Jeg lurer på om noen vet om det finnes en kakulator e.l. hvor man kan plotte inn alt man spiser iløpet av en dag og få ut innholdet i protein, karbo og fett i gram og ikke i %. Var medlem av vektklubben til VG tidligere, men mener å huske at det kom i % der. Og jeg har ikke lyst til å betale for det heller.
Den kalkulatoren var fin den, men hvorfor kommer ikke fett opp i %?
Og hvorfor går det over 100%? På proteiner hos meg står det nå 199%, karbohydrater 52% og fett 86 gram?
Du ser sikkert på ADI% - se til høyre, der står det k.diag og etikett, der får du det i prosent av totalt kaloriinntak og i gram.
Hvis du har satt maksinntak av kalorier og andre næringsstoffer så kan du få over 100% i ADI-fanen om du har spist mer enn du satte som maksinntak. :)
Men noen som vet om det går an å endre på matvarer man legger inn? Har lagt inn feil vekt på flere av varene og tenkte å endre på dem, men det går ikke. Man må slette varen og legge til på nytt og det er litt klønete.
Du kan endre på mengden, både type mengde (ss, gram osv) og mengde, bare gjør endringer og trykk enter etterpå :)
I oppskrifter derimot mener jeg du må slette ingrediensen om du legger inn feil mengde. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.