< Tilbake til oversikten

Karbohydratkalkulator?

fleur78 sa for siden:

Jeg lurer på om noen vet om det finnes en kakulator e.l. hvor man kan plotte inn alt man spiser iløpet av en dag og få ut innholdet i protein, karbo og fett i gram og ikke i %. Var medlem av vektklubben til VG tidligere, men mener å huske at det kom i % der. Og jeg har ikke lyst til å betale for det heller.

Antoinette6 sa for siden:

diett.no ! Glimrende side !

ThereseA sa for siden:

Du kan bruke diett.no ... Her kan du legge inn alt og få prosent på karbo, fett og proteiner..

fleur78 sa for siden:

Takk :)

Kathja sa for siden:

hvordan legger dere f.eks Nannas frokostbrød/boller ? altså jeg får ikke den siden til å finne den oppskriften så jeg må regne karbene ved siden av.

Charlott sa for siden:

Mener å huske at karbene er ferdig utregnet og ligger i tråden der?

fleur78 sa for siden:

Den kalkulatoren var fin den, men hvorfor kommer ikke fett opp i %?
Og hvorfor går det over 100%? På proteiner hos meg står det nå 199%, karbohydrater 52% og fett 86 gram?

Nerthus sa for siden:

Du ser sikkert på ADI% - se til høyre, der står det k.diag og etikett, der får du det i prosent av totalt kaloriinntak og i gram.
Hvis du har satt maksinntak av kalorier og andre næringsstoffer så kan du få over 100% i ADI-fanen om du har spist mer enn du satte som maksinntak. :)

fleur78 sa for siden:

Hm ok.

Men noen som vet om det går an å endre på matvarer man legger inn? Har lagt inn feil vekt på flere av varene og tenkte å endre på dem, men det går ikke. Man må slette varen og legge til på nytt og det er litt klønete.

Nerthus sa for siden:

Du kan endre på mengden, både type mengde (ss, gram osv) og mengde, bare gjør endringer og trykk enter etterpå :)

I oppskrifter derimot mener jeg du må slette ingrediensen om du legger inn feil mengde. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.