< Tilbake til oversikten

Spørsmål anng Lavkarbo-pils og ketose

kjerstiva sa for siden:

Jeg skjønnte ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden, så prøver meg her.

Jeg ser at i Ketolyse-kostholdet er det tillatt med lav-karbo øl. Jeg lurer på om noen her inne har erfaring med dette, når de er i ketose?

Jeg har utrolig lyst på en eller to i kveld, men er redd det skal bremse vektreduksjon/ketosen......

GunnerAG sa for siden:

Fant denne her på forumet ;)
Leg spesielt merke til det i grønt ;)
Også vell det meste av ølet som vi drikker et hveteprodukt,såfor oss som er på inntroduksjonen er det vell ikke noe lurt å innta.

kjerstiva sa for siden:

Tusen takk for god info :):):)

GunnerAG sa for siden:

Bare hyggeligt :)

kjerstiva sa for siden:

Kjøpte meg nå 2 Mack lite, 5 karber pr boks:-D

Øystein sa for siden:

"noen dager" :confused: Går jeg virkelig rundt og forbrenner alkohol i flere dager etter å ha drukket litt på en lørdags kveld?

Trj sa for siden:

Nei. He he. Det skulle tatt seg ut. Etter ei skikkelig "rotbløyte" regner man vel 24 timer før man er sikker i trafikken. Så dette er feil !

Charlott sa for siden:

Poenget der var vel at det kunne gå noen dager før man begynner å forbrenne fett igjen ;)

Perleblomsten sa for siden:

Skjønner det frister, jeg ventet med lavkarbo øl til forbrenningen var godt i gang, ca 3 uker ,det vil si at jeg var veldig streng mot meg selv i de ukene for ellers har jeg erfaring med at det sklir litt ut.
Men vi reagerer forskjellig alle sammen, du får bare prøve deg ut:)

kjerstiva sa for siden:

Jeg kjøpte meg bare 2 Mack Lite, så får jeg se hva stix og vekt viser de neste par dagene. Blir jo i grunnen spennende :-)

kjerstiva sa for siden:

Ok, en liten oppdatering: i morges var utslaget på stix svakere, noe som jeg tenker er naturlig da kroppen heller har vært opptatt med å forbrenne alkohol. Blir spennende å se om utslaget er sterkere senere på dagen.

Vekta: ned 0,5 kg. wohoo.

Foreløpig konklusjon (forutsatt at ketostixen mørker utover dagen) : 2 mack Lite = helt ok ! :D :D :D

**Stixet igjen ca 1 time etter at jeg sto opp, og nå var det fullt utslag igjen. :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.