Da jeg brukte ketolysekuren for å gå ned i vekt, låg jeg på mellom 15 og 20 karber dagen.
Mesteparten kom fra varierete grønnsaker og blanda salater. Fordi at kroppen trenger det for å få vitaminer og mineraler og enzymer for å fungere og forbrenne optimalt. I tillegg spiste jeg ketolysevitaminene.
Jeg holdt meg unna all slags erstatnings- produkter, i form av brød, søtstoff...
Hadde også fast veiedag 1 gang i uka.
Passet også på å ikke spise for mye salt i dagene før veiing. Siden salt binder vannet i kroppen.
Du sier at vekta ikke har rikka seg de siste dagene. Veier du deg hver dag? Og blir du mentalt påvirket av tallet på vekta? Viss ja, så kan det medføre stress, og stress er negativt for vekta, pga. av stresshormonet kortisol.
Ser også at du har ketolyse oppført i din filosofiboks.
Da regner jeg med du har lest boka, og faktisk lest at vektnedgangen kan variere uke for uke, og fra person til person.
Og for lite karber kan føre til at kroppen går på sparebluss.
Løk og paprika er en fin måte å få opp karbohydratinnholdet på.
Takk for utfyllende svar, Gerd :) Og takk for påminning. Det jeg sliter med er som sagt å komme opp i nok kh pr dag. Og det er derfor jeg er litt redd at dette kan være grunnen ... men ja - jeg skal ikke stresse med veiing hver dag - men jeg tror jeg blir mer "stressa" jo mer tida går?
Nei nå skal jeg bare koke meg to egg! :)
:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.