Monagh sa for siden:
Går på lavkarbo her og lurer på om hvordan det ligger an med rødvin? Kan man drikke et par koseglass i ny og ne eller ikke? Den vinen jeg har stående her heter My world.
Monagh sa for siden:
Går på lavkarbo her og lurer på om hvordan det ligger an med rødvin? Kan man drikke et par koseglass i ny og ne eller ikke? Den vinen jeg har stående her heter My world.
Monagh sa for siden:
Det er 6 gram sukker pr liter ser det ut som. Vil det si at det er 6 karboer pr liter?
Anos sa for siden:
Per liter? Sjekk på vinmonopolet sin hjemmeside. Som regel er det 2g kh per 100g.
Krib sa for siden:
Drikker rødvin nå...den har 0.4 g pr liter....0.3 på en flaske.Og såpass må man kunne unne seg:) Heter Domini Veneti,Valpolicella
Monagh sa for siden:
Her er det som er sakset fra vinmonopolets sider:
Alkohol 12,00% Sukker: 6,00 g/l Syre: 5,90 g/l
Krib sa for siden:
Da bør du styre unna den! Finn en med lavere sukkerinnhold:)
Bestemamma sa for siden:
Syns du skal drikke den jeg..... 6 gram kh. per liter rødvin er da ingenting å hyle opp for, selv om det fins de som har mye mindre... Du drikker da ikke liter på liter heller, vil jeg tro.... ;)
Trj sa for siden:
Ja, den har i overkant sukker av hva jeg ville drukket. MEN, to dl inneholder jo ikke mer enn 1,2 g karbohydrater (0,6 g pr dl). Så et glass eller to bør du kunne deg, selvsagt avhengig av dagens karboregnskap. Senere bør du kjøpe vin med lavere karboinnhold. :) Det gjør jeg... Stadig vekk...
Gracella sa for siden:
Nei, det er ikke helt rett, det er utrolig mye rødvin som nesten kvalifiserer til å være saft.
Man bør sjekke :)
Conjurier sa for siden:
Tja folk spiser da da fløte med bær så man må da kunne unne seg viner med 6g/l. Er ikke mange på ketolyse som klarer mye over en flaske uten å gå i bakken alikevel ?
Bestemamma sa for siden:
Nei, det har du jammen rett i... Før hadde jeg glatt kunne drukket tre flasker vin uten å vingle engang...men nå hadde det aldri gått bra... :p
Monagh sa for siden:
Haha! Det med å gå i bakken... normalt sett tåler jeg "uhorvelige" mengder med rødvin. Nå har jeg drukket to små glass og sitter allerede og fniser. hehe
Bestemamma sa for siden:
Ja, vi er billige drift.... :D God helg :o
Monagh sa for siden:
God helg til deg også :)
Krib sa for siden:
Det er sant! Tåler utrolig mye mindre nå! Nesten flaut:rolleyes:
__elly__ sa for siden:
Hva er gode lavkarbo/ketolyse rødviner da? :)
Krib sa for siden:
Den her tror jeg er "godkjent" Domini Veneti,Valpolicella. 0,4 pr liter
Monagh sa for siden:
Er den grøsselig sur eller ikke? Liker viner med fylde og fruktighet jeg da. Liker ikke tørre rødviner.
Krib sa for siden:
Var litt utenfor det jeg egentlig liker...men ikke så ille.
Lava sa for siden:
Noen som vet hvordan "oude kaap" er i vår verden?
Fikk den anbefalt pga smak..
Og vil gjerne ha tips til rødvin som ikke gir tørr munn, ble anbefalt å finne en lettere vin,men vet ikke hvilken. :)
Lava sa for siden:
Edit; fant dette, da er vel vinen mer enn godkjent?
Monagh sa for siden:
Hadde vært fint med vinanbefaling egentlig. Så om dere finner gode rødviner (som ikke er tørr for min del) så kom med tips :)
Coeur sa for siden:
Ken Creek: Alkohol 12,00% Sukker: 1,00 g/l
Flott! :)
Makronelle77 sa for siden:
Må bare spørre...
Hvor ofte og hvor mye/lite drikker dere alkohol?
Hvor mye tror dere alkohol hemmer vektnedgang?
Sihette sa for siden:
I dag skal eg ha jenteparty med ost og vin - og eg skal unne meg noen glass rødvin - Jacob's Creek under 1 pr 100g :D
skal leva og kosa oss litt sjøl om me er på diett/kostholdsendring!!!!
Så eg kjem nok til å ha meg litt rødvin kvar lørdag :o
Batillip sa for siden:
Jeg har bestemt meg for å drikke en flaske tørr vin 7. juni, to flasker 9. juni, to flasker 15. juni og to flasker 1. juli. Dermed har jeg også bestemt at det er greit. Disse fire dagene blir totalt fri for karbohydrater utenom.
Batillip sa for siden:
Jeg drikker sjelden alkohol, aldri hjemme for meg selv. Men jeg er meget festlig i sosiale sammenkomster. :o
Da går det gjerne ti halvlitere eller et par flasker vin. Når jeg har tyllet i meg dette, syns jeg alltid det er smart å avslutte med noe lett. Altså ren sprit. Noe som igjen resulterer at jeg ikke orker mat dagen derpå. Jeg tror jeg ødelegger mye med en slik filosofi.
Nå skal det som sagt begrenses til to flasker vin, noe som igjen kommer til å føre til at jeg orker å spise det jeg skal dagen derpå.
Batillip sa for siden:
Trur eg.
LenaBeatrice sa for siden:
Det er nok veldig individuelt, og det handler også om hvor mye/ofte man drikker.
Husk på at det ikke bare er karbohydrater som teller når man drikker vin.
Vin inneholder jo også alkohol, og alkohol har "førsteretten".
Så lenge man har alkohol i kroppen er det det som kroppen forbrenner først. Forbrenning av fett og karbohydrater blir satt på vent.
jansen sa for siden:
Jeg vil anbefale denne, veldig god å lett drikkelig, og veldig få karber :) så her er det bare å bli snydens :p
Trj sa for siden:
Det er vel likevel bedre å skeie ut med lavkarbo vin enn høykarbo boller og brus ? Når alkoholen er forbrent går man vel rett i fettforbrenning igjen ? Rent logisk vil dette innebære at man kun mister kalori/fett-forbrenningen for den tiden man har alkohol innabords ?
Jeg mener ikke med dette å oppfordre til "drykk og sedløyse", men har da nytt mine vinflasker underveis og aldri betraktet det som utskeielse :D. Vin er en del av mitt lavkarboliv...:cool:
Batillip sa for siden:
Sånn tenker jeg også. Er det fest og jeg drikker fire flasker ren sprit, er jeg fremdeles i ketose. Stein dævv antagelig, men like fullt i ketose. :cool:
LenaBeatrice sa for siden:
lavkarbo vin er helt klart bedre enn boller og brus :)
Men, jeg vet om flere som ikke har fått igang vekttap før de har kuttet ut de to glassene med vin i helgen, noe å tenke på hvis man har problemer av noe slag.
Det kan være så lett å bare fokusere på lite karbo i det man spiser/drikker, og glemme "resten", som også påvirker.
Cassiopeia sa for siden:
Jeg ser at du begynte 25. mai, og dermed har du sannsynligvis ikke vært på ketosefylla før. Vær klar over at de aller fleste blir mye fortere full, og mye fullere i ketose enn ellers, og særlig de første gangene en drikker. Jeg er snydens etter ei flaske vin, sjøl etter åtte måneder i ketose. Kjøper jeg meg ei flaske vin, så holder den hele helga.
Vær obs på dine egne reaksjoner, og drikk forsiktig så du ikke blir dårlig.
Ingen moralsk pekefinger, bare en advarsel.
Ketosefylla er billig, gitt!
Batillip sa for siden:
Takk! :cool:
Anitra sa for siden:
Jeg skulle kose meg med 1 glass rødvin sist fredag, det endte opp med 2 flaske, dog ble den siste delt med en god venninne, men ja, jeg ble snydens!!! Så vær obs om du ikke har vært på ketosefylla enda. Jeg drakk Boheme, lkohol 10,00%Sukker: 3,50 g/l Syre: 5,40 g/l. Nyyydelig rødvin!
Batillip sa for siden:
Jeg sa takk, men burde hørt bedre etter. :o
marjusen sa for siden:
hehe
Cassiopeia sa for siden:
Ups...
Been there, done that :p
jannesnuppa sa for siden:
Signerer at denne er bare nyydelig :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.