Superteddy sa for siden:
Noen erfaringer?
Superteddy sa for siden:
Noen erfaringer?
Andrine84 sa for siden:
Min erfaring med det er at ketolysekostholdet gir meg mer energi.
Dermed får jeg også bedre effekt av cipralex.
Kommer meg ut i frisk luft også og det er gull verdt. :hearts:
Timiane sa for siden:
Hei.
Jeg har brukt cipralex men ikke mens jeg har vært på lavkarbo.
Her er en tråder om temaet:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25123
Superteddy sa for siden:
Takk for svar! :) Satser på det kommer til å gå bra..
Timiane sa for siden:
Lykke til:)
VSB sa for siden:
Bare et lite tips,cipralexkan gi (ga meg) en voldsom matlyst, så hvis du vil ned i vekt, ville jeg anbefale deg å snakke med legen om å bytte medikament, finnes mange bedre alternativer. Jeg bruker Fontex, skal ha litt motsatt effekt, virke regulerende på bulimi eller noe, hjalp ikke meg sånn sett da... Jeg la på meg 15 kg, mesteparten på 3mnd takket være cipralex, og en idiotisk lege, det er dette jeg sliter med nå...
rut311 sa for siden:
Jeg gikk også kraftig opp i vekt da jeg begynte på cipralex, 20 kg på et år. Men da var jeg ikke på lavkarbo.
Min erfaring med cipralex i ketose er bare positiv. Har gått ned 20 kg på et år. Matsuget man får av antidep vil jeg si er mer mentalt enn fysisk. Ihvertfall har ikke jeg problemer med overspising så lenge jeg holder meg til 15 karbs om dagen.
Men man må være knallhard og veldig konsekvent!
trultemamma sa for siden:
Signerer på vektoppgang av cipralex.. :(
Har nå fått wellbutrin (mannen måtte le når han så hele navnet, Wellbutrin Retard) ;)
føler ikke slikt sug lenger som jeg hadde på cipralex. Uansett når så var jeg sulten. Ikke rart man går opp...
Har prøvd utallige slag og alltid er vektoppgang og svetting for sterke bivirkninger til at JEG vil mer.
Spinnerette sa for siden:
Jeg og begynte å legge på meg da jeg startet med cipralex. Men begynte også samtidig med p-piller og lamictal, så vet jo ikke om det bare var den som var synderen. La iallefall på meg nesten 40kg iløpet av 2,5 år. Men skal sies at dette skyldtes også andre ting...
Har ikke hatt problemer med å komme i ketose pga dem, og har gått ned 20 av kiloene jeg la på meg so far :)
trultemamma sa for siden:
Det er jo kjempebra :heia: Så flink du har vært.
Tar du fortsatt lamictal og cipralex? (bare hvis du vil svare) Og hvordan synes du det er å kombinere de to typene?
Spinnerette sa for siden:
Japp, har tatt begge delene i overkant av 3 år, siste året (eller noe sånt) også Seroquel. Funker OK for meg. Har bipolar lidelse, og kan ikke si at humøret er 100% stabilt selv med medisiner, men det er veldig, veldig mye bedre enn uten (Går rett i kjellern' når jeg glemmer medisiner noen dager)! Nå begynte jeg på Lamictal bare en kort stund etter Cipralex, så jeg tror ikke jeg fikk kjent på åssen den funker alene når den trådte inn for fullt på egenhånd. Vil nok si at erfaringen med kombinasjonen er god, til tross for endel kjipe bivirkninger, spesielt i samband med Seroquel. Men er så mange fler fordeler enn ulemper, syns nå jeg :)
Labomba sa for siden:
Bruker cipralex og har gått opp 15 kilo, men er enig i at det er det mentale som spiller inn. Har nå gått ned 12 kilo på ketolyse, så det er hue det er noe gæli med her hos meg.
Superteddy sa for siden:
Jeg har bare tatt en halv tablett i tre dager nå, men jeg har ikke merket noe til økt matlyst enda.. Kommer det etterhvert da? Det ER bare av økt matinntak man går opp på dem vel? De samler ikke vann eller noe?
Tidl. medlem sa for siden:
Det tar en del uker før du vil ha full effekt av medisinene. Og en halv tablett om dagen er en meget lav dose.
Jeg har selv lagt på meg 20 kilo under tiden jeg har stått på cipralex. Stor matlyst og manglende metthetsfølelse. Men har ikke hatt problemer med ketose og vektnedgang selv om jeg står på 20 mg om dagen. Har nå gått ned 10 kilo på 12 uker :-)
Superteddy sa for siden:
Så bra at du har hatt så fin vektnedgang Orkideen! :)
Skal opp i 10 mg etter en uke, så får bare vente i spenning og se hva som skjer etterhvert da..
Kanutten sa for siden:
Jeg gikk opp 20 kilo på cipralex. PLUSS at jeg ble suicidal.. :rolleyes: Kuttet derfor ut tvert og har det bra nå. Mine erfaringer er at cipralex er pyton!
Superteddy sa for siden:
Shit.. :eek: Ikke så veldig mange positive opplevelser her nei.. :confused: Legen sa at den hadde blitt forbedret , så det var ikke så stor fare for vektøkning lenger, men vet jo ikke om dere andre har fått den "nye" eller "gamle" da...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.