Jeg har kastet en bunke med papirer vi har fått i retur fra trykkeriet...men jeg var flink og fjernet alle bindersene først...ca 2 store fulle bokser....:eek:
På hybelen, så sorterer vi papir, biologisk avfall, glass og hermetikk.
Her hos kjæresten.. så går alt rett i søpla, fordi det finnes ikke noe sted hvor man kan levere i nærmeste omkrets..
Når jeg får meg hus med hage, skal jeg opprette kompost med en eneste gang :ja:
Her har vi to kompostdunker hvor alt matavfall går, papir til resirkulering; det samme med glass og flasker. Målet nå er i tillegg å sende tomme hermetikkbokser til resirkulering. Prøver å gjøre litt som er enkelt å integrere i en travel hverdag.
Vi sorterer mat, papir, glass/flasker og bokser + muljøfarlig avfall. Vi har brun dunk med selvdestruktive poser (husker ikke hva det heter men syns mitt ord var et flott ord) inne i kjøkkenskapet (guri så full den blir av alt grønnsakavksjæret mitt). Hiver ut i brun svær dunk ute. Vi har kompostbinge i hagen som vi bruker om sommeren.
Vi panter flasker eller hiver flasker/glass i egnet kontainer på miljøstasjon. Samme med store plastting og en skjelden boks (bruker lite boksemat). Små plastting (innpakning etc) går i vanlig søppel (svart dunk) inne og ute. Og ALT papir går i papirdunk (grønn dunk).
Også har vi rød dunk for miljøfarlig avfall som maling etc.
Selvdestruktive!! :lol: :lol: Lo høyt da jeg leste det ;) Kanskje du mener selvdestruerende, ellernoesånt? Biologisk oppløsbare? (Wah, nå holdt jeg på å skrive biologisk oppblåsbare..) :lol:
fnis
[color=purple][/color] - joda, det er det! Men vettu - det er det i brus også!! Så all den kullsyra du har fått i deg i dag når du har drukket 1-2 liter Pepsi-Max - det er egentlig promp det!!
[color=purple][/color] Tenk på det du! Nå fikk du god smak i munnen tenker jeg..... :lol:
[color=purple][/color] :lol:
[color=purple][/color] :lol:
[color=purple][/color] burp
Det var visst ikke her jeg skulle si det heller.... det var i journalen din....:_plystre:
Hva jeg har gjot for miljøet i dag var det jeg skulle skrive om her ja....
Jeg har forflyttet meg til bens, ikke spist gassdannende mat....:p, sortert søppelet,(gjør vi hver dag, hermetikk og glass for seg, papir for seg, nedbrytbart for seg, annet boss for seg og plast for seg selv....phu er faktisk litt lei...:rolleyes:) jeg har brukt rene naturprodukter til hud og hårpleie...jah, det var det jeg kom på...:)
Jeg har ikke gitt etter for trangen til å myrde opptil flere skolekorpsmusikanter som jeg har hatt den tvilsomme gleden av å dirigere i dag. Tenk for et søl det hadde blitt hvis jeg hadde revet av dem hodet en etter en, som jeg har lyst til å gjøre.
Jeg må bare skryte av meg selv og si at jeg er veldig flink til å lukke dører (spare på varmen i stuen) og slå av lys i rom som ikke blir brukt. Dette er noe jeg fikk med meg fra Nederland, hvor strøm og gass er kjempe dyrt! (Også liker jeg hverken kattene eller hunden på soverommet mitt... :p)
Ellers så er jeg ikke så flink til det bio avfall greiene, men det er fordi leiligheten er så knøtt liten at vi ikke har plass til en til bosspose i skapene. (Den MÅ være godt gjømt vekk, ellers så tar kattene og "inspiserer" den.) Men bokser, glass og papir sorterer jeg! stolt
Ellers så legger jeg planer til økologisk planteskole drift. Har skrevet et helt fordypningsprosjekt om det. :cool:
Vi har også søppelsortering a la Nille & co.....:p
....og Fedonisten.....den der er ihvertfall familievennlig:eek:
Albertine....jeg hører noe forferdelig på nyhetene om dagen....:eek:
I dag har jeg tatt med meg en plante til kontoret........for å bedre luften litt:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.