Neeeeeei, det er ikke bestemora som er i "lykkelige omstendigheter". Det er en venninde av meg som akkurat har funnet ut hun er gravid. Hun trener og spiller håndball og spør meg om jeg tror hun kan fortsette med det, og i tilfelle hvor lenge.
Jeg ha'kke greie på sånt jeg. Ville jo sagt at det ikke er noe problem. Men spør dere her i forumet. Her er det jo både trenende, gravide og håndballspillende. Er det noe som vet hva leger sier om sånt - eller evt. kan gi noen råd ?
Trodde nesten det var du jeg nå...:p Ene dagen så sprekker du, andre dagen er du gravid...,- hva blir det neste? :p:D
Når det gjelder trening og graviditet, så sier de at man kan fortsette den treningen man alltid har drevet med, men ikke starte opp med ny hardtrening etter man er blitt gravid..:)
Når det gjelder håndbal spesifikt, så vet jeg ikke? Pleier man ofte å få en albu eller ball i magen? Det kan jo være greit å ikke utsette seg for det når man er kommet et stykke på vei...:)
Min venninne fikk en ball i magen under trening da hun var fem måneder på vei, og mistet ungen. Jeg hadde ikke klart å leve med meg selv hvis jeg hadde utsatt meg selv og ungen for noe sånt. Når man er så langt på vei finnes det mange andre måter å holde seg i form på.
Ja,det tror jeg også.Men hvis hun er vant til å trene så skal det ikke være noe i veien for å drive å jogge og sykle,så lenge det føles behagelig.Jeg drev å jogga til jeg var 6mnd på vei,etter det ble det for tungt,så da ble det spaserturer.
Tusen takk alle sammen. Jammen godt jeg spurte dere !
Skal bringe svarene videre med en gang (for hu drar på håndball trening) ! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.