< Tilbake til oversikten

Et litt annerledes syn på veganere :)

BitTorres sa for siden:

Nå synes jeg at det å kritisere andres liv eller kosthold uten selv å ha gått "i deres sko" er en uting. Men det var nettopp en tråd her, som fikk mange til å gå av skaftet. Trådstarter selv var litt kritisk til lavkarbo, men ukritisk til sin egen diett som han gikk på nå. Her er en blogg fra en som har gått på en sånn i diett (veganer, uten noe animalia eller behandlet mat) i 3 år. Les og gråt :)
voraciouseats.com/2010/11/19/a-vegan-no-more/

Huldr sa for siden:

Veldig bra artikkel! Takk :)

ThereseA sa for siden:

Utrolig bra lesning

Nerthus sa for siden:

Vi skulle bare ha postet denne FØRST tror jeg ;) Jeg legger merke til at vegan/vegetarianer miljøet ser ut til å være ganske så mye mer aggressivt enn feks lavkarbomiljøet... eller tar jeg feil? De skal jo redde jorda - men fy f... om du ikke spiser slik de gjør så får slike som artikkelforfatteren DRAPStrusler?? Grøss....

Charlott sa for siden:

En sterk og velskrevet historie!

Klara sa for siden:

Fantastisk bra innlegg! Velskrevet, intelligent og imponerende ærlig!

Jeg har vært veggis i ca 10 år, og til dels vært i "veggismiljøet". Har aldri støtt på noen som ville sendt drapstrusler til en eksveggis/veganer :eek:

Forskjellen mellom lavkarbo og veganer er jo, som du er inne på, det ideologiske. Lavkarbo er først og fremst for god egenhelse, mens veganisme skal redde verden og ser på det å spise dyr som ondt... Det er alltid noen gærninger i svært ideologisk kretser, men jeg tror ikke jeg ville ha dømt hele miljøet på bakgrunn av noen få.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.