uker) hvor man blir skikkelig slapp, får hodepine, blir kvalm og svimmel? Dette er reaksjoner på at kroppen din ikke lenger får de store mengdene karbohydrater den er vant til. Rett og slett abstinenser. Gi det litt mer tid, så vil du oppleve de positive sidene ved ketolysekuren.
Sjøl holdt jeg på å svime av et par ganger på t-banen på vei til jobb, og var dødsslapp og hadde hodepine. For meg ga det seg etter en uke... for noen tar det litt lengre tid.
Jeg har heller ikke fått noe særlig bedre hud på ketolyse, men heller ikke noe verre. Ikke alle opplever de samme positive effektene, men gi det uansett litt mer tid før du gir opp. Kroppen din trenger tid til å omstille seg. Stå på. :)
Ok, så da er dette ganske normalt med andre ord? Hva med utslett, er det normalt?
Her er en dagsmeny
Frokost: 1 egg, 1 pk bacon og agurk
Lunsj: Eggesalat( 1 egg, hvitost, seterrømme, agurk og isbergsalat)
Middag: Laks i rømmesaus med brokkoli
I går hadde jeg det samme, bortsett fra taco til middag. Kvelds varierer fra ingenting til biff, egg, bacon...
Jeg drikker vanligvis bare vann, men det hender jeg tar en liten skvett fun oppi.
Jeg tar bare kromtilskudd.
Hvor mange av karbene om dagen kommer fra grønnsaker?
Agurk og isbergsalet er det mest vann i, ikke næring.
Kroppen trenger varierte grønnsaker for å forbrenne og fungere optimalt. Og tar du i tillegg alle anbefalte vitaminer, så får kroppen godt med vitaminer, mineraler og enzymer den trenger.
Mange opplever at huden blir litt urein en periode. Enkelt forklart så er det fordi at allt avfallet vi har samlet i kroppen, kommer ut, deriblandt via huden.
Utslett på brystet er det mange som opplever - flere av oss setter det i sammenheng med at huden blir overfølsom for syntetiske stoffer i overgangsperioden. Nå vet jeg ikke hvilket kjønn du er, men om det er aktuelt, kan det hjelpe å bytte til en bomulls-bh mens det står på. :cool: (Om ikke er det kanskje andre triggere?)
Jeg har også fått utslettlignende ting (kviser?) på brystet og ryggen.. og håret holder på å ramle av meg..! Jeg tar vitaminer og dobbel dose B-vit, i tillegg til grønnsaker... Føler som du at dette er medaljens bakside. Huden i ansiktet er ok, men ikke mer enn det. Energinivået kom seg etterhvert, men har stabilisert seg, dvs jeg er fortsatt mye trett, som jeg også var tidligere. Jeg vet at tradisjonelle slankekurer også kan forårsake alt dette, men føler at særlig hårtapet kom med ketolyse:eek:
Tusen takk for oppmuntrende ord og gode råd!:) Føler meg raskt mer motivert nå. Skal ut å gå med en laaaang tur og håper jeg kvikner litt til:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.