Jeg har gått på ketolyse i fire uker nå og tester jevnlig med ketostix. Disse har vært lilla helt til ca en uke siden, da jeg spiste min første atkinsbar. Har også spist et par siden. Jeg skjønner nå at det er slik at mange ramler ut av ketose når de spiser disse, og på ketostix ser det jommen me ut til at jeg også har gjort det... Men...
Jeg har ikke spist over 15 karbohydrater, det er jeg helt sikker på... :confused:
Så det jeg lurer på da, er
Hva skjer egentlig inne i kroppen da? Om den ikke har karbohydrater, og ikke er i ketose?
Hadde blitt veldig glad om noen hadde kunne fortalt meg det :o
Jeg tror du like fullt er i ketose...kroppen bruker bare opp ketonene den produserer fordi den ikke får karbohydrater.....Du har altså et så lavt ketonnivå når du måler at det ikke er målbart lenger..... Skjer også med mange etter lengre tid i ketose....
Tusen takk for svar :)
Blir så innmari bekymra når jeg ikke skjønner hva som skjer, føler at jeg har kommet så bra igang at jeg er livredd for å ødelegge for meg selv. :(
Kan jeg tolke dette som at atkinsbaren trolig ikke hadde noe med det manglende utslaget på stix å gjøre i det hele tatt? :)
Atkinsbarer er uansett greit og bruke i nødsfall som mellommåltid og ikke hver dag. Lett og si, jeg er svært glade i de barene;)
Ketostixene dine er ikke fasiten på om du er i ketose eller ikke - det er antallet karbohydrater du tar inn som bestemmer det. Du har holdt på såpass lenge, kast stixene, hold karbonivået under kontroll og nyt livet!
Hei på dere har gått på Lavkarbokuren en uke ,og i dag før middag ble jeg så svimmel måtte ta en sjokoladebit Mørk gikk litt over men er fremdeles ikke helt bra!Er det noen som har opplevd dette?
Du MÅ sørge for å spise før du har tømt alle energilager. Kroppen din er ennå ikke vant til å bruke ketoner som drivstoff og går i surr... Svimmel....
Spis så mye du vil, og hold deg til fett og proteiner, om du velger å kjøre ketolyse eller Skaldeman (rundt 20 kh..) .... Om svimmelheten skulle vedvare øk på litt med karbohydrater fra grønnsaker til det går bedre...Deretter reduserer du igjen og prøver på nytt......:)
Jeg ble også litt svimmel og sliten idet jeg startet opp i ketolyse, men jeg syntes det ble bedre når jeg turte å spise mer fett, hadde en liten dæsj majones til frokosten, og litt seterrømme på salaten osv... Je begynte oså å være påpasselig med vitaminene og ketolysetabelettene, noe jeg også tror hjalp. Nå har jeg mer energi enn noen gang :)
Hei:)jeg er blitt medlem her i dag.Begynte med lavkarbo den 2mai(3uker)jeg veide 85kg,har nå gått ned 3kg.Slik det ser ut er vekt tapet mitt 1kg i uka.Er dette normalt?Mitt mål er 70kg:)
Hei:)jeg liker også disse sjokolade barene.Men,noen sier dem ikke er bra når en går på denne lavkarbo dietten.ikke vet jeg-står 2 karbo på atkinsen baren..
For noen kan de gi vektstagnasjon, eller dårlig mage om man spiser for mye pga maltitol som brukes som søtningsstoff. Man må nesten finne ut selv ved og holde opp noen uker og se om det gir forskjell :)
Noen reagerer på alt eller noen kunstige søtstoffer med og få vektstagnasjon fordi kroppen tror det kommer sukker pga søtsmaken, og dermed gir insulinutskillelse, noe som igjen hindrer fettforbrenning.
Et vekttap på 1 kg i uken er kjempebra, og det skal du være veldig fornøyd med! Når det kommer til hva som er vanlig osv. er det vanskelig å svare på fordi det er så store individuelle forskjeller. Men du kommer nok mest sannsynlig ikke til å gå ned 1 kilo i uken helt ned til 70 kilo. Kiloene sitter hardere på jo lettere man blir. Lykke til!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.